-
lorre851
Hallo,
Sinds ik mijn nieuwe videokaart heb blijft mijn scherm aan als ik mijn pc afsluit. Er komt dan op 'signal is out of range' en het begint een ruisend geluid te maken. (ik heb nog een visbak-scherm)
Ik heb nu een kabeltje gekocht waarmee ik m'n scherm aansluit op m'n voeding, maar ik heb nog steeds hetzelfde. Zelfs al staat m'n pc uit, de voeding blijft stroom geven aan m'n scherm. Ook alle USB poorten blijven stroom krijgen.
Weet iemand hoe je dat in je voeding kan uitzetten dat-ie stroom blijft geven/hoe ik m'n scherm uit kan zetten als m'n PC uitstaat?
02 februari 2008 14:14
-
michelvandijk
Gewoon, stekker uit het stopcontact trekken:p Dan ben je meteen van alle heisa af ..;)
02 februari 2008 14:15
-
davy16
Welke Windows heb jij?
02 februari 2008 14:17
-
lordievader
Knoppie omzetten bij je voeding, het is trouwens heel normaal dat er spanning op blijft, mijn Num-lock ledje blijft ook aan.
02 februari 2008 14:17
-
michelvandijk
[quote=102304]
[offtopic]Kijk in zn
HW Profiel[/offtopic]
02 februari 2008 14:18
-
davy16
ga naar Start - configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - apparatuurscherm en kijk dan of er ergens kruisjes staan kan helpen bij mij ging mij Pc uit en je beeldscherm!
02 februari 2008 14:20
-
lorre851
Het stond daar idd bij. (maar niet onder apparatuurscherm).
Maar mijn scherm blijft nog steeds aan... En met mijn onboard graka ging het wel uit zonder dat ik aan de instellingen moest knoeien...
02 februari 2008 14:25
-
davy16
oke maar je beeldscherm blijft altijd aan hoor die moet je zelf uitzetten ;)
02 februari 2008 14:27
-
lorre851
Dat is het prolbeem: dat beeldscherm is oud. (20 jaar of zo.) Die knop werkt niet meer...
02 februari 2008 14:27
-
davy16
aha;)
Dan moet je de stekker uit het Stopcontact halen dan heb je geen probleem meer ! ;)
02 februari 2008 14:29
-
lorre851
Jaah! Als ik iedere keer m'n stekker eruit moet trekken als ik m'n pc uit zet kan ik net zo goed een nieuw scherm kopen. (helaas heb ik geen geld.)
Andere oplossingen?
02 februari 2008 14:30
-
davy16
niet dat ik weet als het knopje kapot is, is er geen andere oplossing meer tenzij je dit koopt:
[img]http://www.computershopleerdam.nl/images/Beveiligd%20verlensnoer.JPG[/img]
dan kan je het knopje van uitdoen en dan is je beeldscherm ook uit;)
02 februari 2008 14:32
-
martensupport
Wat davy16 aangeeft is de makkelijkste en goedkoopste oplossing ;)
02 februari 2008 14:36
-
lbjornl
[quote=102305]
Bij mij gaat alles uit behalven mijn muis :O. Num lock dus ook :p.
02 februari 2008 14:53
-
davy16
Oke maar dat wat ik zeg is idd de beste oplossing voor alles
Ik was net bij Karwei zo'n ding kost ?8,-
02 februari 2008 15:17
-
knarf
[color=blue]Redundant.[/color]
02 februari 2008 17:10
-
lorre851
[quote=102334]
WTH is/betekent redundant?
@Davy16: dat lijkt me ook. Net gaan kopen.
Ik zal toch over een paar maand wel eens een nieuw scherm gaan kopen.
05 februari 2008 14:28
-
lbjornl
Dat je scherm blijft opstaan is meer dan normaal hea :s. Je moet je scherm toch ook opzetten.
05 februari 2008 14:31
-
michelvandijk
Link: -Redunant-
[offtopic]Ik had eerlijk gezegd in de 1e instantie ook geen idee wat het woord 'Redunant' betekende ..:p[/offtopic]
05 februari 2008 14:31
-
unknown
dat je voeding je beeldscherm stroom blijft geven is heel normaal. de connector van je beeldscherm in je voeding is namelijk direct aangesloten op de input van je voeding. dus de enige oplossing zal zijn. de stroom afkoppelen. Je kunt ook weer gewoon de standaard stekker aan je monitor doen, en de monitor uitzetten. Check ook even of je monitor een sleep stand heeft, dan gaat het scherm vanzelf uit als hij eenpaar minuten geen input heeft gehad;)
05 februari 2008 20:04
-
lorre851
Mijn monitor is ongeveer 18 jaar oud (bijna tijd voor een nieuwe). Die heeft dat niet...
