Ik heb in mijn pc een 2de videokaart(pci) willen steken om een tweede beeldscherm aan te sluiten .Maar als ik dan opstart krijg ik wat piepjes te horen 1xlang 3x kort
dat is een fout in de EGA kaart .
Maar kun je dat oplossen op een of andere manier ? of wat bedoellen ze daarmee
11 januari 2008 16:48
arjan_sa
Voor zover ik weet kan je geen 2 kaarten tegelijk "runnen"(tenzij je SLI hebt/crossfire).
Je hebt toch 2 aansluitingen op je huidige graka? Die moet je dan allebei gebruiken denk ik./
11 januari 2008 18:09
zone
nee ik heb slechts 1 aansluiting(onboard)
11 januari 2008 19:22
easyboarder
En je krijgt zulke piepjes als je er een losse videokaart in steekt..? Kan zijn dat je iets niet goed aangesloten hebt. Kijk eens na of de kaart er wel goed in zit.
Ik heb de piepjes opgezocht, en dit betekend het leterlijk:
"Enhanced Graphics Adapter (EGA)"
Ik zou dan eens proberen de kaart er in te prikken en in je BIOS de onboard vga uit te zetten. Krijg je wel beeld trouwens? Je kunt ook eventueel een andere VGA kaart proberen, want het kan ook betekenen dat je vga kaart kaduuk is (kapot)
11 januari 2008 19:39
unknown
dat had ik ook,
je moet dan in je bios kiezen welke je wilt gebruiken.
waarschijnlijk kun je er maar 1 tegelijk gebruiken(meestal) dus heeft het geen nut om er een 2e in te drukken
11 januari 2008 20:46
zone
dus anders gezegd ik kan maar 1 graka tegelijk gebruiken.
11 januari 2008 22:06
keitaro
[quote=100628]
Ja. of onbaord of een vga kaart.
Tenzij je een mobo hebt met crossfire of sli. Dan kan je 2 vga kaarten kopen en samen laten draaien.
12 januari 2008 00:06
blacksorcerer
Dat klopt niet helemaal, er zijn namelijk ook moederborden die vanzelf al 2 PCI-E 16x sloten hebben, zonder SLI of CF te ondersteunen, zoals een DFI LANParty UT nF4 Ultra-D. Het tweede slot functioneert dan meestal op 2 lanes ipv 16. Dat is dus eigenlijk alleen om tot 4 monitoren te kunnen gebruiken.
Daarnaast zijn er ook moederborden (ik heb er gezien van ASRock) waarbij zelfs op de doos iets staat van: Geen extra videokaart nodig - of gebruik de onboard videokaart om een 2e monitor aan te sturen.
Kijk je moederbordboekje (handleiding) eens na, mocht je daar niets vinden, dan ben ik toch bang dat je inderdaad maar 1 kaart kan gebruiken. Een optie is dan wel om een PCI kaart te gebruiken die zelf gewoon al 2 video uitgangen heeft. (als je meer dan 2 monitoren wil zal het wat moeilijk worden)
standaard staat meestal in de bios bij Integrated Peripherals (oid) iets van Init Display First op PCI ipv Auto/Onboard/AGP/PCI-E, dus probeer dat eens op onboard te zetten als dat mogelijk en start dan op met de PCI kaart erin, m??r je monitor aangesloten op de onboard connecter. Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.
12 januari 2008 00:43
zone
Ik heb de videokaart eens gekuist met een stofdoek en mijn prbleem is weg.
Maar bestaat er nu een mogelijkheid om een tweede scherm aantesluiten ?op die onboard?
12 januari 2008 12:54
blacksorcerer
Leg even de situatie uithoe je het nu hebt dan.
Je hebt nu blijkbaar de PCI-kaart erin, en de monitor ook op die ene aansluiting van de PCI-kaart?
Dan kan je een kijken bij apparaatbeheer (cofig.scherm > systeembeh. > computerbeh.) wat daar bij beeldschermadapters staat. Welke apparaten staan daar en welke naam hebben ze?
12 januari 2008 15:57
zone
bij de ene staat niks bij en de andere een uitroepteken (ik zit niet op mijn pc dus de namen weet ik niet)
12 januari 2008 17:49
rubenus
Een uitroepteken betekend dat er geen drivers geinstalleerd zijn... Probeer dat eerst eens.
12 januari 2008 18:03
zone
Ik heb gezocht, gezocht en gezocht maar ik vind geen driver voor een trident video accelerator blade 3d/promedia
12 januari 2008 20:47
simon8400
Dat is een programma, waarom wil je daar in godsnaam drivers voor zoeken?