-
paul
Beste mensen,
Zoals de titel van dit topic ongeveer samenvat heb ik een internet probleem. voordat ik er overbegin, ik heb goed gezocht op google naar dit probleem en heb het een enkele keer zien langs komen, maar nergens een oplossing.
Ik heb tijdje geleden geprobeert te portforwarden voor azureus, heb toen niks verandert en de portfowarding istellingen verwijdert toen ik merkte dat ze niet werkten.
Ik heb toen ook wat verandert in de instellingen van Azureus, weet niet meer precies wat.
Nu heb ik het volgende probleem:
Bij het opstarten van Azureus, stopt mijn internet er mee, websites laden niet meer. Echter is het zo dat aplications als Msn wel gewoon blijven door werken. alles wat dus openstaat en internet gebruikt blijft werken en dus het openen van een nieuw netwerk vragent iets, zoasl een nieuwe webpagina lukt niet. Als ik Azureus afsluit blijft het probleem zich voordoet totdat opeens het internet het doet. Mestal duurt dat rond de 10 minuten.
omdat ik toch het idee had dat het aan mijn router lag heb ik deze gereset. stroom er af, 30 seconden reset button ingedruk gehouden, en daarna eerst mee moden en daaarna de router weer op stroom gezet. Ik heb een wl-122v2 router. (staat niet op portforward,com en de wl-122 is heel anders)
Dus nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Overigens lukt het me wel te donwloaden met uTorrent die ik voor de gelegendheid er op heb gezet maar die werkt ook niet naar mijn behoren.
Help help dus, alvast bendakt.
02 februari 2008 13:23
-
davy16
Dan komt het misschien wel door Azureus misschien eraf gooien?
02 februari 2008 13:50
-
paul
Als je bedoelt dat ik het eraf moet gooien en dan weer instaleren, heb ik al gedaan en werkt niet.
02 februari 2008 14:00
-
davy16
umm dit bedoelde ik inderdaad;)
Misschien alle instellingen goed nakijken?
en maak een screen van je instellingen kunnen wij effies kijken
02 februari 2008 14:04
-
lordievader
Probeer eerst eens de MTU te veranderen, ik had in vista ook problemen met internet als azureus aanstond. Toen heb ik de MTU veranderd naar 1450 i.p.v. auto. En dat werkte voor mij, neem niet klakkeloos deze waarde over maar neem zelf een waarde die werkt.
[quote]To find the proper MTU Size, you?ll have to do a special ping of the destination you?re trying to go to. A destination could be another computer, or a URL.
1. Click on the Start button, then select the Run option.
2. In the ?Open? field type in command (If you?re using Windows 2K/NT/XP use CMD instead).
3. Once the window opens, you?ll need to do a special ping. It should be formatted:
ping [url] [-f] [-l] [MTU value] [Enter] an example would be:
ping yahoo.com ?f ?l 1472 <result = fragmented packet>
ping yahoo.com ?f ?l 1462 <result = fragmented packet>
ping yahoo.com ?f ?l 1452 <result = reply>
You should always start at 1472 and work your way down by 10 each time. Once you get a reply, go up by 2 until you get a fragmented packet. Take that value and add 28 to the value to account for the various TCP/IP headers. For example, lets say that 1452 was the proper value, the actual MTU size would be 1480, which is the optimum for the network we?re working with.
4. Once you?ve found the optimum MTU size open up your browser, usually Internet Explorer, which is located on your desktop (Or on the Start menu in Windows XP).
5. Once Internet Explorer has opened input
http://192.168.1.1/Filters.htm into the ?Address? bar.
6. You will be prompted for a User Name and Password. Leave the User Name blank and input admin as the password then click OK.
7. Once you?ve done this you should find your self on the Filters tab. Scroll down to the bottom and look for ?MTU?. Enable the option and input the optimum value you got earlier. So for our example this would be 1480. After that value has been inputted click Apply then Continue and you?re done.[/quote]
Het is voor een linksys router geschreven maar meeste routers werken ongeveer hetzelfde.
02 februari 2008 14:15
-
rubenus
Waarschijnlijk ligt het aan ??n of meerdere poorten die niet openstaan. Ik kan niet precies je de poort open (forwarden) moet zetten, maar een handige site zo'n beetje alle routers opstaan, en alles per router en programma wordt uitgelegd: Portforward.com.
Klik!
