ik wil ook een COD4 server maken. wat voor systeem ken je dan het beste gebruiken? ik heb een IBM systeem staan, P3 500Mhz, 512MB SDRAM, 20GB HDD, GForce 2.
24 januari 2008 13:42
keitaro
[quote=101501]
Google?
24 januari 2008 13:45
michael_11
ik weet de specificaties van COD4, alleen die server hoefd dat spel niet te renderen omdat je toch alleen de console ziet, maar wat het vraagt als alleen de console hebt op je scherm ken ik niks over vinden :S
24 januari 2008 13:48
leviathan
[quote=101501]Processor hoeft niet al te krachtig te zijn, dus de P3 zal de server wel kunnen trekken, maar 512MB heb je zeker nodig. Maar onderschat het niet, de echte bottleneck zal je internetverbinding zijn. Hoe hoog is je uploadrate?
Operating system moet windows of linux zijn.
24 januari 2008 13:48
michael_11
we hebben sindskort een nieuwe verbinding met telefonie en internet in een. de downrate is 6MBit/s
en de uprate is 1,5MBit/s
24 januari 2008 13:49
koenh
je internet verbinding is goed. maar je moet oppassen met je server pc dat die niet al te sloom loopt. 500mhz is toch wel beetje aan de kleine kant.
24 januari 2008 13:52
michael_11
ik was toch al van plan om eens de kringloop winkel te bezoeken en een snellere processor to halen, op de mobo zit een slot 1 , en tot welke snelheid het gaat weet ik niet. en ik weet dat ze daar wel slot 1 processors hebben van 1GHz.
[size=8][color=blue]Admin: [/color][color=black] Let a.u.b. op dat je niet het topic van iemand anders kaapt. Momenteel gaat het meerendeel van de posts al over (jouw) server specificaties i.p.v. over de server van de TS. [/color][/size]
@ Michael_12 : Ik heb nog oude pc liggen, kan je wel kopen. PM me maar voor intressen
24 januari 2008 15:56
leviathan
[quote=101508]Je zou het wellicht met de 500MHz kunnen proberen, de server zelf verbruikt nauwelijks CPU, alleen tijdens het laden van de maps eventjes vrij veel. Dan gaat het niewue map inladen bij jou gewoon wat langzamer, maar je kunt pas beslissen of het snel genoeg is of niet, als je de server draaiende hebt. Je zou later altijd nog kunnen upgraden.
24 januari 2008 16:31
lbjornl
[quote=101518]
Bij het wisselen van een map heeft het VEEL meer te maken met hoeveel RAM erin zit ;). Heb ik al ondervonden op die van mij :o.
24 januari 2008 18:58
leviathan
Nou, op mijn server niet hoor.
Aantal players staat in verhouding met het geheugen, en alleen met map changen komt er even een processorspike.
Waarom denk jij dat maps wisselen veel ram vereist?
24 januari 2008 19:48
lbjornl
Jha dat heeft toch ook te maken met de snelheid van je RAM niet. Hoe meer RAM erin zit en in dualchannel(hoe dat je het ook noemt) kan hij meer tegelijk aan en load hij de maps sneller. Na mijn RAM-update was ik nooit meer laatst maar altijd eerst. Nja hier kan zwaar over gediscutieerd worden natuurlijk.
24 januari 2008 20:32
leviathan
Ik heb het over de server.
24 januari 2008 21:06
lbjornl
[quote=101566]
jha zover was ik ook al...
24 januari 2008 21:09
keitaro
[quote=101567]
De server hoeft niks in zijn ram te laden. Net die 50 mb ofzo voor de server zelf en de rulez. Maar maps hoeven niet in de ram geladen te worden van een server.
24 januari 2008 21:24
leviathan
De server heeft juist veel om in RAM te zetten, met 32 man zit je echt aan de 512MB, maar als het op CPU gebruik aankomt, is het vrij laag, alleen bij het laden van maps even een spike en voor de rest weer laag.