Zoals de titel al zegt is dit een goede koeler of weet iemand nogh en andere goed koeler. http://azerty.nl/producten/product_detail/81/4459/diamondcool.html
Ik wil mijn cpu gaan overklokken daar wil ik er een nieuwe koeler op maar als het met de standaart koeler ook kan koop ik geen nieuwe.De cpu is de E2160.
31 januari 2008 21:08
sjz
Eh, ziet er in elk geval niet slecht uit h?, maar de prijs is dan ook niet al te mals.
Zorg er alleen voor dat:
* de socket overeenkomt (E2160 is waarschijnlijk wel socket 775)
* je kast groot genoeg is om die koeler effectief te kunnen plaatsen
31 januari 2008 21:10
mlnl13
Zal ik voor zorgen.
31 januari 2008 21:27
bj farmore
Lijkt het nu maar zo, of is het plaatje/koperblok dat op de cpu rust rond. Dat kan toch niet goed zijn. Dan word de hitte niet afgevoerd op de hoeken van de cpu.. correct me if i'm wrong.. maar vind het wat raar.
Anders is dit ook een goede Maar die jij uitgekozen hebt vind ik over het algemeen niet zo duur voor als je een goede koeler wilt.
31 januari 2008 21:47
martensupport
Volgens mij maakt het niet veel uit dat de hoeken niet super gekoelt worden, omdat de core zich toch in het midden bevindt. Maar ik denk dat de cooler die Bj farmore linkte goed voldoet. ;) De reviewers zijn er eg over te spreken
k ken beide merken niet, (en ja dat zegt wel wat) zou kijken voor een zalman het liefst of als je wat goedkopers wilt coolermaster, thermaltake is ook erg goed alleen ook prijzig.
01 februari 2008 00:03
bj farmore
Een alternatief hoeft natuurlijk niet, maar ik ken het merk dat je opnoemde dus niet. Dus ik kan je daarbij niks garanderen, dus daarom raad ik je dan aan om iets te kopen wat bekender is en daarom wat meer ervaringen over te vinden zijn. Ik vind jouw keuze meer als een hebeding dan als een goede koeler, ik denk dat daar meer aan styling is gedacht.
De Arctic ken ik wel en had zelf de freezer64. Dat zijn wel goede koelers(spreek dus uit ervaring) en die ik opnoemde moet nog beter zijn. Maar verder zijn Zalman's, enkele Scythe(waarvan ik het weet) zijn ook goed. Coolermaster en thermaltake weet ik weinig af, maar dat is mij wel een wat bekender merk.
01 februari 2008 00:18
michael_11
ik had gelezen dat de koeler van ZeroTherm BTF90 ook goed is , en dat het gemaakt was om te overclocken.
lijkt op een koperen vlinder als jer er van bovenop kijkt.
www.azerty.nl/producten/product_detail/81/12693/btf90.html
01 februari 2008 01:04
blacksorcerer
Momenteel vinden velen (lees: ik vertoef aardig wat op het TCO forum van GoT) dat de Thermalright Ultra 120 Extreme in combinatie met een Noctua of Nexus fan de beste, doch stille cpu koeler is.
Zie hier bijvoorbeeld een review van Anandtech: [url]http://www.anandtech.com/casecooling/showdoc.aspx?i=2943&p=3[/url]
Je kan nog veel meer reviews makkelijk vinden die dat zullen bevestigen, maar die koeler is wel behoorlijk duur (vanaf 43 euro). Andere goede koelers waarmee je goed kan overklokken, niet een enorm lawaai hebt, maar niet een gat in je portemonnee brandt zijn onder andere de Scythe Infinity (ook wel Mugen genoemd, vanaf 35) en de Scythe Ninja (Rev. B vanaf 33) of een Tuniq tower (vanaf 36). Is dat ook nog teveel voor je, ga dan voor een goedkope Arctic Freezer 7 Pro (vanaf 16).
Op de meeste van die koelers kun je een eigen fan zetten (of meerdere, maar dat is meestal onnodig of nutteloos) als je echt zo stil mogelijk wilt bij de beste prestatie, dan zijn Noctua's de beste, maar 3x zo duur als de bijna zo goede Nexus fans.
01 februari 2008 05:35
mlnl13
Okee bedankt voor alle reacties ik kijk zelf ook nog even verder.
Alleen de Thermalright Ultra 120 Extreme word toch te duur.
02 februari 2008 20:08
rubenus
Scythe mugen aka infinity lees ik veel goed over. Wat minder bekend is de Coolink silentator, maar deze koelt ook zeer goed.
02 februari 2008 20:33
mlnl13
Ik zal is kijken
02 februari 2008 20:37
blacksorcerer
@Rubenus: heb je daar misschien een review van die dat aantoont? Als ik ff snel de eerste de beste review ervan op google uitpak, koelt ie nog minder goed dan een Zalman 9500LED, wat een prima koeler is, maar al wat verouderd is en niet meer tegen de Scythe's, nieuwe Noctua's of Thermalright opkan, zowel kwa koelprestatie als stilte.