Nee, een AGP 8x kaart loopt normaal op 0.8 volt. Dus als hij een 0.8 volt kaart in een 4xAGP zet dan komt er 1.5v op een 0.8v kaart. En dan kan het dus wel doorbranden. Dus daarom moet er goed op de voltages gelet worden.
12 december 2007 17:07
blacksorcerer
nee, dat is juist heel logisch Louwrens ;)
Als er 1,5 volt geleverd wordt door het slot... en jij steekt daar een kaart in die slechts 0,8 aankomt, krijgt hij dus veel te veel.
Resultaat, eem kapotte videokaart en hopen dat je niet ook nog je dat slot/moederbord molt (al lijkt me dat laatste juist weer onwaarschijnlijk).
12 december 2007 17:10
louwrens
het stond er zonet anders -_-
toen stond er een 1.5V kaart, in een 0.8V slot :P
12 december 2007 17:52
bj farmore
Lijkt me sterk, ik kan zo'n post niet meer verwijderen en als ik hem verander staat het er wel onder;).
12 december 2007 17:54
keitaro
[quote=96788]
Het stond er niet anders...
Dat durf ik je 100% te garanderen. Want ik las daarnet nog even na hoe het nou zat en je bedoelde echt precies het tegenover gestelde als van wat er stond...
12 december 2007 17:58
blacksorcerer
Om even uit de weg te ruimen of de TS nou wel of niet een AGP 8x kaart van 0.8 volt in zijn AGP 4x slot kan stoppen, las ik dit in de manual van zijn moederbord: [quote]AGP connector supporting 1.5 V 4X AGP cards only[/quote] [quote]One AGP connector or an optional AGP Pro50 connector (ATX expansion slot 6). The AGP
connector is keyed for 1.5 V AGP cards only. [/quote]
Wel las ik dat er moederborden zijn die het wel ondersteunen en ook daadwerkelijk mensen die 8x videokaarten in een 4x slot stoppen (en daar ging dan inderdaad wel de videokaart gewoon op 4x draaien, voor low-end graka's is die 4x 66MHz bandbreedte wel genoeg).
Maar het als het officieel niet ondersteund is zou ik het dus niet doen (gezien het risico van het mollen van de graka orf zelfs je mobo).
Meer info AGP: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port[/url]
12 december 2007 18:27
xp 2
Eindelijk hebben ze het door...
Check mijn posts...
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een 8x kaart op 4x gaat draaien
12 december 2007 18:34
blacksorcerer
nou dan luistert de TS toch naar jou... maar als hij dan die AGP 8x videokaart 'opblaast' omdat het mobo er niet mee kan omgaan en dus een te hoog voltage naar de kaart stuurt waardoor kapot gaat, dan hoeftie zowel hier als bij Intel niet te klagen.
Er staat toch duidelijk dat het alleen 1,5 volt (4x) kaarten ondersteund en als je nergens een duidelijk voorbeeld vindt van iemand die het al met dit mobo heeft geprobeerd zou ik toch maar vanuit gaan dat de originele handleiding van Intel het juist heeft?
12 december 2007 18:52
kyentei
Ik ga denk ik voor het upgrade set van 130 euro
12 december 2007 20:20
easyboarder
Ik bouw zoiets in 10 min in ongeveer tegenwoordig.. er zijn uitgebreide tutorials te vinden btw als het goed is. je kunt het eventueel naar een pc zaak brengen tegen een kleine vergoeding.
@ XP 2
Als het maar 1,5 Volt is. punt is dat je er mee uit moet kijken dat je niks sloopt. maar ik weet niet of dat het geld wel waard is, aangezien je dan nog steeds niet fatsoenlijk mee kunt draaien tegenwoordig. Met die upgrade set heb je sowieso al veel meer bewegingsruimte als het om latere upgrades gaat.
Zelfs met de PCI-e 2.0 kaarten die er aan komen, die kunnen nog gewoon zonder moeite in een PCI-e 1.0 slot