-
arjan_sa
Hee, ik heb een ati 2900gt gekocht. Net..
En nu ik 'm in mijn pc doe geeft hij geen reactie en zit ik nu op mijn onboard grafische kaart..
Ik wil heel graag dat de 2900gt werkt.. En ik kan geen reden bedenken waarom.
Ik vroeg aan de winkelmedewerker of ik genoeg watt had, hij zei van wel (400)..
Ik heb alles er goed inzitten, inc. de voedings kabel.
Wanneer ik de pc aan doe geeft hij zoals gewoonlijk 1 piep. De graka gaat aan, en de fan werkt van de graka maar toch, niks..
Drivers installeren lukt niet, ik krijg dan de foutmelding:
[quote]Failed to find any installable components.[/quote]
Ik heb uit wanhoop zelfs 1gig ram eruit gehaald (voedings) en ook mijn TV kaart. Maar nog niks helpt..
Wanneer ik de PC aandoe krijg ik wel een lampje van de graka dat hij aan staat..
Help:|
[edit]: Het lag dus aan mijn moederboard, hoewel die toch een pci-e 16x lane heeft, hij maar een pci-e 4 ondersteunt.. En die graka heeft minstens de volle 16 nodig. Bedankt voor alle hulp!
27 december 2007 17:13
-
keitaro
Bios update al is geprobeerd?
27 december 2007 17:16
-
arjan_sa
ik ben bang dat dat niet lukt.. geen floppy drive...
En ik heb dat nog nooit gedaan, bang dat het niet lukt..
27 december 2007 17:18
-
luccey
volgensmij kan het ook via cd, maar weet ik niet zeker. :S
27 december 2007 17:21
-
arjan_sa
Ik heb net iets gevonden.
In device manager(apparaatbeheer) staat er bij unknown devices iets.
Maar wat erbij staat is:
Device type: Other devices
Manufacturer: Unknown
Location: on Intel 82801GB/GR (ICH7 Family) LPC Interface Controller - 27B8
Device Status:
The drivers for this device are not installed. (Code 28)
To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.
27 december 2007 17:26
-
blacksorcerer
Je zit nu op de on-board, dus ik neem aan dat je weet dat je in de bios duidelijk moet aangeven dat je de PCI-E wilt gebruiken en niet on-board of PCI?
Heb je de graka al eens in een andere pc geduwd (desnoods van een vriend ofzo,als je geen andere geschikte hebt met goede voeding) ?
Dat je voeding 400W is wil helemaal NIETS zeggen. Als het een Q-tec voedinkje is, dan kan je beter meteen een nieuwe voeding gaan kopen. Dus vermeldt even het merk, model/type en op de sticker van je voeding staat ookhoeveel 12v lijnen en hoeveel amp?re daarop kan
Ik zou zoiets eerst allemaal doen, voordat je dingen gaat flashen terugbrengen of kopen ;)
27 december 2007 17:27
-
arjan_sa
In de bios heb ik gekeken, hij checkt automatisch of er wat is..
Ik heb op dit moment geen andere pc.. helaas..
Ik heb een A-Open (Z400-08FC)voeding:
Sticker: 12V2, met 2.5A.
350W(400W Peak)
drivers installeren is niet gelukt. In windows drivers kan ik niet de goeie vinden. er staat heel veel bij zoals ati mobilty en de 9000 serie, maar niet de 2000 serie
27 december 2007 17:34
-
blacksorcerer
2.5A dat is wel heel erg weinig :p
gezien 12v2 heb je dus ook een 12v1 ...?
kan je misschien het hele tabelletje wat erop staat kopi?ren?
27 december 2007 17:36
-
arjan_sa
tabelletje:
AC INPUT: 220-240V -.4A.50hz
OUTPUT: 350W (400WPEAK) (+3.3V& 5V = 130W MAX, +12V1& 12V2 = 276W MAX)
+3.3V ===20.0A(ORG), +5V===20.0A(RED), + 12V1=== 10.0A(YEL)
+12V2===13.0A (YEL/BLACK), +5Vsb===2.5A(PURP), +12V === 0.3A(BLUE)
Dat staat er..
die === tekentjes is eigenlijk 1 grote streep boven, en drie kleine eronder, maar die kon ik niet vinden.
