-
xp 2
Hey iedereen.
Ik heb het doneren "Sponsor via SMS" ondertussen opgemerkt onderaan de site, en ik dacht, dat het mss wel een goed idee was om er ook zo'n balkje te zetten als op wikipedia, om te zien hoeveel er in totaal al gedonneerd is.
Het is alleszins een suggestie
XP 2
10 januari 2008 21:53
-
louwrens
ik zie Sponsor via sms staan hoor(A)
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Je post is geen nuttige bijdrage?[/color][/size]
10 januari 2008 21:57
-
koenh
Ja is wel een goed idee :P
[offtopic] De sms dienst was mijn idee :P [/offtopic]
10 januari 2008 22:49
-
Account verwijderd
Is er ook nog een voordeel voor de gebruiker als hij sponsort via sms? Dus krijg je dan nog extra functies ofzo?
Als jullie echt willen dat het gaat lopen kunnen jullie beter dat gaan bieden.. ;)
11 januari 2008 08:02
-
rax
Momenteel zitten er nog geen extra voordelen aan voor gebruikers die sponsoren via sms. Het systeem staat er nu op voor bezoekers die tevreden zijn over de website en eventueel iets willen terugdoen.
Samen met de nieuwe site zal er waarschijnlijk een systeem gemaakt worden waarmee je je account kunt upgraden zodat er bijvoorbeeld geen reclame meer getoond wordt op de site (net zoals tweakers.net dat ook heeft) en misschien nog enkele andere kleine voordelen.
11 januari 2008 13:48
-
lbjornl
Met andere woorden, dit wordt een betaalsite :s.
11 januari 2008 16:05
-
keitaro
[quote=100520]
Hoeft niet. Het kan en mag. Als betaald member kan.... is nog niet, kan, je meer extra dingen bij gaan krijgen. + de gedachten dat je TW.nl steunt ;)
Maar betalen is geen verplichting. Heb je alleen dingen minder (of juist meer als je de reclame meetelt).
11 januari 2008 16:11
-
rax
[quote=100520]
Je kunt je account UPGRADEN. Er staat niet dat je moet betalen om een account aan te maken of te hebben!
11 januari 2008 16:11
-
keitaro
Betalen voor sites vind ik heel normaal.
Op expert-exchange.com heb ik ook betaald account anders zie je antwoorden niet in topics. Daar is pas kennis te vinden. Weliswaar engels only maar echt heel veel kennis. Van hardware, programmeren, webdesign, server beheer, communicatie. echt alles. Kost 30 euro een account voor 5 jaar. Vind dat niet zo heel duur voor een plek waar je veel aan hebt.
11 januari 2008 16:21
-
etienne
idd Keitaro die site's zijn er ook.
maar zoals het hier op TweakWindows is (en gaat worden) zal het vooral zijn om ook een bedankje als Lid achter te kunnen laten. Het is dus niet zo dat je opeens nergens meer toegang tot hebt zonder te betalen. Dat zou gekkenwerk zijn (vind ik).
11 januari 2008 16:27
-
lbjornl
[quote=100538]
Vind ik, dan zie ik hier niet veel leden meer. In ieder geval mij toch nietmeer :O
EDIT: schrijffoutje :$
11 januari 2008 16:30
-
etienne
dat snap ik even niet Lbjornl?? wat bedoel je?? "Vind ik, dan zie ik hier niet veel leden meer"??
11 januari 2008 16:33
-
Account verwijderd
Hij bedoeld dat als het betaald zou worden hier om antwoord te krijgen, dat je dan hem hier niet meer zo vaak zult zien. En dat hij denkt dat andere dan ook niet meer komen..
En daar ben ik het mee eens ;) WEL zouden er extra functies kunnen komen, zoals een downloadlimiet voor gewone gebruikers (I) en dat gebruikers die gedonneerd hebben dit niet hebben ;) Of dat je dan geen reclame meer ziet ofzo ;)
Betalen voor een antwoord zou overdreven zijn, want naar mijn mening lopen hier nog lang niet allemaal experts rond, als er uberhaubt al iemand expert in is.. Niet dat dat hoeft, maar je gaat niet betalen voor een antwoord van iemand die het als hobby heeft en iemand graag wilt helpen?