02 februari 2008 14:22
-
paul
Lordievader wat is die MTu precies?
en Rubens bedankt voor de tip, maar ligt (denk ik) niet aan portforwarden bovendien staat mijn router niet op die site.
02 februari 2008 15:50
-
lordievader
02 februari 2008 17:34
-
paul
jongens ik heb nog steeds last van dit probleem en nog steeds geen oplossing. probleem doet zich nu ook voor onder uTorrent!
07 februari 2008 16:57
-
bj farmore
Wat voor soort abbonement heb je dan? als dat niet al te snel is kan het ook een probleem zijn..
Wij hebben niet zo heel snel hierzo en bij hevig downloaden met utorrent valt soms het internet wel weg of wil het heel traag connecten met sites. Probeer het max. aantal verbindingen en upload/download sowieso even wat lager te zetten.
Je houd waarschijnlijk geen bandbreedte meer over voor je internet dus door die programma's.
07 februari 2008 17:08
-
lbjornl
Je kan een speedtest op internet laten doen.
07 februari 2008 18:01
-
paul
ik heb een standaart internet aansluiting, en heb al jaraen zonder problemen gedownload. Nu is zo dat als ik azureus en nu ook utorrent opstart internet gewoon niet meer te gebruiken is, de paginans laden niet. maar programmas die ik gebruik en al op internet zitten blijven wel werken zoasl MSN. ik ben het probleem hier en daar op internet al tegen gekomen maar nergens tot zo ver een oplossing ! help hard nodig dus!
07 februari 2008 19:28
-
keitaro
Is tijdens utorrent je internet 100% in gebruik? Dan laden pagina's zo traag dat ze niet weergegeven worden...
Stel utorrent is in op 50% van je bandbreedte snelheid.
07 februari 2008 20:10
-
paul
heeft er niks mee te maken denk ik aangezien ik eerst wel heb kunnen internetten zonder problemen. En netwerk is niet geheel in gebruik. is ook wel logisch want in begin als utorrent net is opgestart zal hij niet gelijk vol gebruik maken van internet maar kan toch al gelijk geen gebruik meer maken van internet.
07 februari 2008 20:40
-
korisnik178
volgens moet je wat verder zoeken, ik kan het niet vertellen voordat ik het zzie.. check je poorten
08 februari 2008 11:17
-
lordievader
@Korisnik178: Volgens mij heeft dit niks met poorten te maken.
Ontopic: Ik zou ook zeggen schroef de aantal connecties naar beneden en laat hem maar 50% van je bandbreedte gebruiken, oftewel laat hem op een laag pitje branden. En probeer dingen uit, heel vaak kom je er met trial-and-error uit.
08 februari 2008 12:04
-
simon8400
Is toch normaal?
Stel: Je download een torrent die 100% van je internet connectie gebruikt. Normaal dat je connection met een zeer sloom of helemaal niet werkt. Hoe dit probleem vroeger niet opdook en nu wel is een vraagteken maar ook al moest je het antwoord op deze vraag weten, lost dit je probleem nog niet op. Dus zoals al gezegd, probeer nu gewoon eens wat minder bandbreedte toe te reiken aan de desbetreffende torrent(s).
08 februari 2008 13:39
-
lbjornl
Je kan ook het aantal verbindingen wijzigen in instellingen. Dat hij maar bepaalde peers connect en dan zo download. Maar bij mij is het toch hoe sneller hoe beter. Logisch at als je op 100% (bandbreedte hoog bij utorrend) dat hij alles van je internet gaat opgebruiken. Run een speed test en post je resultaten hier. Dan kan je zelf ook zien hoe snel je internet is ,).
EDIT: MSN gebruikt om de 10 sec 1kb als er eens iemand aanmeld ofzo dat je een popup venstertje krijgt.
http://www.speedtest.net/ doe hier een speedtest, en let op als je torrends download van een server bv amerika is het logisch dat het trager gaat en dat je internet meer moiete moet doen dan dat je dicht bij huis download NL of BEL bijvoorbeeld.
08 februari 2008 14:14
-
paul
08 februari 2008 16:38
-
knarf
Paul dit is je goede link.
