-
oxbow_coke
Ik wist niet goed waar ik dit topic moest posten, maar aangezien mijn vragen over audio en video gaan deed ik dat maar hier.
Ik zit al een tijd lang aftewegen welke telefoon ik moet nemen bij mijn verlenging van mijn abo. Ik zit te twijfelen tussen de Viewty en de N95. Er staan op internet 100.000den reviews en vergelijkingen, alleen ik kan nergens de informatie vinden die ik wil hebben. ik heb namelijk de volgende vragen:
Welke telefoon heeft een betere kwaliteit geluid, (het gaat dan met name met het geluid wat uit de speakers komen, dus welke gaat harder en mooier)?
Welke telefoon heeft nou een betere camera, (Met name de videocamera, als ik de filmpjes op mijn PC, dus groot scherm bekijk)?
Welke telefoon is stabieler kwa software dan, (Nokia wil nog weleens traag zijn en blijven hangen, maar hoe zit dat bij de nieuwe Viewty? want ik ben niet zo bekend met LG)?
Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden, en dan het liefst iemand die 1 van de toestellen heeft en er dus goed van weet wat de voordelen ervan zijn in opzicht van de Nokia of Viewty
Alvast bedankt, Superniek99
16 december 2007 15:41
-
arjan_sa
nou, voor zover ik heb gezien heeft de viewty een hele goeie camera, ik denk beter dan N95..
De viewty gaat ook aleen om de camera.
Maar Nokia is sneller, die viewty heeft touchscreen, maar dat gaat haperend.. hoe dan ook, ik zou voor n95 gaan. Die heeft beter geluid/wifi d8 ik.. en is eiglijk een soort zakcomputer(A)..
Doe n95 maar:D
Lg gaat wel sneller kapot om vage redenen: Chocolat: Negatief scherm/freeze/niet reageren (binnen 1 jaar)..
16 december 2007 15:48
-
Account verwijderd
Ten eerste zal niemand je vragen goed kunnen beantwoorde, want als jij zegt dat je het liefst van iemand die de telefoon heeft een reply wilt hebben. Die persoon zal dan altijd alleen maar info kunnen geven over het toestel wat ie heeft en kan je vraag zoals je hem stelt dus nooit goed beantwoorden. Jij zoekt als het ware iemand die beide telefoons heeft.. :P Vergelijke gaat alleen als je ze alle 2 hebt.. :P
Lijkt me duidelijk dat de camera van de LG Viewty beter is, N95 is beter in internetten. Geluid schat ik ze beide gelijk. En stabiliteit kwa software? Ik denk dat ze allebei even bagger zijn. Alle mobiele software doet het voor geen meter, ze hebben allemaal wel eens hun kuren.
16 december 2007 16:02
-
keitaro
Mwa. Wat moet men met dat soort telefoons. Camera? 3 mega pixel? jeej... me Nikon D80 heeft er 10.1... Muziek? Geluidskwaliteit? Mooie Ipod 80 gb... De HTC Touch ofzo, sucks in beeld en geluid. Maar wel fijn touch screen gedoe voor agenda etc etc. maar voor films/muziek/foto's... liever losse apparaten daarvoor.
16 december 2007 16:15
-
sjz
Ik ben het met Keitaro volledig eens. GSM's zijn tegenwoordig zo uitgebreid... De kwaliteit is echter atijd wel slecht. Koop een klein fototoestel, dan heb je tenminste waar voor je geld. Koop een gsm zonder al die functies van foto's, mp3 etc, je bespaart hierop en kunt dan een gsm kopen met een betere batterij, om maar een voorbeeld te geven.
Nog zoiets. :p Een kennis van me heeft een goede gsm + geheugenkaartje van 1 Gb, vol met muziek. Ondanks dat zijn gsm wel goed is, houdt die batterij het nooit lang genoeg vol om alle liedjes af te spelen hoor. :p Verder is het een goede batterij, voor gewoon bellen/sms'en/etc.
Koop een MP3-speler, desnoods zo'n kleintje zoals de
Zen Stone, dan heb je een goede batterij en goede geluidskwaliteit.
Een gsm dient gewoon voor bellen en sms'en, en hooguit om eens snel een laag-kwaliteitsfotootje te nemen. Maar meer ook niet. Dat is mijn (bescheiden) mening dan.
16 december 2007 16:24
-
oxbow_coke
Tsja Keitaro en Sjz jullie hebben wel gelijk, alleen ik zoek een telefoon met een camera en muziek, omdat ik nooit veel spullen bij me wil hebben. Alles 1 een is erg makkelijk en ja tuurlijk is de kwaliteit minder dan een losse camera en mp3, maarja ik houd nou eenmaal van gadgets, dus ook van een telefoon met goed geluid en mooie camera erop:)
Ik wil alleen maar weten, welke van de 2 er beter is, aangezien ik natuurlijk de beste wil kopen ;)
16 december 2007 16:35
-
keitaro
Mja ik ben weer de persoon die 300 dingen in zijn jas zakken heb zitten etc.
Losse camera, 2 mobiele telefoons, nu is me telefoon ook een mp3 speler daar niet van en luister weinig muziek onderweg anders heb ik daar ook apart apparaatje voor. Meer in 1 vind ik niet echt fijn. 1 ding doet boem en je bent alles in 1 kwijt...
Zelfde als met telefoons met ingebouwde gps ontvanger. Telefoon boem/versleten, nieuwe telefoon, moet je er alsnog gps ontvanger oid bij kopen. Liever alles los.
Maar antwoord op je vragen heb ik iig niet, vandaag aps voor het eerst de reclame van die LG gezien, en de N95... Tja. Wel leutig maar hoe de specs en ervaringen zijn geen flauw idee.
Heb wel een week met de Nokia E61i gewerkt, dat ding is wel super btw!
16 december 2007 16:42
-
raymus
Ik zou voor de n95 gaan, me broer heeft hem ook geweldig ding vind ik! En ik vind zowiso nokia goeie kwaliteit...
16 december 2007 17:17
-
enesg
op alle punten wint de N95, je kan ook wachten op de nokia n82 google maar even,,,
En LG heeft nog nooit een goede camera gehad op een telefoon dus van de viewty zal ik ook niet veel verwachten. Geluid op n95 is keihard!!,, en van de viewty weet ik het niet maar zal wel zacht zijn zoals de lg shine daar gaat de headset nog harder..:P
Dus zou voor de n95 gaan,, of als je niet zo'n groot ding wilt de n82
16 december 2007 18:28
-
arjan_sa
@enesgulcicek(wat een naam:))
De LG viewty heeft een van de beste cams op de markt... het gaat er bij de LG viewty ook om, om de camera...
Dus daar is NIKS mis mee:D!
Maar de n95 is dan wel op veel andere vlakken beter, dus doe dat maar gewoon.. N95 heeft mooier design, en is volgens mij ook dunner.
Ik heb de Viewty in m'n hand gehad(A), en hij werkt niet fijn.. soortvan schokkerige menus enz..
Nokia heeft daarentegen een hele snelle menus
16 december 2007 20:30