-
arjan_sa
Ik heb B&W 2, ben zelfs bij System Requirements Lab gaan checken, en ik heb Zelfs Recommended gehaald met gemak, alle balkjes vol behalve Graka, die maar tot de 1 na laatste..
Toch Hapert het spel de hele tijd, en moet ik 'm op de laagste settings spelen :S
Hetzelfde heb ik met CoD2, NFS Carbon enz..
Mijn vraag, Waarom?? :O
EDIT:
Komt dus door: PCI-E slot werkt maar op 1x speed ipv x16!
07 oktober 2007 20:37
-
sjz
Het klinkt nogal dom, maar het ligt vaak aan de drivers.
Zelfs als je ervan overtuigd ben dat je de juiste en recentste drivers hebt, zou ik dit toch proberen:
[*] Verwijder de oude drivers
[*] Download & installeer de nieuwe drivers
Ook als er sindsdien geen nieuwe updates zijn uitgebracht, zou ik die stap volgen. Wie weet helpt het je wel.
07 oktober 2007 20:39
-
bj farmore
Welke kaart heb je nu dan??.. de 7300gs of de 8600. De 7300 is niet echt geweldig en zul je de instellingen wel laag moeten houden.
07 oktober 2007 20:40
-
arjan_sa
@Sjz, dat heb ik al gedaan vandaag;)
Misschien met een Deleting tool?
(nu heb ik de 7300GS, maar waarom krijg ik dan alles helemaal vol bij Graka op 1 na?? :S)
07 oktober 2007 20:41
-
sjz
7300 is g??n game-monster nee, maar het is wel voldoende voor B&W en CoD2. Ik heb zelf ook deze videokaart Bj.
Hmm, maar wel vreemd dan. :s Meestal is het dan gewoon een drivertje... Maar dat kan haast niet gezien je die stap al gedaan hebt.
07 oktober 2007 20:42
-
bj farmore
Dat van die streepjes weet ik echt niet, misschien is die nog neit echt geupdate aan de laatste videokaarten:S... ik weet het niet. Maar wat ik wel weet dat het geen overtuigende gamerskaart is, je zult het er denk ik wel mee kunnen spelen maar verwacht er niet veel van.
EDIT: @sjz Ik weet ook wel hoe die presteert, aangezien ik nog BF2 op een FX5200 heb gespeeld moet die kaart het wel aan kunnen, maar misschien heb arjan_sa de instellingen te hoog staan. Omdat die misschien er te veel van verwachte vanwege system requirments lab;).
07 oktober 2007 20:43
-
arjan_sa
ik zit nu op laagste settings, terwijl m'n neef (laptop) met de 7400 terwijl hij gewoon alles op hoog heeft staan...
Kan het eraan liggen dat ik 64bit heb?:'( Dat zou echtK*T zijn.. ik wist pas een maand of 2 geleden dat ik dat had...
P.S. Over dat drivertje, ik heb ontdekt, toen ik de kaart in de PC deed, en niet updatte werkte alles wel redelijk, vooral B&W2, maar sinds die update is alles trager, en ik kan niet meer terug gaan naar vorig stuurprogramma omdat ik al 3x heb geupdate.. dan wist'ie kennelijk de vorige :S
07 oktober 2007 20:44
-
sjz
Alleen als je besturingssysteem ook x64 is.Dan zou het er misschien wel aan kunnen leggen, al ben ik daar niet zo zeker van eigenlijk.
07 oktober 2007 20:47
-
arjan_sa
kan ik dan een x32 op m'n pc doen, zou het dan ook nog werken?
Als dat zou kunnen zou het geweldig zijn, ja ik heb idd x64 en vista, niet de ultieme game combi..:(
07 oktober 2007 20:48
-
bj farmore
Ehm.. volgens mij kun je toch wel 32bits programma's draaien op een 64bits-systeem, correct me if i'm wrong. Maar of CoD2 wel compitabel is met vista zou ik me meer zorgen over maken, maar dat weet ik dus niet zeker.
07 oktober 2007 20:49
-
arjan_sa
ja, maar niet altijd:S
CoD2 is denk ik ook niet compitabel, best jammer. mrr aan de andere kant, waarom werkt Css dan wel gewoon goed?
