-
julesh
Beste tweakers,
Aangezien ik nieuw ben op dit forum weet ik niet 100% zeker of ik dit topic in het juiste forum plaats, maar ik gok het erop!
Vroeger, voordat ik afgelopen week deze computer formatteerde, konden wij TV kijken met Media Center (XP - Versie). Wil ik dit echter nu weer doen krijg ik de volgende melding:
DE TUNER IS NIET GEVONDEN
De tunerhardware werkt niet goed of is niet ge?nstalleerd. Zorg dat de tunerhardware en een geldig stuurprogramma voor de tunerhardware zijn ge?nstalleerd.
Ik heb een aantal vragen. Hoe weet ik precies welke TV Tuner kaart ik heb? Ik dacht deze te hebben, toen heb ik de 4 bijhorende files gedownload:
- 3xHybrid (beveiligingscatalogus)
- 3xHybrid (setup-gegevens)
- 3xHybrid (systeembestand)
- 34CoInstaller.dll
Deze stonden inderdaad al in D:\Driver\TV Tuner (1.3.3.3a) alvorens ik deze gedownload had, maar die heb ik maar even overgeschreven.
Nu vraag ik mij af, is de kaart nu al ge?nstalleerd of niet? Want met deze 4 files kan ik niets echt installeren. Kortweg, mijn vragen zijn:
- Is mijn TV Tuner inderdaad niet ge?nstalleerd? Of moet ik ergens iets installen (in media center kan ik dus zoiezo niets instellen)
- Welke TV Tuner kaart heb ik? (als ik iets moet installeren).
Alvast bedankt,
Jules Heerkens
PS: Overigens in de file '3xHybrid (setup-gegevens)' staat een hoop tekst, moet ik daar iets mee?
27 november 2007 17:26
-
bj farmore
Op het moment is de tuner niet geinstalleerd.
De 3xhubrid bestanden zit geen .inf file tussen??.. die heb je nodig of een exe bestand. En heb je geen verdere gegevens over de tuner zelf?.. zoals een merk. Je hebt niet ergens papieren liggen waar de naam op staat.
EDIT: ik kan als ik '3xhybrid' intyp in google krijg ik wel wat resultaten, heb je al wat gezocht?
27 november 2007 17:36
-
julesh
Nee, dat is juist het probleem. Nee, alleen die 4 bestanden dus geen .exe of .inf, dat vind ik ook zo raar.
edit: ik zal inderdaad even zoeken. Had ik niet aan gedacht, ik ga nu eten.. ikz al zo even zeggen of het wat helt. Jij super bedankt hea!
27 november 2007 17:38
-
xp 2
Je gaan naar apparaatbeheer (ergens bij configurateischerm) en dan staat er vast iets van TV-Tuner of multimedia-apparaat of iets in die aard.
Dan klik je rechtsboven op het knopje drivers bijwerken, en dan kies je voor geavanceerd en dan browse je naar de map met die vier files. Al het goed is worden je drivers dan ge?nstalleerd.
27 november 2007 17:41
-
julesh
Super!!! Dit werkt inderdaad Xp 2. Bedankt!
27 november 2007 18:09