Ik heb een voeding van A-open, een daar zit geen fan meer in. Is het nodig om daar een fan in te zetten, of is dat niet per se nodig? Specificaties
Voeding: A-open SPI-HP
Input: 100-120/200-240 V `6/4A 60/50 Hz
Output 235W
+3.3:14.0A, +5sb: 0.1A, +5V: 22A, -5V 0.5A, +12V 8.0A, -12V 1.0A
Nee een case fan is niet een noodzaak, wel is het een noodzaak om een fan op de processor te doen natuurlijk;) Een case fan zorgt alleen voor airflow... ooh beetje verkeerd gelezen
Nee ook in een voeding is een fan niet noodzakelijk;)
08 december 2007 15:55
louwrens
zat ie er wel in?
het kijkt me wel handig, die mosfets en regelaars kunnen lekker warm worden
08 december 2007 15:55
raymus
[quote=96408]Kijk naar zijn voeding:P Dat stelt niks voor, bovendien heb ik hier een net nieuwe case gekocht (bouw project) en daar zit ook geen voeding in;)
08 december 2007 15:56
kazmi
Oke, er zit wel een fan in, maar die is kapot..... Hij draait helemaal niet meer. Heb de fan er al uitgehad, en gebrobeerd op verschijdene moederborden(eentje met een stekkertje) en hij doet helemaal niets.
Zal wel een nieuwe halen binnenkort, maar aangezien hij voor morgen werken moet, en ik vanvond verjaardag heb.
08 december 2007 16:01
knarf
Hij zal het wel gewoon goed doen. Aangezien je systeem niet het nieuwste van het nieuwste is.
08 december 2007 16:04
keitaro
Het gaat om warmte verbruik. Oude stuff produceerd meer warmte dan nieuwe stuff. *veerbeeldje het ram geheugen. de nieuwe technologie, ddr2, ddr3 draaien op lagere voltages = minder warmte. oude stuff gebruikt meer voltage = meer warmte*
Het zou wel kunnen draaien, maar redelijk en fijn... nee lijkt me niet. Voeding zal best wat te verduren krijgen dan.
08 december 2007 16:40
lordievader
Ik zou zeggen van wel, omdat in een ATX kast de air-flow belangrijk is, is die fan ook belangrijk:
Er word koude lucht via de onderkant van de kast ingezogen en weer via de case-fan of dus de PSU fan er weer uitgeblazen.
Het hangt er maar vanaf hoe zwaar je je voeding belast...
Staat je systeem Idle, of ga je gamen,...
08 december 2007 17:51
easyboarder
Zet er sowieso een fan in.. de fabrikant zal er niet voor niks een fan in gestopt hebben. Want je gaat echt niet in de gaten houden hoeveel watt je gebruikt. Je hoeft er maar een beetje overheen te ziotten en het is bye bye voeding. En iedereen weet (of hoort te weten) dat een stabiele voeding voor een stabiel systeem zorgt.
@ Raymus
jij zegt dat het niks voorsteld, maar dat zeggen mensen over 10 jaar ook over de huidige voedingen MET fan :P
Mijn regel is: zat er standaard een fan in, probeer de pc dan niet te draaien zonder voeding fan!
08 december 2007 18:11
raymus
@Easboarder ik heb hier net even gekeken, 3 pc zonder fan en ze draaien allemaal prima;) Dus ja mijn ervaring is hoeft niet als er standaart niet 1 op zit.....
08 december 2007 18:15
lordievader
Ligt eraan wat voor een voedingen het zijn, als Raymus aleen maar voedingen heeft met een heatsink (en ja die bestaan) is een fan niet nodig, meestal zijn die heatsinks (heel) groot. Bij een fan zit of een kleinere heatsink of geen.
08 december 2007 18:44
kazmi
In de voeding zitten niet zulke hele groote heatsinks.
De bedoeling is om Windows Server '03 te instaleren, en te configureren.
Duidelijk is dat het wel een verschil maakt, dus zal ik maandag even achter een fan aan gaan. Zal wel niet zo verekte duur zijn....
Kan ik Windows Server '03 instaleren en configureren
zonder fan? of kan dat absoluut niet?
08 december 2007 20:03
louwrens
ja het kan:)
maar
je kan je voeding opblazen,door die fan kan hij zijn warmte kwijt zoals keit vertelde
08 december 2007 20:05
raymus
Ik zie net dat er standaard in deze voeding een fan zit, dus ik raad je aan gewoon er een fan in te zetten;)