-
psyheart
ik heb onlangs een nieuwe voeding gekocht. OCZ StealthXStream 600W..
hiervoor had ik een A.C.Ryan RyanPower Cablefree2 van 450W.
met de mijn vorieg voeding kreeg ik 'af en toe' de melding dat mijn nvidia videokaart te
weining voeding kreeg. ik heb eventjes gewacht omdat het maar om de 2 a 3 maanden was dat ik
een melding kreeg.
ik heb nu onlings die OCZ voeding gekocht en ingebouwd.
maar nu krijg ik elke keer dat ik m'n pc opstart de meldeing dat mijn videokaart te weinig
voeding krijgt :s
ik heb alle kabels nagekeken.
heb een aantal fans uitgetrokke en nog steeds hetzelfde..
'normaal' KAN DIT NIET gebeuren omdat die OCZ 150W meer geeft dan die ervoor..
ik ben einde raad. kunnen jullie mij verder helpen?
06 november 2007 19:27
-
louwrens
de kabel naar de videokaart aangesloten? was ik vergeten, graka dik piepen:P
06 november 2007 19:31
-
psyheart
je alles is juist aangesloten
heb net nog eens gekeken.
maar het rare is dus. als windows draait geeft hij geen fout weer.
06 november 2007 19:41
-
lorre851
Update bios/reset bios/(drastisch) herinstalleer windows
EDIT: kijk ook eens of er in je bios niks staat van voeding of zo.
06 november 2007 20:20
-
psyheart
bios heb ik overlaatst nog geflashed. en windows heb ik ook opnieuw geinstaleerd (4 dagen geleden)
zal eens in de bios kijken.
06 november 2007 20:24
-
raymus
Ik had het zo ik moet de videokaart helemaal appart voeden, ik heb de zalman 500w. Toen ik dus 1 kabel alleen voor de graka deed was het goed;)
06 november 2007 21:21
-
psyheart
hmm niks in de bios te vinden.
sebiet komt er ne vriend af die er wat meer van af weet dan ik:p
dus komt mis nog wel goed
06 november 2007 21:33
-
blacksorcerer
Het ligt zeker niet aan de kracht van je voeding als ik je pc bekijk in het hardwareprofiel. Dit systeem zou op een 300W A-merk voeding al prima lopen, dus nu je een 600W A-merk (OCZ) hebt, is dat dikke overkill.
Je kan beter het probleem zoeken bij die videokaart of de drivers daarvan, maar je geeft al aan dat je ook de extra powerconnecter hebt aangesloten en als je Windows opnieuw erop hebt gezet, neem ik ook aan dat je ff de nieuwste drivers voor je videokaart van NVidia.com hebt gehaald?
07 november 2007 01:02
-
keitaro
Even tussendoor, ik heb niet zo heel veel hardware kennis, maar toevallig had een maat van me gisteren een nieuwe vga kaart gekocht en ook zwart scherm. Nu lees ik iedereen over powerconnectors voor vga kaarten. Ik heb van Nvidia echt nog nooit een vga kaart gezien met powerconnector. :S
07 november 2007 08:42
-
leviathan
Mijne heeft er een.
Maar bij GJ gisteren zat er een weerstandje los op de kaart, en was er volgens mij wel een probleem met de stroomtoevoer want zelfs het toetsenbord en de muis werkten niet (geen brandende ledjes bij num lock, caps lock of scroll lock) en de optische muis die we er op aangesloten hadden werkte ook niet. Toen we zijn oude x300 er weer in zette werkte wel alles gewoon.
07 november 2007 09:53
-
keitaro
[quote=92164]
Dat denk ik ook ja, dat weerstandje is oke. Ik had die kaart er bij mij in gestampt en werkte perfect. Kaart is dus in orde. Maar voeding probleem zou zeer goed kunnen.