Plaatje hieronder is van PAUL
[img]http://www.speedtest.net/result/232000647.png[/img]
Je internet wordt te langzaam omdat Azureus teveel bandbreedte gebruikt, waardoor IE teweinig bandbreedte krijgt en als een verbinding maken te lang duurt kan hij hem niet meer weergevene
08 februari 2008 16:57
-
arjan_sa
[s]hu, waarom zou je internet dan traag worden:S
Je hebt de dubbele download rate van mij (2mbit = +-750kb/s![/s]
Open Azureus
Rechtsklik op icoontje (in taakbalk) en download -> 70kb/s
[img]http://www.speedtest.net/result/232026463.png[/img]
edit:
Ik zie net dat de kb/s van Speettest.net in Bits is ipv Bites..
Dus tja, misschien snellere internet?
Of wat hierboven staat bij azureus
08 februari 2008 17:24
-
louwrens
best vaag hoor.
ik heb 4mbit (
download(4000kbit/s = 500KB/s (4000:8=)))
als ik via torrents/nieuwsgroepen download en dat gaat dan ook met 500 tot 512KB/s en ik ga surven dan daalt ie naar ~487KB/s dan zou ik 13KB/s voor het surven gebruiken en IE en FF flippen dan niet.
edit: typo :P
de upload van @home gaat langzamerhand eindelijk naar de goede snelheid
[img]http://www.speedtest.net/result/232052969.png[/img]
08 februari 2008 17:33
-
lbjornl
Ook als je via torrends download heb je niet altijd je maximum. Dit hangt wel van de sseders en leechers af.
EDIT: Je hebt traag internet :O. Vergeleken met dat van mij dan toch :p.
08 februari 2008 18:25
-
keitaro
[quote=102771]
Even tussen door. Hoe kom jij er bij dat 1 mbit = 1000kbitps 500 kbyte ps is?
8 bits = 1 byte. 1 mbit = 1000kbits = 125 kbyte ps down.
Zo heb ik zelf 1.6 mbit down. Dat is 200 kbyte ps. En heb ik me downloads op 175 kbyte ps ingesteld in Utorrent zodat ik nog 25 overhoud voor websites.
08 februari 2008 18:27
-
samuel
08 februari 2008 19:33
-
arjan_sa
oke daar gaat het toch niet om in dit topic?(wat je download/upload rate is):S
Het gaat erom dat de TS z'n Max download rate iets lager zet (25kb/s) dan z'n max internet snelheid!
dan moet je oppassen, je max internetsnelheid is dat van speedtest.net/8
dus in mijn geval:
6174/8 = 771.75 = 770kb/s . dus dan doe ik rond de 70kb/s lager dan mijn max internet snelheid dus doe ik voor azureus een max download rate van 700kb/s.
[size=8]edit:[/size]In Theorie dan (zegt: Lbjorn, en hij heeft gelijk!)
08 februari 2008 19:53
-
lbjornl
Letr ook wel op, die snelheden zijn in THEORIE zo snel. Valt ook te zien waar je download. Amerika, ...
08 februari 2008 20:02
-
paul
Ook al zet ik de donwnload snelheid op 5 of 10 kb/s het probleem blijft zich voor doen. ligt niet in aan me router die heb ik al een paar keer goed gereset! kan iemand me helpen ?
08 februari 2008 20:04
-
blacksorcerer
Waarom niet gewoon een andere torrentclient proberen?
Is misschien geen echte oplossing voor het probleem, maar er zijn zoveel alternatieven, vraag me af of je die al bekeken hebt, misschien blijken ze nog wel beter te zijn ?n je geen problemen te bezorgen
08 februari 2008 20:07
-
lbjornl
08 februari 2008 20:08
-
bj farmore
Heb je een firewall in je router? en staan daar de poorten in open. Ik kan me voorstellen dat als die dicht is dat dan de programma's via alternatieve routes proberen het internet te bereiken en zo het verkeer te veel belasten. Het gaat ook niet alleen om de snelheid maar ook om het max aantal connecties.
EDIT: @ lbjornl: onder uTorrent werkt het ook niet, dat is ook een licht programma.
Maar heb je nog firewalls op je pc die misschien een beveiliging hebben ingeschakeld ofzo:S... of andere beveiligingen heel zwaar gezet?
En kun je nog wel pingen dan? Misschien kun je ook even een alternatieve browser proberen. Ik weet niet of het helpt maar ik noem nog maar wat laatste redmiddelen op;).
