Ik ben niet zo heel erg ervaren met de hardware van een computer. (komt nog wel) en ik ben op zoek naar een degelijke videokaart. Ik heb net mijn verjaardag gehad, en geef a.s. zaterdag nog een feestje, ofterwijl. Genoeg geld voor een lekkere videokaart. Maar nu :O welke kan mijn moederboord aan? Ik weet dat het iets te maken moet hebben met AGP 4x (denk ik?) maar ik ben er absoluut niet zeker over. Ik zoek een videokaart tussen de ?42,- (deze bijvoorbeeld) en ?120,- (liever wat minder dan de max. prijs natuurlijk!) bekijk even mijn hardware profiel aub, mijn moederboord is: Intel Maryville D850MV
Uiteraard wil ik graag dat mijn pc aero aan kan, en dat de spellen net wat lekkerder draaien (Dit hangt natuurlijk niet alleen af van de videokaart) en op wat hogere graphics kunnen.
Voor degenen die mij willen helpen, alvast bedankt!
11 december 2007 17:57
riick
Waarom koop je die bij: ""Deze Bijvoorbeeld"" dan niet?:S
11 december 2007 18:06
lbjornl
Daar kun je nu niet echt fatsoenlijk games mee spelen.
omdat ik nog zoek, misschien is er wel beter voor een iets duurdere prijs ;)
Edit: @ Lbjornl
Er staat bij: Aansluiting AGP 8x
Ik moet geloof ik ?cht AGP 4x hebben..
11 december 2007 18:10
easyboarder
Jij verwacht een fatsoenlijke videokaart te vinden voor AGP 4X? voor AGP 8X is het al bijna onmogelijk om een videokaart te vinden die met de nextgen games mee kan op een hanteerbare framerate. ik heb de info over je moederbord nagezocht op intel.com en je moet inderdaad een AGP 4X kaart hebben, oftewel 1,5 volt. het is NIET mogelijk om een kaart voor een ander voltage te gebruiken met jouw mobo. Ik zeg: Upgraden. Er zijn vrij goedkope upgrade setjes te koop op alternate:
Hiermee ben je tenminste voorbereid op een aantal jaar aan videokaart aansluitingen en CPU ondersteuning. Ik kan je echt niets anders aanbieden met AGP 4X. Wat jij nu hebt is zo ongeveer het snelste wat je kunt krijgen voor je bordje.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr's EB
PS.
Dit mobo heeft video onboard, wat betekend dat je niet direct een videokaart hoeft te kopen om beeld te krijgen. het kan natuurlijk wel. Je kunt met de onboard ongeveer net zo goed gamen als met je huidige kaart btw.. Trust me, ik weet het.
11 december 2007 18:49
xp 2
Nee, je kan ook een AGp 8x erin duwen
Die gaat dan vanzelf op 4x draaien
Ik zou voor die 7300 gaan, de andere gaan een beetje overkill zijn voor dat systeem...
11 december 2007 18:50
easyboarder
Niet waar XP2, lees mijn research. Ik Quote: "The D850MD and D850MV are only compatible with 1.5V AGP cards"
11 december 2007 18:51
xp 2
Er zijn ook AGP 8x 1,5 V kaarten, spreek uit eigen ervaring
Mijn mobo support alleen 0,8 en 1,5V kaarten, en ze draaien toch op AGP 8x
En ook op de andere pc, maet AGP 4x heeft er een AGP 8x 1,5V kaart ingestoken
11 december 2007 18:54
kyentei
Easyboarder. Voordat het me te moeilijk wordt allemaal :P Dat upgrade setje.. wel heel fijn enzo, maar als ik mijn moederboord erin ga zetten weet ik niet waar het afloopt. Ik heb gehoord dat dit niet te makkelijkste klus is (voor de eerste keer)
zal wel even kijken...
11 december 2007 18:58
martensupport
[quote=96700]
Het in elkaar zetten van een computer valt best mee ;) dus zo'n upgrade setje ook wel.
Zelf ongeveer 2 jaar geleden ook voor het eerst een pc inelkaar gezet (ik was toen 15 jaar) En met behulp van internet (hoe processor koeler te plaatsen enz) viel het best mee. Ik was toen zo'n 4 uur bezig met inelkaar zetten (Het zou nu wel binnen een uur kunnen :P, maarja)
Oja, bij dat upgrade setje, daar hoef je niet je huidige mobo voor te gebruikenEr zit er een bij. Het enige wat je nodig hebt is een voeding, een pc case, en een hardeschijf