11 januari 2008 16:35
-
lbjornl
Je eindigt je bericht met vind ik, ik ga daar verder op in. Als je meer functies gaat krijgen(wat blijkt niet te zijn). Dan zijn er meer mensen die zeggen "phoe dat is ook stom". Zoals ik, een deel van dat geld gaat ook naar admin mod, ... (correct me if I'm wrong (A))
11 januari 2008 16:36
-
Account verwijderd
[quote=100543]
Niet meer dan logisch als er een datalimiet zou komen? Want weet je wel hoeveel het de admins kost als zoveel mensen downloaden. Als je nou een gewone gebruiker max. 3 dingen per dag laat downloaden en een iemand die gedonneerd heeft onbeperkt, is dit veel eerlijker en is er veel meer kans dat de admins rondkomen. Ik weet niet of een van jullie admins nu nog geld uit eigen zak moet bijleggen aan de site, of dat alles al via de reclame kan worden betaald. Maar het kan pas een echte grote succesvolle site worden als dit helemaal uit de inkomsten is weg te werken. Dus met zo'n donneersysteem gaat dat goed op weg. ;)
11 januari 2008 16:40
-
etienne
ow zo, snapte ff niet wat je bedoelde (a).
Natuurlijk staat er iets tegen over als je "Sponsort via sms". Op het moment is dat nog niet zo, maar Rax bekijkt hiervoor de mogelijkheden binnen de nieuwe site.
Ik zou het ook niets vinden om bijv. te moeten betalen om antwoord te kunnen krijgen, dat zal er dus ook niet van komen.
Je moet het gewoon zo zien:
Het blijft zoals het nu is, maar sponsor je (op de nieuwe site) dan staat er iets leuks tegenover. 'n upgrade van je account met bijbehorende extra functie(s).
11 januari 2008 16:40
-
lbjornl
misschien niet echt on topic maar verwijder het maar als het je niet bevalt.
Zo is dat met alle sites, in het begin allemaal mooi maar na een tijd vindt je dat de kosten wat teveel zijn. Je vraagt 1.00 euro => 10% zegt ja daag ik ben weg. Kosten zijn nog redelijk hoog => 1.00 euro per maand => 50% gaat al weg. Wat hou je nog over mensen die echt heel veel nut aan de site hebben. Ik kan mijn posten ook posten op een ander gratis forum maar daar zal niet zo snel geantwoord zijn zoals op dit forum (was een compliment (A)). Deze site is mooi maar om er nu echt voor te gaan betalen vind ik erover.
11 januari 2008 16:45
-
etienne
ah hier zit de fout.
Je hoeft niet te gaan betalen, je mag een kleine bedrage achterlaten als blijk dat je het een mooie site vindt. Wat natuurlijk niet MOET maar mag!
Als je dus geen bedrage levert (wat dus echt niet hoeft, maar mag) kun je nog even goed je gang gaan op de site dan diegene die wel een kleine bijdrage geleverd heeft;)
snappie(Y)
11 januari 2008 16:48
-
lbjornl
Ja zover was ik al mee maar, betalen voor functies te krijgen :s. Dat vind ik nogal dom. Straks nog reclame op tv gaan maken ook :P.
11 januari 2008 16:49
-
etienne
betalen voor extra functies is heel normaal hoor^o)
veel site's werken met dat systeem.
11 januari 2008 16:54
-
keitaro
Ff ter correctie. Ik bedoelde niet dat 'deze' site als pay only zou moeten komen. Zeker niet. Dat zou niet echt vriendelijk zijn tegenover de anderen. Zou ik zelf ook niet willen, wat ik bedoelde met mijn post dat ik niet beroerd ben om ergens geld voor neer te leggen.