07 november 2007 10:03
-
psyheart
ik hbe m'n oude voeding er terug in gestoken. alles werkt terug naar behoren enkel dat die voeding wat warm wordt..
kan het liggen aan de stroomverdeling van die OCZ?
ik heb geen SATA maar PATAdus 2 harde schijven, 1 dvd drive, 2 120 mm fans en 1 vga cooler zalman vf700 alcu.
die OCZ heeft 2 kabels voor een 'molex' aansluiting tegenover die vorige kon ik tot 5 kabels gaan.
op elke kabel kan ik tot 3 aparaten via molex stroom geven.
kan het probleem daaraan liggen dat die OCZ te weining stroom kan geven via die 2 molex kabels?
want dan koop ik volgende maand wel een paar SATA HD's :p dan zou het probleem opgelost moeten zijn.
qua drivers heb ik de laatste nieuwe geupdate. en nog steeds.
gisteren stak ik m'n oude voeding er terug in en ik wou direct testen of ie goed liep. dus ik start Dark Messiah op... auto reboot.
ok .. half life 2 dan... zelfde :s
ok Portal (gekraakt).. start op en kan ik perfect spelen met alles op high :s
echt raar
07 november 2007 12:52
-
xp 2
Kijk een hoeveel ampere beide voedingen op de 12V lijn(en) hebben
07 november 2007 14:37
-
psyheart
de acryan geeft op 12V-Rail 1 26 ampere
en de OCZ 12V 18 ampere
duidelijk verschil dus..
07 november 2007 15:43
-
keitaro
[quote=92194]
Daar zou het probleem best wel in kunnen zitten.
07 november 2007 15:55
-
psyheart
en wat valt er hier aan te doen?
andere voeding? of ipv PATA hd's SATA hd's?
07 november 2007 15:58
-
keitaro
Volgens mij zit er weinig verschil qua stroomverbruik tussen Pata en sata.
Ik denk eerder dat je nieuwe voeding niet echt de juiste aankoop geweest is dan...
Oplossing, geen flauw idee. sorry.
07 november 2007 16:26
-
blacksorcerer
heheh, de OCZ 18A ja... maar dan wel op maarliefst
4x +12v lijnen (totaal 72A), tegenover
1x +12v van 26A bij de AC Ryan.
Dus het kan alleen een probleem zijn als je alle componenten binnen je pc op 1 +12v lijn zou hangen, maar dan nog betwijfel ik dat zeer, want je hebt geen high-end hardware (maar nu wel een voeding die daarvoor geschikt is).
Probeer eens alle hardware op 1 (molex)powerkabel te hangen, en dan met de andere kabel all??n devideokaart te voeden.
En ik zie eigenlijk nog niet duidelijk terug of je graka nou wel of niet een extra stroomkabel nodig heeft, behalve dat je zelf zegt dat wel alles correct is aangesloten.
Misschien kan je ons een exact merk+model+type geven van de graka
Edit: en ff melden welke drivers je momenteel gebruikt. De laatste offici?le WHQL driver is 163.75, ikzelf gebruik een beta, 169.01.
07 november 2007 16:32
-
louwrens
@BS: als 1 rail over belast raakt, regelt de voeding dat de andere rail(s) ook helpen.
ik denk dat je een kabeltje hebt gemist.
deze zit op de graka:
[img]http://www.rage3d.com/reviews/video/pny7900gs/pics/pegpower_sml.jpg[/img]
of
[img]http://www.techzine.nl/uploaded/21519_5188124e.jpg[/img]
07 november 2007 17:34
-
psyheart
07 november 2007 18:00
-
raymus
En als je je kaart nou eens helemaal appart voed met 1 lijn voor alleen de videokaart? Zo dus [img]http://img103.imageshack.us/img103/7562/zodusqz0.jpg[/img]
07 november 2007 18:04
-
psyheart
dan heb ik nog altijd het zelfde probleem dat ie te weinig voeding krijgt.
ik heb gisteren m'n fans uitgetrokken, m'n dvd drive uitgetrokke, hoofd hd aangesloten.
en dan enkel de videokaart.
maar... ik heb ook sinds een kleine week een vga cooler aangeschaft. zalman ZF700 AlCu
met deze kan ik kiezen tussen 2 stroom modussen. hoogst is op 12V en laagste 5V
en die fan wordt aangesloten via een 3pins naar een molex.
maar kan ik die fan niet op m'n mb aan sluiten? want al m'n fans moeten worden aangesloten via molex..
07 november 2007 18:10
-
blacksorcerer
Ook al eens gekeken wat de voltages daadwerkelijk zijn?
Je kan dit met Speedfan ofzo doen, maar dat is niet altijd betrouwbaar, beter is het in de bios te doen, en het beste om echt te meten met een multimeter, maar dan moet je wel weten wat je doet.