Zo zag het er ongeveer uit:
[quote]___
- - -[/quote]
Ik hoop dat dit iets duidelijker is.. Ik wil echt heel graag dat dat grote ding gaat werken!..
27 december 2007 17:40
-
knarf
Heb je in je bios al ingesteld dat je je pci-e kaart als standaard kaart (primaire) kaart instalt
27 december 2007 17:43
-
arjan_sa
nu ff doen!
27 december 2007 17:46
-
blacksorcerer
@ARjan: zorg eens dat je videokaart op 1 lijn van je 12v staat (je hebt er 2, 1 van 10A (volledige gele draad) en 1 van 13A (halg geel half zwart draad), lieft de 13A, en alle andere dingen op de andere lijn. En probeer zo weinig mogelijk aan te sluiten (dus ookgeen cd-rom ding enzo).
Ik zie niet zo snel hoeveel W en A je graka verbruikt, maar het is iig wel een beetje aan de krappe kant.
27 december 2007 17:47
-
knarf
Ik had dit namelijk eerst ook met mijn AGP kaart
27 december 2007 17:47
-
arjan_sa
@Knarf, hij stond op INT-vga, nu staatie op beide, maar het heeft niet geholpen..
ik edit zo ff of het gelukt is met de raad van BS
EDIT
@bs. niet gelukt... helaas, etzelfde als eerst.. ik heb alles eruit gehaald behalve HD en 2gig ram (+graka)..
Wat ik niet stnap is hoe ik mijn vidkaart op 1 lijn kan zetten.. ik heb gewoon bundels met kabels waarin ik een plugje in moet doen. .
Via een 4pins connector krijgt mijn graka stroom:
Van voeding naar zo'n soort spilt ding:
1. HD
2. Graka
andere ideeen?:(
27 december 2007 18:13
-
syntax terror
Heb je ondertussen je graka al in een andere pc geprobeerd??
zo ja,
als ie in de andere pc werkt kun je verder zoeken,
als ie niet werkt breng je m terug
27 december 2007 18:29
-
arjan_sa
er is geen andere pc waar ik 'm in kan stoppen...
Bs, misschien nog andere ideeen..?
27 december 2007 19:17
-
knarf
Laten testen in een PC zaak
27 december 2007 19:20
-
arjan_sa
Ik heb een paar dingen gevonden!
1. Als ik die graka eruit haal een met onboard CSS werkt hij slecht op lowest settings, met die graka erin daarentegen gaat hij zelfs goed op hoogste settings (soms een beetje laggy) maar aa uit en dx9 ipv 10.
2. Ik heb op google gezocht naar een afbeelding van de 2900GT en heb verschillen gevonden:
1. Die op internet hebben 2x 8pins connectie op de graka, die van mij maar 1
2. Die van internet hebben dus ook 2 kabels nodig: 1x6pins 1x8 pins, of 2x6, of 2x8 enz...
3. De graka gaat aan, maar ook zonder kabel! Met kabel gaan rode ledjes aan voor 1 seconden (boot), daarna knipperen ze voor +- 1 seconden, tenslotte gaan ze uit. Zonder kabel blijven de ledjes branden.
Heeft iemand hier iets aan waardoor diegene mij hieruit kan helpen?
@Knarf, dat ga ik morgen doen
27 december 2007 23:14
-
masterwillems
had je de pci-e aansluiting wel aangesloten op de kaart (speciale aansluiting voor high end pci-e kaarten als die niet suported is met je voeding moet je 2 molex aansluitingen gebruiken)
zo'n ding dus:
[img]http://www.obengware.com/uji/2005/antectruepowerii-4804.jpg[/img]
27 december 2007 23:19
-
arjan_sa
Ik snap je niet..
Welke pci-e aansluiting aangesoten op de kaart:S? Ik heb gewoon een pci-e slot.. en daar deed ik hem in..
Wat is molex aansluiting?
edit..
Ja die heb ik aangesloten op mijn voeding..
27 december 2007 23:20
-
lordievader
Dat die led's aangaan is vanwege het PCI-E slot, die kan zelf ook stroom leveren alleen niet genoeg voor een 2900GT. Ik zou ook zeggen laat de kaart testen, zodat je zeker weet dat die het doet, ja of niet natuurlijk maar dan kan je gebruik maken van je garantie. Ik hoop voor je dat hij het in de toekomst zal doen!
