dan heb je geen goeie koop gedaan, want bij sitecom modems is het wachtwoord altijd(of bijna altijd) Admin en old password is dan ook Admin, maar dat gastje die hem jou heeft verkocht heeft Admin dus veranderd naar iets anders...
Helaas... vermeld eens welke sitecom router je hebt? (model nr.)
edit: typo
28 december 2007 11:03
marijn100
Probeer het old pasword vakje is leeg te laten, miss werkt het dan wel??
Kijk anders even hier daar staan de handlijdingen ;)
[quote]Probeer:
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: admin
Geen hoofdletters! [/quote]
[quote]Jaja, dat werkt wel.
Maar dan kom je bij het tabblad 'security' en daar staan 3 vakjes:
Old password:
New password:
Confirm new password:
En het 'old password' ken ik niet... [/quote]
huh je komt dus wel in de router met het 'admin' wachtwoord, maar als je het invoerd bij old password dan werkt dat niet...?
Wat gebeurt er als je in de router wil komen met een andere wachtwoord dan admin, of gewoon een blanco veld? krijg je dan ook die security tab of kom je er dan niet eens in?
Verder ff handleiding lezen zoals Leviathan (en anderen voor hem ook al) zeggen...
28 december 2007 21:48
enesg
zit er geen sticker onder de router ??? met wachtwoord erop
28 december 2007 22:11
lorre851
Nope, nope, nope...
Het wachtwoord dat ik zoek dient niet om in de configuratie te komen, maar om de router te beschermen tegen andere computers.
Deze router heeft Wifi, en zonder wachtwoord kan iedereen zomaar op mijn verbinding gaan surfen.
Maar blijkbaar geldt dat wachtwoord voor alles, niet alleen voor WiFi...
30 december 2007 17:34
leviathan
Dat wachtwoord moet je zelf instellen. Dat kun je doen vanuit het menu als je eenmaal in de configuratie bent gekomen. Zulk soort wachtwoorden staan soms in de configuratie zelf vermeld, soms zijn deze gecodeerd. Het beste is iig om zelf een nieuwe key aan te maken.
30 december 2007 17:36
lorre851
Het probleem is nu wel dat er al een wachtwoord op staat dat ik niet ken en ik heb dat wachtwoord nodig om het te veranderen...
30 december 2007 17:39
dave6
maar als je 30 seconden de Reset knop ingedrukt houd gaat hij standaart terug dus dan heb je het wachtwoord wel !
30 december 2007 17:42
leviathan
[quote=99038]Sluit een computer bedraad aan, en je hoeft geen netwerksleutel in te voeren.