Gelijkwaardige problemen:
Extra stroomstekker echt stevig erin drukken: [url]http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-27537.html[/url]
Andere problemen die ik op eerste zoekpagina tegenkom, worden helaas niet opgelost, of opgelost door een nieuwe videokaart te kopen, wat natuurlijk een beetje drastische maatregel is als jij verder geen behoefte hebt aan een nieuwe graka.
Heb je je graka al eens in een andere pc gestopt om te kijken offie daar ook een dergelijke melding krijgt?
Heb je al eens een andere graka in je pc gestopt om te kijken of je de melding nog krijgt, het liefst een gelijkwaardige of zwaardere graka ?
Heb je al eens een verse Windows installatie gedaan, kan ook op een aparte partitie, om te kijken of het niet aan het vervuilde OS/drivers/software ligt?
07 november 2007 18:22
-
xp 2
Ja, die gaat ook op je mobo, ja, zelfde kaartje, maar van MSI hier, en zelfde koeler...
Ik doe het met een Zalman 500W en werkt perfect
07 november 2007 18:23
-
psyheart
07 november 2007 18:26
-
blacksorcerer
Niet helemaal geweldige voltages, maar zoals gezegd is Speedfan niet zo precies, maar het is binnen de 5% afwijking, dus dat lijkt me in orde.
Neem nog ff mijn laatste 3 vragen van mijn vorige post door
07 november 2007 18:33
-
louwrens
lees ff in de handleiding van XFX hoe je m aan moet sluiten soms moet je dat verdeelding gebruiken
07 november 2007 18:44
-
psyheart
ik heb windows xp een 5 tal dagen opnieuw geinstaleerd. dus daar kan het al niet aan liggen.
heb enkel een lichtere graka liggen. xfx geforce 6200 128Mb AGP
heb geen ander pc staan. enkel in onderdelen maar daarvan werkt de mobo niet
ik heb dus gewoon een verkeerde keuze gemaakt met het uitkeizen van de voeding..
ik ga die OCZ bijhouden tot dat ik een nieuwe onderdelen ga kopen.
07 november 2007 18:50
-
xp 2
Mm.. Op je -12V lijn staat nogal weinig, maar ik weet eigenlijk niet hoeveel daarop moet, bij mij meet ie 16.73 Volt...
07 november 2007 21:33
-
raymus
Deze meetingen had ik ook met een oude voeding van me, niet goed dus Toen ik me nieuwe had (heb) zalman 500w is het probleem verholpen!;)
07 november 2007 21:52
-
jeroentjeh
is gewoon een foutje in de software? merk je dit tijdens gamen dan? op wat voor speeds loopt de kaart?
07 november 2007 21:57
-
bj farmore
Vergelijk de oude voltages eens met de nieuwe, misschien zie je dan het probleem zitten.
Ik heb ook weleens gelezen dat sommige voedingen ook wel eens niet compitabel zijn me bepaalde chipsets/moederborden. Daar kun je niks aan doen, ik zou de voeding terug brengen en een andere vragen. (het hoeft btw niet weer zo'n 600watter te zijn, dat is echte overkill!)
07 november 2007 22:06
-
psyheart
volgende keer dat ik eens iets nieuw koop goed opletten en vergelijken!! :p
maar weet er iemand waarom ik geen hl2 of dark messiah kan spelen??
hbe de oude voeding er terug ingestoken en normaal zou het dus opgelost moeten zijn buiten dat ik 'af en toe' die meldig krijg..
portal kan ik wel spelen... :s
08 november 2007 16:28
-
louwrens
SpeedFan heeft idd soms probs met spanning uitlezen;)
me bios batterij was leeg, nieuwe ingedaan en er staat nog steeds hetzelfde in SpeedFan
bij leest ie ze ook niet goed uit (zie plaatje)
[img]http://members.home.nl/louwrensvv/ScreenShotSender/My_Screenshot_18.jpg[/img]
staat mss in bios "primaire graphics" op PCI ipv AGP?
@Xp 2: de -5 en -12 worden volgens mij in nieuwe(re) pc's niet meer gebruikt
08 november 2007 17:32
-
psyheart
08 november 2007 20:24