EDIT:
Dit is een molex:
Je hebt van die verloop-kabels zodat je een molex kan gebruiken in een PCI-E connector.
27 december 2007 23:20
-
masterwillems
een high end pci-e kaart zoals de hd2900 heeft pci-e power suply nodig anders werkt hij niet. als je die niet hebt aangesloten doet hij dus niks. als je niet een converter hebt molex (molex is de standaart voedingskabel voor bv naar de dvd speler) naar PCI-E power suply dan doet hij niks.
dit is dus blijkbaar het probleem want jij wist hier niet vanaf. nog een plaatje met een molex:
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Molex_female_connector.jpg/800px-Molex_female_connector.jpg[/img]
27 december 2007 23:23
-
arjan_sa
Hoe zou ik 2 molex aansluitingen kunnen gebruiken?..
Er is maar plek voor 1
Ik heb deze kabel:
[img]http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg[/img]
En ik heb 'm wel aangesloten hoor..
Die kleine op het plekje waar die moet (graka) en die molexingang gewoon een molex in gedaan, en de losse molex die gebruik ik nu nergens voor want alles is al bezet;)
27 december 2007 23:23
-
masterwillems
door zo'n ding te kopen:
[img]http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg[/img]
overal te koop (hardware zaken dan)
edit: die moet je dus gebruiken voor de pci-e kaart sluit ze allebij aan op apparte molex aansluitingen en dat zwarte ding op je videokaart en hij zal het doen.
edit 2:
je moet ALLEBIJ dus TWEE molex aansluitingen gebruiken anders werkt hij niet.
27 december 2007 23:24
-
lordievader
Je sluit 2 molex kabels aan op de ene-kant en die PCI-E connector prop je in je HD2900GT
27 december 2007 23:25
-
arjan_sa
ik zie het:|..
EGT BEDANKT
ik heb gewoon zo'n ding:
Ik gebruik jouw afbeelding als voorbeeld:
Linkerkant: Molex
Midden, molex insteekding(zoals die van afbeelding)
Rechts, PCI-e aansluiting
27 december 2007 23:29
-
lordievader
En hoe zijn de resultaten met de HD 2900GT. Ik heb zo een gevoel dat je nu in deze vakantie niks anders gaat doen dan GAMEN!
27 december 2007 23:30
-
arjan_sa
Ik kan 'm nog niet gebruiken...
Ik heb dus nog steeds het probleem dat ik die Kabel die ik moet hebben niet heb..
maar wel eentje waar ik niks mee kan:S...
ik moet er eentje heben waar 2 molex kabels in kunnen.. k heb er maar 1tje :|
27 december 2007 23:32
-
masterwillems
:P kan wel had al zo'n gevoel dat ik ergens had gelezen dat de hd2900 2 van die kabeltjes nodig had wel slordig van de fabrikant door ze niet mee te leveren.
wat je beter kan doen is een nieuwe voeding kopen daar zitten namelijk die kabels al bij dus dan heb je dat gekl**t niet met die molex
27 december 2007 23:36
-
arjan_sa
daar heb ik op het moment het geld niet voor(A)
heb net alles uitgegeven aan: graka.. en toen was m'n geld op
@ admin, laat topic nog fftjes open tot over 1 week, want ik moet kijken of ik geen voedingsproblemen krijg..alvastbedankt
Bedankt masterwillems en Lordievader. Zonder jullie was het niet gelukt(nu nog ff testen:P)
De rest ook bedankt!
27 december 2007 23:37
-
lordievader
27 december 2007 23:55
-
masterwillems
ja maar hij heeft geen aansluitingen meer op de voeding ;)
27 december 2007 23:56
-
lordievader
Tja dan moet je je vader (of moeder natuurlijk, of broer en zus) heel lief aankijken en vragen of ze je geld willen lenen voor een nieuwe voeding!
