Hallo ik heb een vraagje wat vinden julli van watercooling?
ik wil dit graag weten omdat ik mischien zelf ook watercooling in me pc wil.
alvast bedankt,
18 januari 2008 09:00
masterwillems
watercooling is alleen voor mensen die echt willen overclocken met een iets minder risico dan mensen met een air cooled computer, zelf zie ik er niet echt een toekomst in aangezien ik zelf nooit echt zal overclocken of extreem overclocken. als je je pc op de normale snelheid laat hoef je echt geen watercooling te hebben.
18 januari 2008 09:58
martensupport
ik heb me er wel eens in verdiept, maar het is vrij prijzig en zo heel veel voordeel heeft het niet (het is wel stilen ziet er leuk uit maar je hebt ook weer een pop etc nodig)
Mag ik vragen waarom je watercooling wilt? Omdat het er mooi uitziet, of omdat het beter koelt of omdat het stiller is?
Een leuk alternatief voor watercooling zijn trouwens heatpipes, Maar het probleem is dat ze vaak niet te koop zijn voor de CPU (Dus daarvoor zou je ze dan zelf moeten maken
Een nadeel van water cooling: Kans op lekkage en het schonhouden/maken van de installatie.
18 januari 2008 10:08
timenting
[quote]Mag ik vragen waarom je watercooling wilt? Omdat het er mooi uitziet, of omdat het beter koelt of omdat het stiller is?[/quote]
eigelijk alemaal wel..
18 januari 2008 14:19
martensupport
Okayen wil je er ook mee overclocken? Daar zijn dachtik speciale setjes voor
18 januari 2008 14:30
xp 2
Hmm... het is wel vet in een casemod, maar ik vind het te duur
all?z, te duur, hangt van het merk af, ma ik zou sowieso voor zalman of gigabyte gaan
18 januari 2008 23:11
rubenus
Waterkoeling is idd best duur. Wel krijg je daarvoor terug dat je hele goede koelprestaties hebt. Het ziet er ook vet uit natuurlijkJe hebt ook van die behuizingen waar al een waterkoeling setje zit ingebouwd, als je niet de nodige ervaring hebt, of geen zin hebt in knutselen. Wel is er kans op lekkage, maar deze kans is vrij klein als je het goed plaatst.
19 januari 2008 10:33
martensupport
Ik heb me wel laten vertellen dat watercooling tegenwoordig niet meer op kan tegen de betere luchtcoolers, correct me if I'm wrong.
Dus ik denk dat je het daarvoor niet zou hoeven doen. Het ziet er wel vet uit, mee eens
De processorkoeler bestaat uit een waterblok, een pomp en een radiator. Het waterblok wordt op de bovenkant op de processor geplaatst, op dat waterblok zitten twee aansluitingen, een gaat naar de radiator en de andere naar de pomp, of een ander koelblok in de computer zoals op een videokaart. Het is van belang dat er steeds vers water wordt toegevoegd. De andere aansluiting gaat naar een pomp die het water laat stromen. Voor waterkoeling mag je vaak geen normaal water gebruiken, maar moet je gedestilleerd water gebruiken met antivries.
Waterkoeling is over het algemeen zeer prijzig vergeleken met normale koeling, waterkoeling is te krijgen voor rond de 100-200 euro. Deze processorkoelers worden onder meer geproduceerd door de bedrijven Cooler Master, Zalman, Spire en Thermaltake.[/quote]
Eigenlijk is watercooling gewoon de moeite niet als je niet gaat overklokken. Tuurlijk, aan u de keuze maar zoals de meeste ook al zeggen: 'eigenijk gewoon niet nodig, niet doen.'. Ik sluit me hier bij aan. Watercooling is meer iets voor professionals, niet voor in een gewone desktoppc te steken.
19 januari 2008 12:40
bj farmore
[quote=101213]
Klopt wel aardig wat jij zegt;). Hier staat er ook wat over. Komt er op neer dat de kant en klare setjes die jij ongeveer zult kopen niet echt beter zijn dan de high end luchtkoelers die ook nog goedkoper zijn. Het voordeel is dat het lekker stil is. Maar ik zou er niet aan gebeginnen tenzij jij echte behoefte hebt aan stilte.