ik ga t morge wel probere na school, laat t vanavond wel horen
23 januari 2008 20:01
luccey
[quote=101474]
[offtopic]Dat zeg ik net... xD[/offtopic]
@ST: Heb je al een beslissing genomen? (A)
edit: Same time post. ;)
23 januari 2008 20:01
blacksorcerer
[offtopic]Luccey, dat zei jij dus niet... Rubenus maakt een duidelijk onderscheidt tussen een 8800GTS met een G80 (90nm productie techniek) en die met een G92 (65nm) core, waarbij eerstgenoemde dus niet sneller is dan een 8800GT, die sowieso een G92 core heeft. Daarnaast kan dat echter ook nog verschillen als je naar overgeclockte versies gaat kijken, dus zo vast ligt dat allemaal niet, het ligt allemaal best kort bij elkaar daar.[/offtopic]
Het doel van dit topic om te bepalen of de 8800GT een lange tijd mee kan gaan met toekomstige games lijkt me inmiddels wel duidelijk. Er zijn ook genoeg benchmarks te vinden die zeer duidelijk laten zien dat de 8800GT echt een topkaart is voor het geld wat je ervoor betaald. Dat je nu al Crysis ermee met alles op high kan spelen op een hoge resolutie, geeft wel aan dat de kaart behoorlijk wat kracht bezit, en als je hoort van Crytek dat ze games willen ontwikkelen die nog meer pracht en praal omvatten maar niet direct zo'n grote vernieuwing aan je systeem eisen als Crysis dat momenteel in de gamesmarkt doet, hoef je niet bang te zijn dat er binnen 3 jaar een spel op de markt komt dat je 8800GT direct op de knie?n brengt en je pers? een tweede kaart in SLI, of een totaal nieuwe kaart moet kopen.
Als je voor een prikkie SLI kan draaien is dat natuurlijk wel aan te raden om te doen, vooral nu de SLI techniek, de drivers daarvoor en geoptimaliseerde games echt kort bij die 2x zoveel performance in de buurt komen, i.p.v. de vaak gedachte 1.5x of zelfs minder. Ikzelf haal hier stock met 2x 7900GS 1.9x zoveel in becnhmarks en ook in veel games, en met een kleine overclock ga ik makkelijk over de 2.2x zoveel performance als 1 stock kaart heen.
Echter verslaat 1 8800GT al mijn inmiddels 'oude' kaartjes... het gaat snel in de gpu markt, maar de 8800 is no-doubt een zeer goede kaart die je echt veel bang for the buck levert. Voor zover een pleidooi voor de 8800GT, de 3870 van ATI schijnt ook een erg goede kaart te zijn, maar daar zal ik verder maar ff niet op ingaan ;)
24 januari 2008 13:11
syntax terror
Het is gelukt, azerty heeft echt een goeie klantenservise ze deden r niet moeilijk over
24 januari 2008 19:21
joostjah
[quote=101533]
Mening, het duur de anderhalve maand tot mijn 8600 gt aan kwam :\
26 januari 2008 19:57
syntax terror
ze hebben mijn 8800gt al binnen, alleen nog ff wachte op casefans