Ik heb speciaal zo'n kabeltje gekocht om m'n monitor op m'n voeding aan te sluiten omdat ik dacht dat ie dan uit zou gaan als m'n pc uit stond... Maar dat lukt dus niet zo...
Over 2 jaar zal ik me eens een nieuw monitortje gaan kopen...
06 februari 2008 13:41
-
bj farmore
Heb jij nog een in en out op je achterkant van je voeding zitten dan?
Of heb je puur een stekkerttje/kabel voor de monitor zitten die tussen de voedingsstekker en de intake van de voeding van jouw pc zit.
06 februari 2008 14:06
-
lorre851
ik heb zo een in/out schakelaar zitten.
06 februari 2008 14:22
-
bj farmore
schakelaar.. ja die heb ik ook. Maar dat is gewoon aan uit, maar het gaat me om of je ook echt nog een dubbele stekkerplug hebt zitten. Eentje waar dus stroom uitkomt(scherm?) en eentje waar stroom ingaat(voedinginput), als je die namelijk niet hebt kun je ook nooit zo'n stekker gebruiken om het scherm uit te laten gaan samen met de voeding.
En heb jij daar geen instelling in je bios zitten voor zoiets, aangezien je eerst onboard had moet je misschien ook nog je nieuwe graka als primaire GPU instellen.
EDIT:TYPO
06 februari 2008 14:36
-
louwrens
Sommigen (oude) voedingen hebben in een in (duh) en nog een out.
De out is direct verbonden met de in, zodat je monitor gelijk mee aangaat.
De voedingen van nu hebben die 'out' niet meer, alleen in en een schakelaar.
06 februari 2008 15:14
-
jensen
als je vista hebt en je gaat naar start en duwt op dat icoontje om de pc uit te schakelen is hij bij mij ook niet voledig uitgeschakeld duw op da pijltje er naast en dan op afsluiten
als je xp hebt download dan eens vistart :
[url]http://tweakwindows.nl/index.php?p=tools&id=601&zoeken=vista%20start[/url]
07 februari 2008 11:08
-
arjan_sa
@Jensen, volgens mij niet egt het probleem hier :S..
En je kan makklijk instellen dat dat icoontje wel het knopje uitschakelen betekent, nu betekent hij sluimerstand..
Maargoed
@hieronder, dat zeg ik toch net XD
07 februari 2008 11:30
-
louwrens
[quote=102670]
afsluit knop gelijk in Menu Start is te doen, zie me tweak, ergens in Tweaks :P
07 februari 2008 15:37
-
arjan_sa
Probleem is dus nog niet opgelost?
Je monitor is gewoon heel oud, ??n optie, een kleine stekker plug "geval" kopen *k kom ff niet uit mijn woorden*
meet een (draadloze) aan en uit knop.
[img]http://www.klikaanklikuit.nl/img.asp?f=D-2-cmyk_20mm&type=x&x=150[/img]
Zo Iets.
die zijn meestal iets functioneler dan een stekkerdoos (en kleiner natuurlijk!)
En je kan ze ook met afstandsbediening halen!
08 februari 2008 14:17
-
knarf
Je kan ook voor zo'n contactdoos gaan, eerder al door iemand aangegeven
08 februari 2008 16:13
-
lorre851
Laat alles maar, gisteren heeft m'n scherm een heel vreemd storing-achtig beeld gegeven en nu krijg ik het niet meer aan...
Dus ik moet nu sowieso een nieuw scherm kopen.
09 februari 2008 14:48
-
lbjornl
Dat is ook heel slim kan je bij pa of ma om een nieuwe gaan xD.
09 februari 2008 15:00
-
duncank
Ik heb t pas makkelijk. Mijn vader werkt bij een bedrijf die zo'n speciale stopcontacten-railtjes maken, zoals Davy al als suggestie doorgaf.
Ik heb nu een speciale tussen mijn pc zitten. Als ik de kast van de pc aanzet, krijgt alles pas stroom, de printer, beeldscherm, alles dus.. en wanneer de pc uitgaat, schakelt automatisch die rail ook weer uit en is t beeldscherm en printer ook stroomloos:)
09 februari 2008 15:24
-
sjz
[quote=102894]
Zoiets werkt uitstekend inderdaad, ik gebruik het zelf ook. Mensen die dus willen dat hun monitor, printer en noem maar op automatisch uitgeschakeld worden bij het uitzetten van de PC, raad ik altijd aan zo'n stopcontactdoos te kopen. Kost ook niet echt overdreven veel (wel meer dan de standaard gewone contactdoosjes).
09 februari 2008 19:34