(sinds die vorige update trouwens niet meer geweldig maarja, niks aan te doen)
07 oktober 2007 20:52
-
louwrens
CoD2 is complitable vanaf de MX 400 volgens mij iig vanaf de FX serie
dit staat er dan als je test doet:
NVIDIA GeForce2 Ultra+ /ATI Radeon 8500+
Ik heb ook streepje naast de minimum en recommeded
07 oktober 2007 20:56
-
bj farmore
@louwrens: Ja, we weten dat het op de graka wel werkt, maar het gaat nu om het OS;)
Css is weer een heel ander spel, dus dat werkt anders en kan dus dat die het wel goed doet. Als het ene spel/programma werkt op vista wil niet zeggen dat het andere spel/programma ook werkt.
07 oktober 2007 20:59
-
arjan_sa
Ok, Btw, ik heb nog een XP cd'tje liggen met License, is wel x86, kan het erop?
Dan ga ik denk ik vista helemaal wissen, of dual boot
[edit] Idd, x86, srry
07 oktober 2007 21:00
-
louwrens
Ik heb COD2 ook op Vista lopen, draait goed
beneden wil het ook wel op de 64bit met Vista
je moet wel compliteit op XP met SP2 zetten en als admin uitvoeren aanvinken
COD2 gaat gewoon als 32bit proces draaien
07 oktober 2007 21:01
-
arjan_sa
ja, heb ik ook, heb ik altijd bij Games die voor XP zijn...
Verder heb ik toch wel een goeie pc?? :S
07 oktober 2007 21:02
-
bj farmore
Gewoon een 32bits dus.. dat kan wel ja. En volgens mij kan de x84-64 ook wel aangezien je een Intel Core 2 6400 hebt
EDIT: je bedoelt zeker x86??.. x84 bestaat volgens mij niet:S... kom ik net achter.
En je pc is verder wel goed hoor;)
07 oktober 2007 21:03
-
arjan_sa
ja dat bedoel ik... Heel raar..
Ik ga XP er niet opzetten, heb ik al eens geprobeerd, werkte helemaal NIET, hij starte niet eens op:S
Want ik wil dit probleem zo snel mogenlijk oplossen, zou het werken als ik een nieuwe graka zou kopen?
08 oktober 2007 11:27
-
bj farmore
Alles op zijn laagst zou het moeten kunnen werken met jouw videokaart, ik denk toch echt dat het vista is. Ik zou nog niet een nieuwe graka kopen als je niet weet of het probleem daar ligt. Heb je ook in CoD2 bij graphics je texture instelling op low staan??... Aangezien sjz het ook kan spelen met die graka zou die kapot moeten zijn mocht het spel er niet op werken.
08 oktober 2007 12:31
-
arjan_sa
ik heb dan alles idd op low staan, maar dan hapert'ie nog..Heb CoD2 al gewist..
NFS speelt wel lekker, maar ik kan NIKS op middel zetten ofz.. En zodra die op een iets hogere resolutie dan 800x600 gaat dan hapertie een beetje...
ook met Flip3D gaat 't heel traag, het gaat haperend ipv vloeiend, niet zo zeer dat je het kan zien, maar als je het begint te vergelijken zie je het pas
08 oktober 2007 12:34
-
bj farmore
Waar heb jij je drivers vandaan gehaald?? van het merk(bijv asus) of van nvidia, klinkt raar maar bij mij heeft dit nog wel eens verschil kunnen maken.
08 oktober 2007 12:36
-
arjan_sa
ik heb een Asus Kaart, haal m'n drivers van Nvidia
08 oktober 2007 13:23
-
bj farmore
Oke, dat is meestal wel de betere keus. Het kan soms ook wel eens helpen om een ouder type van drivers te gebruiken. Je zei dat je dus niet terug kon, maar je kunt volgens mij wel oudere drivers downlaoden van de nvidia site. Dus dan moet je deze geupdate verwijderen en dan dus de oudere installeren. (Ik raad je natuurlijk wel aan om eerst de oudere te downloaden voor dat je de huidige verwijdert;)) En weet je zeket toen je de update deed ook de 64bits driver hebt gebruikt?... want met drivers moet het wel 64bits zijn.
08 oktober 2007 13:55
-
arjan_sa
Ja ik weet zkr dat ik 64bits heb gebruikt ;)
Oke, ik ga het proberen.
[edit]
Heb topictitel veranderd nav SJz's post op "D? regels van TweakWindows".
08 oktober 2007 14:58