Extra functies voor een kleine bijdrage ben ik wel voor. TW.nl kost erg veel geld, en de reclame vult dat lang niet allemaal naar mijn gevoel. Dingen als download limiet lijkt mij erg goed idee, helpt ook meteen bandbreedte probleem op te lossen.
Maar voor free members blijft forum net zoals het nu is hoop ik dan *op die paar beperkingen na*. die zullen er niet zijn lijkt mij, zonder de extra's zal het dan zijn. Die een "betalend" lid wel heeft;)
ge-edit door Etienne
11 januari 2008 16:54
-
rax
[quote=100552]
Als je een auto koopt moet je ook extra betalen om er een airco in te krijgen of andere optionele extra's, vind je dat dan ook dom?
11 januari 2008 16:55
-
lbjornl
Ja dat is normaal maar als dit ingevoegd wordt dan is het bv. 2.00 euro voor de reclame weg te krijgen etc... Maar de volgens keer is het al 3.00 euro en dan worden er bij de gratise leden meer dingen geblocked zoals een avatar etc...en dat loopt allemaal op. Wat krijg je uiteindelijk een "pay or leave site" Heel cru uitgedrukt als je het begrijpt (A).
11 januari 2008 16:57
-
etienne
discussie heeft geen zin meer, want dat is onzin wat jij zegt Lbjornl. Als je zo over TweakWindows denkt kun je beter hier weg blijven(n).
mod's en admins werken op vrijwillige basis, het sponsorbedrag zal gebruikt worden om de hosting e.d. te betalen. Want zoals jullie weten zal er met de komst van de nieuwe site voor een groter server gekozen gaan worden.
11 januari 2008 16:59
-
lbjornl
[quote=100558]
Ik dacht dat jullie betaald werden maar dat doet er niet toe. Een server kost al zoveel geld :O er dan ook nog eens tijd insteken is wel chapeau voor jullie.
11 januari 2008 16:59
-
keitaro
Alle crew members doen dit uit eigen wil. Vrijwilligers werk. Integendeel, wij mogen niet eens betaald worden aangezien TW.nl geen KvK is en geen Stichting of B.V of ander gerelateerd bedrijfsstructuur.
Alle centen van reclames etc gaan naar de server hosting. Wat echt v?len tientallen euro's de maand zijn. 0,0 naar Mods en Admins. Zelfs Ultimate Admin Rax zelf steekt er geld in ipv er iets aan te verdienen.
Dus dat je 1 euro betaald voor reclame weg en jaar later 2 is dus niet van toepassing en onrelevant.
11 januari 2008 17:08
-
simon8400
Ach Lbjornl... blijkbaar ken je niet zoiets als mensen helpen?
Rax heeft hier al een pak kosten aan de site, ook inkomsten. Problemen?Hij steekt er z'n tijd in, onderhoud het.. zeer normaal dat je daar dan wat voor terugkrijgt. En die Sponsor via sms vind ik een zeer goed idee. Niet iedereen wil natuurlijk geld uitgeven aan iets, in die z'n ogen, 'nutteloos', waaronder jij als ik je posts goed versta. Die personen willen lekker gierig zijn, alles nemen, niks teruggeven. Ik respecteer die mensen hun mening, maar TW is geen 'Pay or leave' site. Dus eigenlijk, waarover maak je jezelf druk? Je moet niet bang zijn, je zult geen verschil merken*.
Ook leuk idee om toch even extra functies te geven, maar in mijn ogen hoeft dit zelf niet. (Word dan natuurlijk wel meer gedaan.)
PS: Zojuist even gedoneerd
PS2 @ Keit: Ben daar ook lid, al een jaar inmiddels ;)
11 januari 2008 17:11
-
etienne
lijkt me duidelijk hier:
mocht het nog onduidelijk zijn dan raad ik je aan om het volgende
topic te lezen. en eventuele vragen daar te stellen.
[slotje]
11 januari 2008 17:14