Ik kan op die PC niet opstarten van een CD, misschien wel van een diskette
04 december 2007 15:57
martensupport
[quote=95948]
Hoezo kan je de pc niet opstarten van cd? Je hebt toch wel een XP-cd en cd-speler?
Anders misschien diskette proberen fixboot lukt daar ook wel mee
04 december 2007 16:00
knarf
Hoe moet dat ?
04 december 2007 16:02
martensupport
[quote=95954]
''Dat'' is een vaag woord, sorry
Maar hier een mogelijke antwoord op de volgende mogelijkheid voor ''dat''
1e Een opstart diskette maken:
download een van de bestanden op onderstaande site, maakt niet uit welke maar ME of 98 is het makkelijkste
[url]http://www.standbyservice.nl/downloads_details.aspx?id=9[/url]
Pak een diskette en formateer deze als MS-Dos opstartdiskette.
Kopieer daarna de gedownloade bestanden naar de diskette.
Start nu om met de diskette, eventueel eerst in bios instellen dat er van diskette opgestart moet worden.
Mogelijkheden van de diskette:
A:\fdisk
en daarmee kan je de Hardeschijf formateren, activeren , partities verwijderen etc
maar ook
A:\fixmbr
daarmee herinstalleerd hij de boot file geloof ik
Natuurlijk zijn er tal van andere mogelijkheden, maar dit zijn denk de 2 waar je wat aan hebt.
04 december 2007 16:19
knarf
ik ga het proberen,
EDIT : Ik hem een floppy aangesloten maar nu doet mijn beeldscherm het weer niet.
EDIT 2: HELP HIJ DOET NIKS:(
04 december 2007 17:58
blacksorcerer
Ik weet niet wat al exact aan bod is geweest maar:
voor alle hardwarematige problemen, doorloop dit helemaal: [url]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492[/url]
kom je er zelf niet uit wat kapot is, omdat je geen andere pc hebt om te testen, vraag dan gewoon aan een vriend of je een pc kan lenen op te testen, of breng het desnoods naar de winkel of laat iemand komen die het wel allemaal kan controleren (als het hardwarematig is, zit er nu eenmaal niets anders op).
Ook als je zelf eigenlijk niet goed weet hoe de hardware allemaal werkt en zo'n pagina als die van Tweakers klinkt allemaal als abracadabra voor je, haal er dan liever iemand bij die het wel weet ;)
We proberen je hier op het forum wel te helpen, maar dat is op het gebied van hardware nu eenmaal wat moeilijker, vooral omdat we ook niet weten hoeveel en met wat je ervaring hebt ;)
is het probleem echt softwarematig, doe dan als je het zelf helemaal niet meer weet, gewoon een herinstallatie van het OS. Zorg wel dat je alles gebackupped hebt.
En aangezien je een floppydevice hebt aangesloten, kun je dus best ook even de harde schijf uit die pc halen, en aan een andere pc hangen, om al je belangrijke bestanden te backuppen (dat zou je sowieso even moeten doen ;)).
07 december 2007 19:34
knarf
Het is niet nodig meer geweest, ik heb mijn pc nog een keer helemaal uit elkaar gehaald en in elkaar gezet en hij deed het.