Ik zou graag via internet een eigen radiozender beginnen,maar met welk programma gaat dat?
Ik weet dat get met Winamp,Jetaudio gaat maar dat wil ik niet...
18 augustus 2005 17:45
leviathan
een radiozender start je niet zomaar met programmaatje, je moet ook een internetkanaal hebben en je radio ergens registeren, anders kan niemand je vinden en euh een programma... nee, geen idee.
18 augustus 2005 18:09
djoey
ik heb t zelf ook gehad ( nou ff niet )
ik had met winamp.. maar vanuit daar hoef je geen muziek te draaien.. je kan dan ook je eigen mix programma gebruiken ofzo..
nodig :
winamp
shoutcast server
muziek :P
eerst moet je de shoutcast server op een pc..
of op je eigen pc zetten (op je eigen pc vertraadg wel je internet verbinding..) als je dat klar hebt met ip's en poorten enzo.. moet je hem in wimamp configureren..
en als dat klaar is zal de url zijn http:// hier je ip:poortnummer/listen.pls maar dan kun je op shoutcast.com een plugin downloaden voor winamp dat je meerdere plug ins kan draaien onder winamp.. als je die hebt kun je je eigen mix programma aan winamp koppelen..
hopelijk snap je t een beetje
18 augustus 2005 18:48
leviathan
dus mensen connecten DirectIP, moet het wel geadverteerd worden, anders weet nog niemand ervan haha jij de hele dag bandwith inleveren, luisterd er niemand.
18 augustus 2005 20:40
djoey
ja daarom is t dus ook makkelijker als je een 2de pc als server laat draaien
18 augustus 2005 23:39
leviathan
idd, gewoon een wat 'oudere' werkt die radio zooi ook op linux, linux is namelijk zeer geschikt om servers op te draaien. mms maak ik een partitie op mijn schijf met linux.
19 augustus 2005 10:15
martini 88
Maar zijn er geen programma's voor?
19 augustus 2005 16:03
leviathan
promoten kun je op een site doen, en dan gewoon een link maken <a href="IP:POORT/listen.pls>Luister naar mijn online radiozender</a> en als ze dan op die link klikken dan connecten ze naar jouw radiozender.
je krijgt je IP op whatsmyip.com en je poort moet je zelf ff in je firewall goedzetten en als je een router hebt ook daar nog even forwarden.