Toen ik het topic van Raymus zag dacht ik, laat ik ook maar een topic openen over mijn casemod.
Het is eigenlijk een hele simpele mod, maar als ik weer wat meer geld heb breid ik hem verder uit.
De Window
Eigenlijk was het eerst een gewone OEM standaard zwarte ATX behuizing.
Er stond een soort van rechthoek met ronde hoeken in mijn zijpaneel gedrukt, en ik heb dan maar besloten om die uit te snijden.
Ik heb het gedaan met een Combitool van de aldi, zoiets als een dremel.
Echter was het dikke rommel, want het heeft mij in totaal 36 slijpschijfjes gekost omdat ze steeds afbraken.
Daarna de randjes mooi afgevijld en geschuurd en dan een laag primer erop.
24u laten drogen en dan zwarte pianolak erop.
Dan een 2e laagje pianolak erop, weer 24u laten drogen, en dan een laagje hoogglans lak erop.
Bij oma ondertussen een stuk plexi gevonden dat groot genoeg was, en meegenomen. Er stonden echter wel enkele krasje op, maarja, zo erg is dat nu ook weer niet.
Het plexi heb ik uitgezaagd met een ijzerzaag, want me slijpschijfjes waren op :p
Gaatjes geboord, schroefjes ook zwartgespoten en gemonteerd in zijpaneel.
Dan heb je dit resultaat.
Toen was ik nog niet tevreden en heb ik een Cooler master 80 mm blue led fan en een 30 cm Sunbeam Blue CCFL. De ccfl onderaangemonteerd, en de fan overgetekend op mn window. Toen een gaatje geboord en de vorm uitgesneden met een freesje. Toen de fan gemonteerd.
Achteraan een 80mm revoltec colorchanger fan gehangen.
Deze fan is speciaal omdat de leds blauw kleuren onder een temp van 26?C, oranje kleuren tussen 26 en 33?C en rood kleuren boven de 33?C. Omdat de zomer dit jaar koud was heb ik het eigenlijk nog niet kunnen testen, en men garantie verloopt over een paar maanden :p
Ondertussen is me graka ook eens defect gegaan, maar daar had ik een Zalman VF-700 Cu opstaan. Achteraf kreeg ik een nieuwe graka, maar dat was een passieve, en daar stond dus geen apparte HSI koeler op, die op me actieve wel stond, en zalman heeft zon heatsinkie, maar dat was hier nergens te krijgen, dus heb ik bovenop de passieve koelblok me zalman gehangen, met behulp van enkele afstandsbusjes. Dat ziet er zo uit: (vreemd maar erg koel :p)
Met deze koeler heb ik men P4 prescott van 3.0Ghz naar 3.5 kunnen klokken.
Ook me graka is overklok, een 7600GS, naar 7600GT, DWZ core van 400 -> 560Mhz, mem 800Mhz en een pixel pipeline unlocked.
Ook het achterklepje met de aansluitingen van het mobo heb ik zwart gespoten, vind ik nogal cool uitzien :p
h? die voeding heb ik ook:D hijs idd heerlijk stil en ziet er vet uit:)
04 november 2007 16:13
keitaro
[quote=91827]Jup, ik heb zelf deze voeding ook kleine 4 weken in mijn bezit en echt beste aankoop wat er in totaal in me pc te vinden is.
@ XP 2. opzich erg gaaf gedaan die ruit er in brengen. Al had ik er voor gekozen de Ruit niet verder er in te verwerken dan waar de ijzeren racks voor de dvd drives etc etc beginnen.
04 november 2007 17:42
xp 2
Ja, dat vind ik nu ook, maar had er toen niet aan gedacht.
Mss spuit ik die racks nog wel zwart, dan valt het minder op :p
04 november 2007 17:45
andredrummer
Goed werk xp2 :P
04 november 2007 18:47
xp 2
tnx :p
04 november 2007 19:11
rubenus
Ziet er goed uit
04 november 2007 19:29
xp 2
Bedankt voor de goeie reacties, maar ik denk dat er iets mis is met imageshack
EDIT: Het werkt weer :p
04 november 2007 19:42
rubenus
Ja idd de helft van de afbeeldingen doet het niet :S MayB ff op eigen webruimte gooien?
EDIT: Hij doet het alweer:)
04 november 2007 19:43
leviathan
Was het niet mogelijk de passieve koeling van de grafische kaart te halen dan? Die 2 koelers op elkaar werken niet echt optimaal.
04 november 2007 20:09
xp 2
Nee, want mijn graka is AGP, en het is een core voor PCI-E.
Daarom is er een bridge-chip oftwel een HSI nodig. Die moet ook gekoeld worden.