Ik heb in m'n PC 2 buisjes neon (twin) zitten, standaard aangesloten op de voeding. Nu gebruik ik tegenwoordig ook mediacenter, alleen ik kan gewoon opnemen als de pc in slaapstand staat. Behoorlijk handig voor als ik in bed lig en wil gaan slapen dus.
Ik zit er alleen nog mee dat mijn neon in de slaapstand wel aanblijft! En aangezien ik niet zo'n hele grote kamer heb, is het een behoorlijk grote lichtbron in m'n kamertje, wat dus bes erritant is als ik wil gaan pitten.
Dus weet iemand hoe ik het zo kan regelen dat als de PC in de slaapstand gaat, de neon ook uitgaat?
Thnx!
30 januari 2008 17:10
knarf
Moet je een schakelaartje maken die je dan uit kan zetten
30 januari 2008 17:16
roy92
Die zit er al aan. Maar het is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag om een antwoord, niet op een alternatief.
30 januari 2008 17:18
knarf
Dan klik je op een knopje en klaar.
30 januari 2008 17:25
lesser1991
Ben je echt zo dom? Hij zoekt een programma om die dingen manual op de pc uit te zetten.
On Bestaan er usb aan sluiting naar voedings aansluiting? er zijn programma's om je usb poort aftesluiten van stroom.
30 januari 2008 17:48
blacksorcerer
Hoe denk je dat je dat softwarematig op te lossen als de buisjes rechtsstreeks op je voeding zitten?? Niet dus.
CCFL op je mobo aansluiten: kan niet.
CCFL via usb: kan ook niet (ook veel te weinig stroom)
Wat blijft over: de switch gebruiken, of een fancontroller gebruiken die ook ccfl's kan regelen (ik gebruik er bijvoorbeeld een Sunbeam Rheobus voor om 2 ccfl's te regelen en uit te zetten).
30 januari 2008 18:17
knarf
Daarom gaf ik ook mijn antwoord
30 januari 2008 19:00
louwrens
[quote=102108]
maar niet slim genoeg(A) reageer dan niet.
gebruik anders een controller zoals BS zei, maar dan moet je nog steeds je nest uit(A) :P
luilak :P
30 januari 2008 20:09
roy92
Jezus wat aan reacties zeg, niveau van TW gaat weer erg omlaag heb ik al in de gaten :|
Anyway dan houd het op. Ik zat te denken; als de PC in de slaapstand gaat worden sommige onderdelen gewoon uitgeschakeld, dus word er geen stroom meer aan gegeven. Dus ik dacht dat het op ??n of andere manier ook mogelijk moest zijn de neon tussen dit circuit te krijgen .
Maar gooi maar een lockje op dit topic. Weet genoeg.
30 januari 2008 20:22
louwrens
je neon zit toch aan de voeding? windows kan je hdd uitzetten via IDE of S-ATA