Die Intel Core 2 Duo, E2160 is goed over te klokken ja ;)
Voor het geheugen kan je misschien wat beter overklok geheugen pakken, maar met zo'n value geheugen kom je ook al een aardig eind. Een aparte koeler op die E2160 voor lage temperaturen is aan te raden, mocht je sneller geheugen nemen en ver willen overklokken.
Het moederbord is nogal budget, en ik weet niet welke mogelijkheden het biedt om over te klokken dat moet je zelf dus even uitzoeken, maar ik weet ook niet wat je zelf al van overklokken weet en of je een die-hard bent (maar dan zou je wss wel voor een wat andere setup gaan en ook al meer van de hardware weten).
Of het een 'goed pakket' is, daar kan je niet zomaar op antwoorden, want wat is goed en waarvoor ga je het gebruiken? en in combinatie met welke andere hardware? Verder is het nogal budget/laag segment hardware, maargoed het levert je wel goede prestatie voor die prijs
Waarom ga je niet voor dualchannel voor je geheugen? Dan stop je 2 reepjes in je moederbord.
Dat werkt samen en daardoor ook sneller. En 2GB is tegenwoordig ook al niet meer overkill.
Maar ik zou zoals je net zei wel voor 800Mhz gaan, en als je gaat overclocken is overclockgeheugen in Azezrty niet wat voor jouw?
29 januari 2008 20:51
mlnl13
[quote=102064]
Misschien wel ik zal is kijken.
Ik heb van iemand gehoord dat je beter niet kunt overklokken want een vriend van hem had bijna zijn hele pc gesloopt daar door.
Als ik niet ga overklokken gaa ik denk de E2200 halen.
29 januari 2008 22:03
bj farmore
Als je weet hoe te overclocken is er geen probleem. Ik doe het ook al enkele jaartjes en het gaat goed zo. Mijn opteron draait van 2.0 nu op 2.9 dus het kan wel, maar je moet weten hoe het ingesteld moet worden. Door gewoon de fsb van je CPU te verhogen kun je inderdaad schade aan het rest van het systeem aanbrengen door andere dingen die hoger gaan draaien enz... het gaat niet alleen om de fsb.
Maar ook als het goed werkt gaat de leeftijd achteruit, maar een CPU heeft sowieso wel 15 levensjaren gemiddeld, dan gaat er misschien 2 jaartjes vanaf maar dan heb je al weer een nieuwe pc. Dus dat maakt niet uit.