Ik zag op een ander forum waar ik opzit dit staan duzz ik d8 mischien vind jullie het ook wel boeiend onder de Rockstargames fans...
Kamer wil verbod op de verkoop van zeer geweldadige games.
De game Manhunt 2 ontwikkeld en uitgegeven door Rockstar Games, is de druppel die de emmer deed overlopen bij de Tweede Kamer. Een meerderheid eist nu dat de minister van Justitie, Hirsch Ballin een wetswijziging doorvoert die de ruimte geeft om extreem geweldadige games te verbieden. Eerder dit jaar vroeg PvdA kamerlid Jeroen Dijsselbloem al om een algeheel verbod van de verkoop van Manhunt 2, maar dit bleek met het huidige wetsstelsel echter onmogelijk.
Vandaag heeft het SGP kamerlid Kees van der Staaij de motie ingediend waarin staat dat de wet gewijzigd moet worden en dat er een verbod moet komen op de verkoop van zeer geweldadige games. Overigens is in andere Europese landen waaronder Duitsland en Engeland een verbod op extreem geweldadige games wel mogelijk.
BRON: http://forum.animewolken.nl/showthread.php?t=36876
Mijn reactie is Bullsh*t
01 december 2007 19:30
koenh
nou dan halen we ze toch binnen op een ander 'maniertje' ;)
01 december 2007 19:33
bj farmore
@Riick: misschien heb je ook enige onderbouwing waarom je het Bullsh*t vind.
Ik vind het ook onzin, ik heb al zo vaak gelezen in onderzoeken dat games niet leiden tot geweld. En vind ook dat het de taak is van de ouders om er voor te zorgen dat het geen problemen geeft of dat het nog niet geschikt is voor een kind. De overheid gaat zich steeds meer te veel in dat soort dingen verdiepen, ga dan eerder drugs en zo een keer verbieden. Ik denk toch wel dat drugs gevaarlijker zijn dan zo'n spelletje. Laten zulke dingen binnenhuis nog wel wat door de ouders zelf bepalen, daar ligt denk ik dan eerder het probleem.
01 december 2007 20:02
kazmi
Zou je hier niet een Nieuws bericht van maken?
En ik vind het idd onzin. Zo'n stierenpoep heb ik idd nog nooit gehoord. Nee, films als Saw e.d. zie zijn gezond voor de mensheid. Daarbij zou ik wel even wil zeggen dat ze dan het jounaal ook maar van tv af moeten knikeren, en de kranten moeten afschaffen, want daar staan zo veel van dit soort verschirikelijke berichten in joh!
Ik vind dat mensen een rating moeten geven, en het daar bij moeten laten. Of mensen het dan willen spelen, moeten die mensen zelf weten! DE-MO-CRA-TIE mijn kont op deze manier :O
01 december 2007 20:52
bj farmore
Democratie betekent nog niet datje overal op kunt stemmen, dat zou ook niet werken. Maar hier dit blijft overdreven, dat verbieden.
01 december 2007 20:54
kazmi
Onder democratie valt toch zeker de vrijheid van menings uiting, en dat men, zolag dit binnen grenzen blijft, mag doen wat deze willen?
Op deze manier past de regering censuur toe, wat eigenlijk niet helemaal klopt! Ik vind dit hartstikke belachelijk, net als belastingen, maar daar gaat het niet om.
01 december 2007 21:20
simon8400
dit vind ik dus flauwe zever. Games maken je niet agressief, het is de manier waarop je speelt. Je kan je soms wel in games opjagen, maar er is een groot verschil tussen opjagen en daadwerkelijk de game 'nadoen'. En zoals al gezegd vind ik dit ook de ouders hun keuze, zei moeten hun de vraag stellen: kan mijn kind er verstandig mee omgaan?
01 december 2007 21:39
lbjornl
offtopic: zoals een gast in duitsland begint op iedereen te schieten omdat hij denkt dat hij in counterstrike bezig is :p.
Zoals hierboven al gezegt is rockstar doet het wel op een andere manier dan, die mensen die dat niet willen dat het op de markt komt hebben geen besef van hoeveel tijd en geld daar ingestoken is.
02 december 2007 11:59
riick
[quote=95662]
duitsland hea!:S:P
10 december 2007 11:26
enesg
IS wel heel oud nieuws,,
En dit gaat niet alleen om manhunt.
maar om alle 'geweldadige spellen'
Inplaats van dat de kut regering eerst
films gaat verbieden die geweldadig zijn !!