Ik heb 2 pc's in huis, en een thuisnetwerk. Nu wil ik dat je op alle 2 de pc's dezelfde accounts kan openen, en dezelfde instellingen.
Het zijn dat een soort gedeelde accounts!
Alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen????
26 januari 2008 16:19
Account verwijderd
Remote desktop? :P
Een betere oplossing zou ik niet echt kunnen bedenken.. Volgens mij gaat het ook niet anders..
26 januari 2008 16:55
bj farmore
Anders zul je op 1 van de 2 een server moeten starten en dan met de andere er op inloggen met bepaalde programma's. Zoals je ook vaak op middelbare scholen ziet. Maar het nadeel hierbij is je moet altijd de ene pc aan hebben staan wil je die bereiken met de andere. Als je nog meerdere in een netwerk had zitten zou het nog ergens opslaan. Maar met 2 computers vind ik het wat overbodig.
26 januari 2008 17:02
dennios
Bij mij op school hebben we allemaal een eigen account in de mediatheek, het maakt niet uit welke pc je pakt, je krijgt altijd hetzelfde, hoe kan ik dat bij mijn thuisnetwerk ook instellen?
26 januari 2008 18:45
sjz
Een server maken, en de pc's met die server verbinden. Dat is de niet zo technische details-antwoord op je vraag.
26 januari 2008 19:41
dennios
ok bedankt, ik ga dat uitvoeren!
26 januari 2008 22:36
keitaro
[quote=101767]
Windows Server 2003 hebben ze op je school staan met Terminal Services ingesteld.
Terminal Services maakt van de Server waar alle Programma's op draaien een centraal punt om op te werken voor iedereen.
Je logt met met usernaam in ,die aangemaakt dient te zijn op de server voor terminal services, via RDP.
Voor How to's zie google en Wikipedia heeft ook veel info over Terminal Services.
26 januari 2008 22:41
dennios
Ik moet dus wel de pc waarop de server staat aan hebben staan, om met de andere pc's te werken op het netwerk
En kan ik ook gewoon mijn webhost gebruiken als server?
28 januari 2008 15:42
blacksorcerer
1. De server moet inderdaad wel aanstaan, wil je erop kunnen inloggen.
2. Nee, alleen als je volledige toegang hebt tot die server van je webhost kun je die gebruiken, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk ;)
29 januari 2008 05:06
dennios
kan ik ook gewoon een externe harde schijf gebruiken, als server?
Die heb ik nog niet! Daarom de volgende vraag:
Mijn router heeft een usb poort. Als ik daar een usbstick in doe, kan ik dan een server maken van dat usb stick?