Te zien aan je cpu persentage, ben ik bang dat het daaraan ligt in combinatie met je videokaart ofzo.. Teminste dat vermoed ik, aangezien ik denk dat het bijna niet volledig aan de videokaart ligt..
03 februari 2008 11:52
blacksorcerer
Wat voor ene filmpje draai je in DS (DreamScene) ?
Als dat een Full HD filmpje zou zijn, zou het bijvoorbeeld begrijpelijk zijn dat het niet lukt, misschien moet je eens proberen of je hetzelfde probleem hebt met een klein flutfilmpje (van bijvoorbeeld 320x240px). Als het met de originele DS bestanden en kleine filmpjes ook zo is, dan is het inderdaad wel raar... (zou daarniet direct weten wat het probleem is, al kan je wel eens andere drivers proberen voor je gpu)
03 februari 2008 11:56
lbjornl
Ja echt waar ik heb nikx problemen mee met dreamscene en ik draai juist hetzelfde achtergrond (ik vindt dat mooi met die balletjes zo die soms voorbij komen :p) Ook als ik juist een zwaar spel gedraaid heb gaat dreamscene erna nog altijd even soepel. Ik heb wel degelijk een 7300GS hoor ;).
03 februari 2008 12:03
arjan_sa
@Soemie,
Hoe zou het dan daaraan kunnen liggen? En wat zou een oplossing kunnen zijn?
@Bs, ik draaide een standaard ultimate filmpje, res: 1280x1024 ofz..
Uitgerekt naar: 1600*1050.
res. aanpassen naar iets kleiners werkt wel, maar dat ziet er heel onscherp uit, komt door mijn scherm..
03 februari 2008 12:16
Account verwijderd
Dreamscene is nou eenmaal zwaar, jou pc is zeker snel en goed genoeg voor vista. Maar zo te zien n?t niet goed genoeg voor vista samen met dreamscene.
Ik zou hier niet zo snel een softwarematige oplossing meer voor weten, ja je kan je vista gaan tweaken dat het omvalt om nog wat extra kracht te krijgen voor dreamscene.
Je zei dat hij het op homepremium eerst wel goed deed? En toen heb je geupdate naar ultimate en toen weer niet. Nou ik kan niet meer als zeggen, dat je misschien eens kan proberen om een clean install van ultimate te doen?
03 februari 2008 12:29
arjan_sa
ik heb nooit dreamscene gehad op premium..
clean install van ultimate heb ik al gedaan :P...
mijn pc is volgens mij iets beter dan die van Lbjorn. Hoe komt het dan dan zijn pc betere prestaties heeft?
03 februari 2008 12:33
lordievader
Je kan trouwens met GPU-Z de klok snelheden achterhalen, maar ik denk niet dat dat heel veel zal uitmaken, bij mij deed dreamscene het ook gewoon op mijn onboard GF 7050PV(Wat een bagger ding die <--) Wat is trouwens je vista score, misschien dat iets een bottleneck vormt dat het daardoor traag is.
03 februari 2008 12:37
lbjornl
[quote=102427]
Hij is wel wat geupgrade maar ik heb het nog niet in men HARDWARE profiel ingevult.
EDIT: wat me wel opvalt is dat nfs carbon niet goed draait met die kaart voor mij ng steeds een raadsel want crysis enz. kan hij wel vloeiend spelen.
03 februari 2008 12:38
arjan_sa
ik heb een 3.0 score:
[quote]Processor: 4.7
RAM: 4.8
Graphics: 3.0
Gaming graphics: 3.0
Primary Hard Distk: 5.4[/quote]
[img]http://img523.imageshack.us/img523/4213/capture2wc1.jpg[/img]
Bij GPU-z zie ik wel iets raars:
PCI-e x16 @ x1..
x1 is wel heeeeel traag:|