27 december 2007 23:58
-
masterwillems
[quote]Tja dan moet je je vader (of moeder natuurlijk, of broer en zus) heel lief aankijken en vragen of ze je geld willen lenen voor een nieuwe voeding! [/quote]
dat is een hele vervelende eigenschap, je kan beter een tijd sparen dan te lenen ookal is het van je zus broer moeder of wie dan ook
soz voor offtopic
27 december 2007 23:59
-
arjan_sa
jawel, ik heb wel genoeg aansluitingen ;)
Wat ik in vorige topic bedoelde was dat ik genoeg molex aansluitingen had, maar niet genoed dingen(zoals drives enz) om ze erin te doen ;) ik heb iets van 5/6 molex aansluitingen over.. ff tellen dan edit ik wel
28 december 2007 00:01
-
masterwillems
dan is de oplossing een stuk goedkoper:P
28 december 2007 00:03
-
lordievader
Ja dan hoef alleen die kabel van 3,50 te kopen als ik het goed begrijp.
Komt dan alleen weer 9,50 bij voor verzend kosten -.-
28 december 2007 00:15
-
arjan_sa
ik haal er wel een bij mycom.. Of ik eis een nieuwe want stel ze geven je een auto zonder koppeling.. heb je ook niks aan natuurlijk!
28 december 2007 00:16
-
blacksorcerer
Nee, dit is gewoon een standaard (maar oud model) auto, zonder navigatiesysteem. Als je de navigatie er ook op wilde voor de toekomst had je dat moeten zeggen bij de dealer dat je navigatie er ook in wil. Maar je kan natuurlijk ook navigatie achteraf kopen.
En net als dat een navigatiesysteem relatoef goedkoop is t.o.v. de auto is zo'n klein kabeltje ook niets t.o.v. een graka die zoveel power nodig heeft.
Bij mijn graka kreeg ik zo'n molex->PCI-E kabeltje er trouwens bij, dus misschien kan je beter zeggen dat de fabrikant van jouw graka niet zoveel waarde hecht aan het ondersteunen van kopers met een iets veroudert systeem...
Maar als een graka 2 powerconnectors nodig heeft,dan ben ik toch bang dat je met je AOpen voedingkje met 23A echt aan de krappe kant zal zitten. Maargoed proberen kan geen kwaad natuurlijk (a)
28 december 2007 01:36
-
syntax terror
Kan toch wel kwaad (denk ik)
want als je voeding sneuveld kan t best zijn dat ie nog een spanningspiek afgeeft de rest van je hardware ook sneuveld. Ik heb wel eens gehad dat m'n voeding een spanningspiek afgaf, maar dat was niet omdat de voeding sneuvelde.
28 december 2007 09:43
-
arjan_sa
ook al zit er bijna niks op?:P
Ik kreeg bij mijn graka ook een molex->pci-e kabeltje, maar volgens de tw'ers moeten er 2 in kunnen ipv 1 molex..
dus;
molexinput--->(gaat naar pci-e hieronder)
molexinput-->PCI-e
ik heb:
Molexinput--molex/pci-e
28 december 2007 11:01
-
lordievader
28 december 2007 11:56
-
arjan_sa
er staat:
one dualwidth X16 lane.
verder heb ik alles behalve 550 watt, maar de winkelier zij dat het geen problemen zou moeten leveren
28 december 2007 12:11
-
lordievader
Sorry, misschien een beetje onduidelijk. Wat ik met de 2 PCI-E connectors bedoelde zijn de aansluitingen op je voeding. Mijn fout
28 december 2007 12:48
-
louwrens
de kaart heeft dus 2 PCI-e contacten, daar moeten dan ook 2 PCI-e stekkers in lijkt mij.
PCI-e op de kaart:
deze heeft er 1:
[img]http://www.octools.com/articles/nvidia/6800gt/pcie10.jpg[/img]
en dan moet deze erin:
[img]http://www.techpowerup.com/articles/144/images/32pcie.JPG[/img]
28 december 2007 13:25
-
arjan_sa
mijn kaart had er ook maar een..
Jongens, laat maar.. Ik heb 'm terug gebracht.. Mycom's oordeel:
moederboard ondersteunt het niet.. Hij heeft mobo geflasht en ge update.. mrr niks werkte.. helaas
misschien topic sluiten...
[b]Hij zou wel moeten werken op mijn voeding, die man had het aangesloten op meerdere 400W voedingen van Aopen.
