-
syntax terror
Nu ik heb besloten mijn 8800gt toch maar gwn in single card opstelling te draaien dacht ik dat ik dan maar voor een intel x38 chipset zou gaan en dan een mobo zou nemen met 1600fsb.
En toen kwam ik de asus maximus serie tegen, maar nu weet ik niet welke ik moet nemen, de formula of de extreme. Het bord moet wel goeie oc prestaties hebben daar gaat t me voornaamlijk om.
Als jullie reacties of sugesties voor ander mobo's hebben: ik hoor ze graag
Michel
23 december 2007 11:04
-
blacksorcerer
en heb je al eens gewoon de specs ervan vergeleken op de Asus site..?
en misschien al eens op overclock fora het woordje maximus in hun zoekmachine gooien..?
heb je zelf al wat gedaan/gezocht om je eigen vraag te kunnen beantwoorden, zoja, wat?
zonee,waarom niet, ga dat eens snel doen! :p
Edit: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bboolean%5D=AND&data%5Bforums%5D%5B%5D=51&data%5Bq%5D=maximus&where=Dit+forum[/url]
23 december 2007 11:08
-
xp 2
De formula, want die heeft 1600 FSB ipv 1333 bij de extreme.
Hij heeft wel een PCI-E slot minder, maar ze zijn wel 2.0, en de 3 van de Extreme zijn dat niet
Ook is hij goedkoper, heeft 2 gigabit ethernet aansluitingen
Hij heeft ook 8-kanaals geluid terwijl de Extreme er maar 6 heeft.
[offtopic]EDIT: Nog een belangrijk argument: De Special is op voorraad bij alternate, en de extreme niet :p[/offtopic]
23 december 2007 11:12
-
gerbenkwakkel
Kijk eens rond op Hardware.info;) zat informatie;)
23 december 2007 11:51
-
syntax terror
ik heb op vergelijken geduwd bij azerty en ze zijn vrijwel t zelfde behalve het verschil tussen het aantal pci-e sloten. Ze ondersteunen volgens azerty allebij 1600mhz fsb en hebben allebij de x38 chipset
23 december 2007 14:56
-
psyheart
Ik zou voor de Formula Special gaan aangezien dat die pci-x 2.0 heeft, snellere fsb en nog eens goedkoper is
en je hebt zoals bijd e extreme een Fusion Block aansluiten, super voor OC!!
EDIT:Typo
23 december 2007 15:13
-
syntax terror
dus t is gewoon de maximus extreme alleen dan met ddr 2 i.p.v ddr 3??
26 december 2007 09:51