Ik ben van plan met mn verjaardag een nieuwe videokaart te gaan kopen van het geld dat ik krijg voor mijn verjaardag. Jullie zullen wel denken daar komt weer zo'n topic over een grafische kaart, ja het is nu eenmaal een populair onderwerp hier. Ik heb nu een beetje zelf op internet gezocht en een kaart waar mn oog meteen op viel van de ECS Geforce 7600GT
ik heb ook een hele goede revieuw gevonden van deze kaart gevonden.
Aantal standpunten die ik heb over het aanschaffen van mijn nieuwe videokaart.
- Videokaart hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn, ik speel nu nog steeds met een nVidia Geforce 6150 LE. Niets tegen deze kaart, hij gamed redelijk op CoD 2 en speelt nog wel meerdere spellen best goed. Maar is niet meer goed genoeg voor de nieuwe games, zoals MoH Airborne en met een oogje op Call of Duty 4 en Need of Speed Pro Street.
- Het is niet zo dat ik alle games in full grapics hoef te spelen, gemiddelde kwaliteit op 800 * 600 voldoet voor mij ook, ik game nu ook weer niet zo heel erg vaak.
- DirectX 10 is voor mij geen must have, de 8xxx serie is te duur of het is het niet waard. Want de directx 10 prestaties van de 8600 en de 8500 zijn te bagger om hier later mee te gaan spelen. Prijs/kwaliteit verhouding is voor mij dus niet aantrekkelijk.
- Ik ben niet van plan bakken geld uit te geven, ik hoop dat een budget van tegen de ?100,- dan ook voldoet.
Verder specificaties van mn computer staan in het hardwareprofiel (zelfsprekend he ;))
Graag jullie mening over de kaart en eventuele aan- of opmerkingen.
Alvast bedankt!
08 oktober 2007 17:50
sjz
Ik zou denk ik toch voor de 8600 gaan, zelfs als Dx10 je niets interesseert... Ik denk (maar ben helaas niet zeker, het is al even geleden dat ik nog eens een statistiek/benchmark erbij heb gehaald) dat de prestaties van de 8600 de 7600 overtreffen.
Maar ben je wel zeker dat je voor een vrij onbekend merk wilt gaan? Althans, ik heb nog nooit iets van ECS gehoord. Ach ja, zal wel ok zijn zolang je maar niet Club 3D neemt. :p
08 oktober 2007 18:06
bj farmore
De goedkoopste 8600GT is nog steeds duurder dan de 7600GT, dus in dat opzicht zijn ze niet te vergelijken. In de tijd kan ik me herrinderen dat die goed presteerd, en nu nog trouwens. Ik zit binnenkort ook aan een upgrade te denken en ga misschien ook voor die kaart;).
En voor DX10 hoef je het idd niet te doen aangezien de spellen die daarmee uitkomen dan toch te zwaar zijn voor die kaart, maar daar was je ook al achter
08 oktober 2007 18:20
sjz
Hoe dan ook, het grote nadeel van reviews is dat ze niet altijd kloppen en ?rg vaak een persoonlijke mening zijn om eigen ervaring.
[quote]Ook ondersteund hij DirectX 9. DirectX 10 is nog niet ondersteund, maar daar komt als het goed is nog een update voor op het internet te staan, zodat hij nog altijd up-to-date kan blijven. De kans bestaat dat je kaart wel is wat langzamer kan gaan worden door die DirectX 10.[/quote]
Want dat klopt natuurlijk voor geen steek, enkel de 8-serie ondersteunt Dx10 en zij krijgen mogelijk/misschien een update om Dx10.1 te ondersteunen (anders zou de 8-serie al direct nutteloos zijn geweest om gebied van Dx10)
08 oktober 2007 18:22
bj farmore
Volgens mij klopt beide niet, van DX9 naar DX10 kan idd niet!(maar dat maakt niet uit voor de TS) en verder kan volgens mij van DX10 naar DX10.1 ook niet. Volgens mij zijn die kaarten straks echt nutteloos:S... maar het duurt nog wel even voor dat er weer spellen uit zijn met 10.1 dus dan zijn de meesten toch alweer aan een upgrade toe.
08 oktober 2007 18:24
masterwillems
het duurt zo wie zo nog wel ff voordat dx 10 of dx 10.1 volledig gebruikt word.
@TS ik heb zelf een 7600gt 256mb in me pc zitten en het is een prima kaartje. verwacht alleen met MoH Airborn niet al te veel maar een FPS van 30 tot 40 met een resolutie van 1024*768 en alles op low.
Cod 2 speel ik op 1280x1024 met alles op high (AA enz ook aan) en DX7 mode maar die heb ik zo ingesteld omdat ik in een clan zat en dan wil je wel die extra scherpte hebben.
als je nog een weekje kan wachten met de aankoop wil ik ook wel ff kijken hoe Cod 4 zal spelen aangezien ik wel de demo ga downloaden.
08 oktober 2007 19:30
Account verwijderd
DirectX 10 werkt niet op deze kaart nee, dat wist ik al wat niet klopte. En wat heb je eraan als de prestaties toch niet goed genoeg zijn om games op direct x 10 erop te spelen? De meeste games die nu uitkomen zijn ook nog direct x 9 hoor.
Verder ik vind 30 tot 40 frames op die resolutie best wel goed om te spelen, hoeft van mij niet zo high end, ik speel nu moet die framerate cod 2 zoiets.
ik wacht nog even met bestellen ja dus zou het graag willen horen hoe cod 4 erop werkt! ;)
09 oktober 2007 08:28
xp 2
Ik heb een ge OC'de 7600GS, werkt prima.
Ik speel CSS, CoD2, BF2 etc op high en Oblivion op Medium
09 oktober 2007 17:24
masterwillems
ik speelde Call of duty 4 op 1024x768 met op medium (textures enz gewoon op ultra en alles aan oftewel op z'n hoogst wat de demo kan) en soepelverbaaste me nog, ik ben nu de unreal 3 demo aan het downloaden en die is vanaaf klaar :P
12 oktober 2007 18:35
jensi123
ik zou een andere nemen want sommige spellen hebben nu al 256 mb videokaart geheugen. en dat steigt redelijk snel dus ik zou een nieuwere nemen.