Hij heeft de graka ook op een andere pc geprobeerd, geen problemen..[/b] Het lag dus gewoon aan mijn mobo..
28 december 2007 15:08
-
masterwillems
wtf waar slaat dat nou weer op...als je een pci-e aansluiting op je mobo hebt kan je alle huidige kaarten er op aansluiten. had je je hele pc naar de mycom gebracht of alleen de graka? anders ben je ook opgelicht :')
28 december 2007 15:31
-
arjan_sa
hele pc.
Hij kon het niet vinden.. en keek op site van asus..
Daar stond een lijst met graka's die werken..
Ik weet niet waarom die niet werkt, hij ook niet.. ales zat goed.. pci-e is niet kapot..
Ik werk nu met 7300GS gwon op pci-e.. Hij deed er meer stroom op.. niks
KAN DAT NIET? BEN IK OPGELICHt.. egt he.. dus ze lullen maar wat:|?
WANT IK WIL DAT DIE KAART WERKT.. maar niks werkte..
28 december 2007 16:08
-
louwrens
28 december 2007 16:57
-
blacksorcerer
Ik denk eerder dat je gewoon afgescheept bent ipv opgelicht. Ze vinden het probleem niet dus zeggen ze maar dat het incompatibaliteit is.
Dit zou nog wel kunnen maar dan hebben we eerst meer info van je nodig. Zoals het merk en precieze type van je graka. En met die graka bedoel ik dus niet ATI 2900XT maar het echte merk en type, bijv.: MSI RX2900XT-VT2D512E-HD.
Toch denk ik dat je graka wel gewoon zou moeten werken, al zou er wel duidelijk prestatieverlies zijn doordat het maar op 4x snelheid draait. Dus als ik jou was zou ik sowieso een ander moederbord kopen. Bij 8x slot hebben high-end kaarten al performance verlies, laat staan 4x snelheid dus...
28 december 2007 17:00
-
arjan_sa
oke
ik heb 'm al teruggebracht.. Ik wil 'm nog wel halen hoor maar alleen als ik *bijna* zeker weet datie dan wel gaat werken..
Ik heb wel gezien: PC is stuk beter met grafische dingen met dat ding erin.. zo kan ik dan css op 1440xnogwat spelen, nu lagt hij op High 1240x1280..
Dus ik ga 'm morfgen denkik terughalen(A)
maar dan nog, ik zie nu wel dat hij zo ongeveer werkte.. Ik geef met die graka ook straks merk en type;)..
btw, @BS, het was 2900GT, en niet XT..:P
28 december 2007 17:17
-
blacksorcerer
Als het wel helpt en alles opeens sneller gaat, waarom denk je dan zelf dat je op de onboard zit?
Kijk eens bij Rechtsklik bureaublad > Eigenschappen > Instellingen of bij Start > Uitvoeren > dxdiag > Beeldscherm welke videokaart daar staat, als daar 2900GT staat zit je dus op je PCI-E kaart..?
Probeer ook een 3DMark06 benchmark te draaien met en zonder de kaart erin en zet de results ff hier
En of het GT/XT is dat maakt voor mij niet zoveel uit, daar kan ik toch weinig mee, het heeft alleen nut als je het volledige model/type geeft zoals ik al een voorbeeld van een MSI gaf ;)
28 december 2007 21:42
-
arjan_sa
nou, omdat:
Ik bij device manager keek en die 2900GT er niet bij stond;).. Die onboard ding wel.
Ook bij rechtsklik niet..
Drivers installeren gaf foutmelding dat er geen hardware was om te installeren;)..
Dus ik dacht dat windows 'm niet vond..
EN die kaart heeft 2x DVI, geen van die 2 werkte..
Maar toen ik 'm op VGA (onboard) zette was er wel beeld;)..
Daarom dacht ik dat..
