Ik probeer nu al een tijdje mijn oude pc te koppelen aan het beeld van onze tv zodat het een media-center word, alleen lukt dat niet helemaal. Ik heb het geprobeerd met een VGA-->Scart kabel, daarmee kreeg ik alleen zwart-wit beeld dat flikkert en scrolt. Ik heb op mijn video-kaart 3 aansluitingen 1 vga 1 dvi en 1 s-video, ik ben naar de Hema geweest voor een s-video naar scart adapter, maar daar hadden ze een s-vhs aansluiting, kan ik daar mijn s-video aansluiting in doen? Overgens vertrouw ik het niet helmaal aangezien de s-video poort op mijn video-kaart een 9-pins is en de kabel die ik bij mijn video-kaart kreeg een 4-pin is :(.
Waarom ik dit vraag is omdat er op onze tv alleen 2 scart aansluitingen zitten (waarvan 1 is bezet door de dvd-speler), en die geel-, wit- en rood aansluitingen zitten (heten volgens mij component). Is er een manier om van s-video naar die gele aansluiting te gaan? En krijg ik dan beeld met kleur?
Om de specs van mijn Media-Center pc te zien--> profiel systeem: Outdated.
alvast bedankt!
-LordieVader.
28 december 2007 16:49
leviathan
Zwart-wit beeld is een veel voorkomend probleem met S-video ja, Zelf heb ik ook een S-video naar scart kabel (tv kan beter aan, maar pa nam verkeerde mee, die ook werkt). Maar bij mijn videokaart (ASUS) zat een 9 pins naar 4-pins verbindingskabel. Misschien moet je ook maar eens naar zo'n kabel zoeken.
28 december 2007 16:53
lordievader
Nog even een vraagje, ik ben er achter gekomen dan een 9-pins s-video een vivo is (video in + video uit), als ik daarop een 4-pin kabel naar onze tv doe met een adapter zadat het de gele composiet (hoop dat ik het goe dzeg) word en die in de tv doe, heb ik dan beeld?
28 december 2007 18:40
leviathan
Ik heb het precies zo, ik heb beeld.
28 december 2007 22:05
lordievader
Ok dat zou erg mooi zijn als dat werkte, ik ben nu namelijk al 2 dagen bezig zonder succes met een vga --> scart. Zal wel even vragen of ik hem kan trug brengen als hij niet werkt.
bedankt voor het antwoord:).
-Lordievader
28 december 2007 23:09
knarf
Welke videokaart heb, als je een ATI hebt moet je COntrolPanel installeren
29 december 2007 10:43
lordievader
Ik heb een nVidia GeForce 6200, (staat ook in mijn profiel) http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=J9PK01
(Waarom een pci kaart?, mijn oude pc heeft geen AGP of PCI-E slot)
Maar dat terzijde, het is dus mogelijk om een 4-pin s-video kabel aan te sluiten op een 9-pins slot?
En als ik die dan met een s-video --> composiet adapter in de tv steek zou ik beeld moeten krijgen?
29 december 2007 11:30
knarf
Kijk op deze website staat alles uitgelegd ook wat je moet installeren
29 december 2007 11:32
lordievader
Bestaat een: s-video (female) --> (gele)composiet (male) adapter?
29 december 2007 11:34
keitaro
Ja die bestaat. Zelf heb ik een S-video Male --> composiet male adapter. Maar andersom bestaat die ook.