Mijn (nieuwe) router heeft geen USB-poort, maar toch zou ik graag mijn externe Hdd aan de router willen hangen zodat deze toegankelijk is via het netwerk.
1 extra probleem, de harddisk behuizing (het is een IcyBox met een gewone Hdd erin gepropt) biedt enkel voeding en een usb-poort, geen ethernet-uitgang.
Externe Hdd's met ethernet-uitgangen zijn duurder dan hun USB-variant, en hebben vaak ook geen gewone USB-uitgang meer. :s
Nu zocht ik naar een mogelijke oplossing, en bedacht ik opeens... Bestaat er geen USB naar Ethernet-convertertje? Google bracht mij dit bijvoorbeeld:
Nu is mijn vraag, zou dat werken?
16 januari 2008 22:36
keitaro
Geen flauw idee. Weinig mensen ervaring mee lijkt me.
Als ik een usb hdd heb die ik graag wil delen die ik dat via een host. pc zelf dus waar ik hem dan deel.
Trial en error XD
16 januari 2008 22:37
sjz
Ik zal nog eventjes wachten op andere reacties, wie weet kan er iemand mij bevestigen of dat zou werken of niet. En desnoods eens een winkel binnenstappen en kijken of ze zoiets daar hebben liggen en dan wat info vragen enzo.'t Is nog niet voor meteen, er mag wat gras over groeien. (a)
Een host-pc is interessant, maar niet compleet. Zo moet die pc dan weer altijd aanstaan... En bovendien is die niet altijd eenvoudig te benaderen. [color=gray]Ik heb nog altijd niet uitgevist hoe ik met m'n Macje een Windows-netwerk kan bereiken...[/color]
Wat bedoel je met trial en error? :p
16 januari 2008 22:40
styloco
lol!, ze bedenken op alles wel iets :P
Wel jammer dat je Router geen usb poort heeft.
Dat ding wat jij laat zien, dat is om internet (via kabel natuurlijk) op je pc / laptop aan te kunnen sluiten.
Je zou kunnen zeggen dat het een synoniem van een "pci ethernet kaart" is.
Het is maar zeer de vraag of het zal werken...
16 januari 2008 22:47
keitaro
Trial and error.
Proberen en krijg errors. Probeer overnieuw om die error die je net had niet nog keer te krijgen (grote kans vaak dat je dan weer een andere error krijgt) en zo door blijven gaan tot dat het werkt.
Dat... 'ding' wat je liet zien is idd niet voor jouw situatie neergelegt maar juist andersom. Zoals Stylo het zei. Om eerlijk te zijn heb ik echt geen flauw idee, nog nooit zo iets gezien ook tho...
Ik ben benieuwd naar de reacties van anderen en hopelijk iemand die wel op die manier een usb naar netwerkdrive weet te maken.
16 januari 2008 22:58
weedee
Ik heb hetzelfde "probleem". Er bestaan USB naar UTP adapters. Alleen degene die jij laat zien is niet goed. Je moet hem net andersom hebben. USB in en UTP out, zodat je die in je router kunt pluggen.
Ik ben ze een keer tegen gekomen, maar kan ze helaas ook niet meer terug vinden.
Grtz,
WeeDee
16 januari 2008 23:09
martensupport
[quote=101053]
DIt maakt toch niet uit lijkt mij? Je kan hier immers een gewone UTP kabel insteken en het andere eind in de router?Je hebt dan wel weer een kabeltje nodig, maar dit moet mogelijk zijn dacht ik zo
zou er ook iets goedkopers/ zonder wireless lan zijn? ik zoek namelijk ook naar iets hiervoor
17 januari 2008 14:04
sjz
[quote=101061]
Bedankt, maar ik heb al (een nieuwe!) router waar ik erg tevreden over ben.Bovendien is zo'n router best prijzig hoor. ;)
17 januari 2008 23:18
styloco
kdacht al dat je dat zou doen..
17 januari 2008 23:21
pfugers
Ja das wel waar! Maar ik kan nu op de hoek van de straat nog steeds 140 MB per sec halen met dat ding! Echt geweldig!
[size=8][color=blue]Admin: [/color][color=black] maar dat is toch niet relevant en interessant voor dit topic? Graag dus ontopic blijven. [/color][/size]
17 januari 2008 23:31
druipsnuit
stel dat je een hdd met usb in je modem prikt, kan je hem dan op je com openen of komt daar meer bij kijken ?
18 januari 2008 12:50
pfugers
Ja je kan hem dan via ip of ftp bereiken. dan doe je gewoon \\192.168.1.1 (licht natuurlijk aan je adres van je modem.) en dan staat er een share daar die je linkt naar je hd