-
stephan90
Hey TW'ers
Ik heb mezelf een weekje geleden een nieuwe pc aangeschaft,
nu ik alles ge?nstalleerd heb krijg ik problemen met de USB.
Als ik bijvoorbeeld een webcam aansluit krijg ik de melding dat er niet
genoeg bandbreedte beschikbaar is, en met m'n X-BOX 360 controller voor XP
gaat plotseling m'n geluid vreemd doen (is onboard). Misschien heeft iemand van
jullie dezelfde problemen, of misschien een oplossing?
24 januari 2008 12:01
-
leviathan
Je hebt waarschijnlijk te oude USB drivers (nog geen 2.0) ge?nstalleerd staan. Vaak kun je deze via
http://update.microsoft.com updaten.
24 januari 2008 12:56
-
stephan90
Ik heb alle updates gedownload die te downloaden zijn, 2.0 moet ge?nstalleerd zijn dan
24 januari 2008 18:37
-
timv
Nu de update van mmicrosoft voor je USB Controllers moet je in de bios de USB 2.0 Controller weer aanzetten had ik ook had mailtje gestuurd naar ASUS en die zeiden dat
Hopelijk is dit antwoord op je vraag.
Met Vriendelijke Groet,
Tim V
25 januari 2008 09:26
-
raymus
Heb je ook even dat moederbord cdtje geinstaleerd? Zo nee doe dat ook maar daar loopt je pc ook beter van...
25 januari 2008 10:43
-
stephan90
Ik heb het moederbord cdtje ge?nstalleerd, alle drivers die erop stonden, er was ook een driver voor USB 2.0 maar toen ik die aanklikte kreeg ik een kladblok bestand waarin stond dat je met SP2 of hoger het niet hoefde te installeeren. Maar zoals Timv al zei zal ik eens in de bios kijken. Jullie horen het als ik weer thuis ben (school xD)
25 januari 2008 12:03
-
louwrens
25 januari 2008 16:32
-
stephan90
Ik heb de cam weer aan de praat gekregen (al snap ik zelf niet helemaal hoe) maar nu zit ik weer met een ander probleem :| als m'n cam geactiveerd word dan stopt m'n geluid er opeens mee... en ik krijg het op geen enkele manier meer aan de praat, ik moet m'n pc opnieuw opstarten om weer geluid te krijgen. Weet iemand hier iets op?
25 januari 2008 22:44
-
leviathan
Ja dan staat er iets bij de instellingen verkeerd. Je hebt namelijk geluid via je webcam maar ook via je geluidskaart of geluidschip. De instellingen zouden dan verkeerd kunnen gaan staan en dus zou het kunnen dat je PC alleen nog maar je webcam voor het geluid gebruiken wilt.
Je moet dus even je geluidsinstellingen nalopen
26 januari 2008 13:23
-
stephan90
Ik heb ze nagelopen, alles staat goed ingesteld... Zelfs toen ik de cam weer loskoppelde kon ik met geen mogelijkheid m'n boxen weer aan de praat krijgen, behalve met restart, waarna ik me doodschrok van het opstartgeluidje van windows omdat ik m'n geluid vol had opgengedraaid xD
26 januari 2008 14:07