heey tweakers ik heb een vraag hoe warm is de gemidelde CPU (procesor)
want er is een stukje van me cooler afgebroken ..lang verhaal help PLZ
16 december 2007 19:16
leviathan
Deze vraag is lastig te beantwoorden aangezien elke CPU weer anders is.
Je kunt wel ergens bij een handleiding of specificatielijst van je CPU vinden wat de max. temp. is wat het ding aan kan, en anders staat het wel ergens op internet. Als je eronder zit is het in orde ;)
16 december 2007 19:21
luccey
bij mij is ook een stukje van m'n koeler afgebroken, mijn cpu is loaded 45 graden en idl rond de 37.
als dat bij jou ook zo ongeveer zo is, dan is er niet echt wat aan de hand
16 december 2007 19:23
drxjunkman
:P wwt je wat het is hij is de heltijd 42 46 grade P:
en is er miss en programa om coolers harder te laten draaien ???
16 december 2007 19:24
lordievader
Bij mij is ie 40 idle en 50 load. Ik heb een AMD X2 4600, welke processor heb jij kunnen wij het opzoeken.
THNX weet ik dat OKnieuwe fan kopen dus wat hij zit nu al op 45+ oww of toch niet :P
16 december 2007 19:42
blacksorcerer
Het gaat erom welke temperatuur je processor heeft tijdens load (volledige belasting, 100% cpu-gebruik).
Als dit de maximale offici?le temperatuur bereikt (69 graden celcius in jouw geval waarschijnlijk), moet je er zeker iets aan doen.
Hoe kan je die volledige belasting het beste testen? -> laat Orthos of Prime95 met een hoge prioriteit een test draaien (max. heat, little memory).
Maar meestal is het al genoeg het zwaarste spel dat je speelt gewoon te spelen en dan te kijken welke temperatuur de cpu heeft (als het spel al aanstaat voor een uur ofzo).