Ik heb een probleem, als ik een tijdje op me pc zit en ik ga dan Call of Duty 2 doen krijg ik allemaal lagggsss! Wat ik heb gecontroleerd:
[*] Driver, allemaal geinstaleerd en werken prima.
[*] Windows xp, alle update's binnen
[*] Gekeken of het bij andere spellen ook voordeed, nee:S
[*] Frames zitten boven 40
[*] Als ik de pc herstart zijn de problemen verholpen.
[*] Specs pc zijn:
Operating system Windows XP Professional
Processor CPU AMD Athlon 64 X2 6000+ (Socket AM2,Dual core,Box)
Moederbord ASRock AM2NF3-VSTA
Geheugen Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2
Videokaart MSI RX 1650 PRO
Harde schijven Maxtor 80 GB & 120 GB
Optische drives Samsung dvd speler + brander van Samsung
Ik had dit probleem niet me vorige pc die nog veel lagere specs had, dus heel apart maar hopelijk krijg ik hulp!:)
12 november 2007 17:33
leviathan
Op je pc zitten is zowieso altijd zonde van de kast lijkt mij zo, maar wat je over nu over het hoofd ziet zijn de draaiende processen. Er kunnen er een aantal tussen zitten die windwos flink kunnen vervuilen naarmate je pc langer aanstaat (processen die bijvoorbeeld niet geheel verwerkt worden en er dus nog delen van blijven staan).
Je moet even controleren of er zulk soort fouten op kunnen treden. Het beste blijft altijd natuurlijk eventjes rebooten he ;) is meteen alle zooi weer eruit.
12 november 2007 17:37
arjan_sa
herinstalatie van CoD II?
is dit "Ati x1600 pro 512mb" je graka?
Dan zoudie het toch makelijk aan moeten kunnen :O?
(Flauw leviathan(A)) Of zit je egt op je pc?:P
[edit] oops.. kd8 dat je met lag een lag van framerate bedoelde...
Je bedoelt dus LAN play:P
12 november 2007 18:25
raymus
Bijna(A):P Oke dus ik zal een kijken wat de "start" processen zijn en wat ik dan na een tijdje heb;) 40 processen aan het eind en nu even rebooten;)
12 november 2007 19:32
kazmi
Heb je dit als je COD2 online speelt terwijl je je server host; of ook als je je server niet aan hebt staan?
12 november 2007 20:05
masterwillems
idd wat voor een netwerk heb je? (bedraad, draadloos) wat voor een netwerk kaart?
12 november 2007 20:07
raymus
Begin processen: 40
Eind processen: 40
@kazmi: Ik zit alleen op me server:P Maar dan zou ik een hoge ping hebben en dat heb ik niet;)
@MW: Ik heb bedraad, maar zoals ik al eerder zei in sp had ik dit eerst niet.
12 november 2007 20:07
kazmi
hmmm, raar, Ik zat namelijk zo te denken, als je je server nou Dedicated maakt voor lan en inet, kan je je server joinen via Lan, wat een snelere verbinding is. Maar je hebt gelijk, maakt idd niet uit.
Heb je toevallig ook geheugen zuigende processen lopen dan ?
Ik zou, als ik zou gaan gamen 38 processen hebben lopen.
Misschien is je Virus scanner ongelofelijk paranoide?? Of heeft dit dan ook invloed op je Ping?
12 november 2007 20:10
raymus
Ik join via lan;) Zie me specs boven in de topic start, ik snap namlijk niet wat je precies bedoelt;)
12 november 2007 20:11
masterwillems
mischien meer mensen op het netwerk zitten die wat van internet afhalen?
12 november 2007 20:13
raymus
Nee want dan zou ik een hoge ping hebben, en dat heb ik echt niet;) Ik zal eens de always unload ddl tweak gebruiken kijken of dat helpt;)
12 november 2007 20:14
masterwillems
mischien heb je "choke" kan aan je temp files liggen, ccleaner over je pc en je temp files zijn weg
12 november 2007 20:15
kazmi
Wat ik zei, doet er niet toe, want je joint al via LAN(Dat bedoelde ik eigenlijk).
Als je eens probeert te joinen via je Externe IP adres?
Heb je geheugen zuigende processen lopen?
Heb je andere instellingen dan voorheen?
Heb je gameXP gebruikt?
Is je virus scanner iritant aan het doen, op het moment dat COD laadt?
Is er een Proces die, hoe langer het aan staat, meer recources gaat gebruiken?
12 november 2007 20:16
arjan_sa
Probeer:
Verbind je computer rechtstreeks met de modem
Doe een verbindingstest
Doe een ping tussen je PC en een andere PC (die je misschien hebt, het kan idd aan je firewall ofz liggen als je ping te hoog is).
mrr nu ben ik een beetje in de war..
Lagt je internet? Of Lagt je server, of lagt je hele PC nou??
Bedoel je met Lag:
? Beeld gaat traag door verbinding tussen PC en [...]
of
? Beeld hapert doordat er een fout is die je zelf niet weet
probeer ook eens te sleutelen met trialversies van tuneup ofz... Zoals MW al zei, je temp files legen...
12 november 2007 20:56
raymus
Ik heb met cod 2 erg lage frames, terwijl ik nfs carbon alles op high speel en nergens last van heb:S Heeft iemand een idee?
18 november 2007 12:01
blacksorcerer
[li]Eens op DX7 zetten, sommige videokaarten lijken nogal last te hebben van de Auto of DX9 setting.[/li]
[li]Ook ff andere grafische drivers (eventueel de nieuwste beta-drivers) proberen.[/li]
[li]Of desnoods testen op een leeg OS (ff op 2e partitie zetten o.i.d.) of je daar het probleem ook hebt.[/li]
[li]Check ook of je wel alle drivers (ook van je chipset en processor, aangezien je een nieuwe pc/upgrade had gekocht)) wel hebt ge?nstalleerd en of daar geen nieuwere versies van zijn.
[/li]
[b]
Edit: [/b] "Frames zitten boven 40" maar nu zeg je dat de frames erg laag zijn bij CoD2? 40fps is prima speelbaar (vloeibaar, geen gestotter ofzo) en lijkt wel gewoon een redelijke fps voor jouw graka, dus dat zou ik dan niet echt laag noemen.
18 november 2007 12:46
raymus
Uuhm ik heb hem nu op dx7 gezet, hij heeft de frames nu boven 75. Hoe komt het dat ik eerst wel dx9 kon gebruiken en nu niet:S
18 november 2007 17:15
kazmi
[offtopic] raymus, waar meet jij je FPS mee?[/offtopic]
Maakt DX 7 en 9 dan zoveel verschil???
18 november 2007 17:19
raymus
Ik heb hem nu op dx7 staan maar zodra ik van dichtbij op bijv: hout ga schieten, gaan mijn fps weer naar 20:S