28 december 2007 22:21
-
luccey
Quote van Blacksorcerer op 28 Dec 21:42:
[quote]En of het GT/XT is dat maakt voor mij niet zoveel uit, daar kan ik toch weinig mee, het heeft alleen nut als je het volledige model/type geeft zoals ik al een voorbeeld van een MSI gaf [/quote]
@arjan: wil je niet lezen of hoe zit dat? (A) en heb je nou al een nieuwe/andere? (A)
28 december 2007 22:25
-
arjan_sa
ik heb 'm nu toch niet:P
Ik ga m morgen weer halen en dan zeg ik wel wat erop staat;)
28 december 2007 22:26
-
luccey
[quote=98782]okee, dan begrijp ik het, maar dan had je dat moeten zeggen, ik zag het namelijk nergens staan. ;)
EDIT: Sorry, verkeert gelezen! :$
28 december 2007 22:34
-
arjan_sa
@Bs, ik heb de 2900gt weer..
Op m'n (zijkant kaart) witte sticker staat:
P/N7121033600G
739B1N
Onder m'n kaart heb ik een groene waarop staat:
2900GT 256M GDDR3 PCI-E DUAL DVI-I/TVO
PN 102-B00204-00-AT SKU# 21123-00
Kheb er nog een, ook groen:
S/N 190744018398 ATI RADEON 29000GT 256MB
P/N 102B0020400 000001 MADE IN CHINA
Ik heb nu een 6pins connector gehaald waar 2 molex ingangen in zitten..
Nog steeds geen resultaat...
Wat kan het zijn??
PCI-E is NIET kapot
Genoeg voeding (anders branden er rode ledjes op de kaart)
Kaart is NIET kapot
wat kan het dan nog meer zijn behalve dat?
29 december 2007 17:05
-
louwrens
te weinig lanes op je PCI-e slot?:S
probeer eens een andere mobo, of bij iemand anders
29 december 2007 17:38
-
arjan_sa
@Louwrens, dit is al de weetikveel hoeveelste keer van probeer eens bij iemand anders.. Hij werkt bij iemand anders ja..
Maar niet bij mij..
En als ik niet genoeg lanes zou hebben dan past hij toch niet...
info:
http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express
29 december 2007 17:48
-
xp 2
Jwel, het PCI-E slot kan wel de grootte van een slot met 16 lanes hebben, maar daarom zijn ze nog niet allemaal aangesloten
29 december 2007 20:11
-
arjan_sa
[quote]Het PCI-Express slot is met 4 lanes aangesloten[/quote]
Bedoel je zoiets? :|
dan ben ik toe aan een nieuwe mobo:|...
29 december 2007 20:13
-
xp 2
Ja, inderdaad kan u beter een nieuw moederbord aanschaffen voor uw pc, omdat het maar 4 lanes in plaats van 16 heeft.
Had u geen Asus P5NE-SLi moederbord gekocht?
EDIT: Zo beter :p
29 december 2007 20:14
-
arjan_sa
ik snap je zin niet..
idd best nieuwe mobo??
Hmm, hoe kan ik kijken hoevel lanes de mijne heeft?
29 december 2007 20:24
-
louwrens
everest?
ik heb geen PCI-e mobo, ik weet niet waar het staat.
29 december 2007 20:25
-
arjan_sa
Kon het niet vinden in everest...
Nieuwe mobo.. waar moet ik dan voor zoeken??
Ik weet niet hoe dat heet.. PCI-e 4x is dan zeker te weinig
29 december 2007 20:42
-
blacksorcerer
Je hebt een PCI-Express (PCI-E) x16 slot nodig, dat ook op een x16 snelheid werkt. Dat je een PCI-E x16 slot hebt, wil niet altijd zeggen dat je ook die snelheid (lees: die lanes) hebt. Zo gaan de meeste SLI moederden met 2 PCI-E x16 sloten bij het gebruiken van SLI over op 2 x8 sloten ipv 2x x16 (omdat de low- en mid-end moederborden (lees: de chipsets daarvan) niet zoveel kunnen leveren (aan lanes/snelheid dus).
[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express[/url]
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express[/url]
Probeer zelf de dingen zelf wat meer op te zoeken, Wikipedia geeft bijvoorbeeld over veel dingen al snel wat info wat niet al te moeilijk beschreven is.
29 december 2007 22:40
-
arjan_sa
oke, dankjewel.. dit topic mag dicht ;).
Mijn mobo heeft pci-E x4, maar x16 slot.. helaas..
Ik koop wel een nieuw mobo ;). Ik weet genoeg
29 december 2007 23:20