Met een beetje goede tutorial erbij gaat het wel goed hoor ;) En de E2140 kan aardig wat aan, zelfs met stock cooler
Dus het ontploffen zal niet zo gauw gebeuren
Ik ga weer vrder met kijken naar een goed mobo ;)
18 januari 2008 18:15
mlnl13
is goed alvast bedankt!
18 januari 2008 18:16
syntax terror
Ik heb me een week geleden ook een nieuwe pc besteld met tijdelijk een e2140 erin zitten wel i.c.m. een asus maximus formula mobo (van rond de 200 euro) en 4 gb g.skill ddr-2 800 mhz overclocking geheugen, maar dat zal wel over je budget heen gaan.
maar anyway,
Ik heb al op forums gelezen dat meerde mensen een e2140 hebben overgeclocked naar 3.3 ghz en standaard draait ie op 1.6ghz dus dat is dan toch al een hele vooruitgang, maar mischien kun je dan beter wel kijken naar betere koeling, ik heb me er waterkoeling bijbesteld
Ik laat wel horen hoe de oc bij mij gaat als ik m binnen heb, maar dat kan nog wel een paar dagen duren.
b.t.w. de e2140 is op core 2 duo technologie gebaseerd maar eigenlijk is de ofici?ele naam "Intel Pentium Dual core E2140"
18 januari 2008 20:47
martensupport
Wat syntax al zegt, is de processor heel goed over te clocken ;) Zelfs op stock cooling (iets betere cooling is natuurlijk wel beter, maar watercooling is overdreven :P )
Volgens mij is dit een set waar je de 3Ghz wel mee moet kunnen halen, zonder heel ingewikkelde dingen te doen :P
Er zit alleen geen videokaart bij, maar die zijn natuurlijk gewoon los te koop en naar eigen wens ;)
18 januari 2008 20:53
mlnl13
Ok bedankt allemaal! Marten kan bij dit pakket ook de E2180 of de E2200 i.p.v. de 2140?
En is de E2200 ook goed over te klokken?
mvg mlnl13