-
samuel
EN hij zei ook dat Utorrent niet werkt...
dusjh
-
paul
ik heb een poort openstaan in mijn router, voor hij moeilijk ging doen werkte het prima. ik heb het bij alles dus ook als ik een andere browser gebruik
hier is een link naar een forum met het zelfde probleem, maar ook geen oplossing.
[url]http://www.anetforums.com/posts.aspx?ThreadIndex=58293[/url]
08 februari 2008 20:20
-
bj farmore
08 februari 2008 20:53
-
paul
klopt dat had ik idd ook al gelezen, trouwens bedankt voor de hulp. heb al beetje rondgekeken voor het update van de firmware maar is dat niet heel link?
in elk geval ga ik het maar wel doen.
dit is hoe het moet:
Sla het firmware bestand op op uw computer (bijv. op het bureaublad).
Sluit de WL-122v2 aan met een kabel (!!) <--- wat bedoelen ze hier mee, gewwon internet kabel?
Open
http://192.168.1.1 in Internet Explorer.
Log in met gebruikersnaam/wachtwoord
Open Toolbox > Firmware upgrade
Klik op 'Browse'
Selecteer uw firmware bestand
Druk op OK, en vervolgens op 'Start upgrade'
Zodra de upgrade procedure voltooid is, kunt u de router resetten, en vervolgens weer opnieuw instellen voor uw internetverbinding.
08 februari 2008 21:00
-
bj farmore
Ja bedraad, je moet het niet via een draadloze client doen. Hij haalt de firmware van je pc, en terwijl hij dit doet kan het wireless worden uitgeschakeld en kan hij de firmware niet verder uitvoeren. Waardoor de update mislukt en inderdaad dan is je router hoogstwaarschijnlijk waardeloos. Dus doe het met een bedrade client. En voor de rest volg de instucties goed.
08 februari 2008 21:02
-
louwrens
ze bedoelen dat je niet moet gaan updaten als je op WLAN zit :P
je moet dat doen met een pc aan het draad.
back-up je settings wel, die moet je na het updaten weer invoeren ;)
08 februari 2008 21:02
-
paul
oke bedankt, en moet ik zit nu al gewoon op de kabel en samen met wat andere computers kan ik dat zo laten of moet ik echt alleen verbonden zijn met de update computer?
08 februari 2008 21:05
-
bj farmore
Dat weet ik niet, daar zegt de site niks volgens jouw stukje. Maar je kunt altijd voor de zekerheid gewoon die anderen uitpluggen, het kan nooit veel werk zijn ze uit de router te halen;).
08 februari 2008 21:30
-
paul
ik heb de firmware geupdate maar geen reslultaat, nog steeds zodrat ik utorrent opstart internet naar de knoppe.
10 februari 2008 11:09
-
louwrens
[quote=102932]
heb je wel "Reset to default" gedaan?
10 februari 2008 12:03
-
paul
ja heb ik gedaan
10 februari 2008 13:42
-
louwrens
mss op andere pc testen bij jullie thuis?
dan weet je waar het probleem zit
10 februari 2008 15:13
-
erwin_w
Misschien vreemde opmerking maar ik lees niet dat je eventueel de firewall van Windows hebt gechecked.
Staat wel bij dat de firewall van de router is gecontroleerd en niets gevonden.
Misschien dat er in de firewall van Windows iets verkeerd/geblokkeerd staat.
Kijk dan ook eens bij de gevanceerde instellingen van de firewall: Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Windows firewall met geavanceerde beveiliging
11 februari 2008 13:48
-
paul
Is er misschien iemand die in de loop van tijd nog een oplossing is tegen gekomen toevallig?
28 februari 2008 10:40
-
keitaro
Nu ik dit topic doorlees schiet mij ineens iets te binnen.
Ik gebruik zelf Utorrent 1.7.7 en ik heb zelf een Casema 200 kbyte lijntje...
Als ik 4 torrents open had staan tegelijk was in mijn hele netwerk bijna geen website meer te benaderen en IM programmas en IRC hadden drastische vertraging. De versies voor 1.7.7 heb ik dit nooit gehad... maar ik had ook nooit meer dan 2 torrents tegelijk draaien. Toen ik 2 van de 4 torrents op pauze zette kon ik weer wel gewoon internetten en IM gebruiken zonder enige vertraging...
Nu weet ik niet of dit een fout was in Utorrent of gewoon overbelast van me internet capaciteit... Ik denk eerder het laatste aangezien men het hier ook heeft met Azureus lees ik.
28 februari 2008 11:45