[i]Voor alle duidelijkheid, ik heb niet echt veel ervaring betreft monitors & drivers en al van die toestanden.
[/i]
Wij hebben nog een oude CRT-monitor op onze Pc.
Nu, daar komt gelukkig verandeirng in.
We zijn hier vanplan om over te schakelen naar een LCD-monitor.
Nu kopen we (denk ik ) een zekere Fujitsu-siemens.
Nu wil ik wel deze procedure (zegmaar :p ) goed voorbereiden.
Ik weet dus totaal niet wat ik dus mag verwachten.
Dus enkele (noobachtige)vragen?
1. Wat moet ik doen? Mijn vorige monitor door de ruit gooien en gewoon die andere aansluiten (en eventuele drivers installeren).
Of ligt het een heelpak moeilijker?
Ik weet, dit klinkt heel erg , euh, noob voor jullie,
maar hiermee heb ik echt geen ervaring.
Alvast bedankt
04 oktober 2007 21:28
louwrens
gewoon de kabels van die crt loshalen :P VGA + stroom
04 oktober 2007 21:29
bj farmore
Het is heel simpel, gewoon de nieuwe monitor aansluiten. Windows herkent hem sowieso wel en zegt vaak bij een lcd wat de max. resolutie is. En je kunt overwegen om monitordrivers te installeren als je die krijgt, maar dat doe ik zelf nooit. Gewoon plug en play;)
04 oktober 2007 21:30
sparky
Ok.
Wel, ik ga eerlij zijn, ik heb nog nooit drivers geinstalleerd voor deze (5jaar oude) CRT monitor.
dus gewoon aansluiten en alles zit dan normaal goed ingesteld (buiten dan mss contrast & resolutie?)
04 oktober 2007 21:40
bj farmore
Ja, contrast en resolutie moet je idd zelf instellen. Maar gewoon oude loshalen en nieuwe vastkoppelen.
04 oktober 2007 21:42
louwrens
via DVI wordt dat automatisch gedaan:)
Drivers installeer ik wel voor de LCD scherm dan weet windows dat kleurbeheer ofzo
04 oktober 2007 21:59
leviathan
Je zou, mocht je videokaart het toelaten, allebei de monitoren aan kunnen sluiten en zo met 2 schermen gaan werken.
04 oktober 2007 22:47
masterwillems
[quote=88476]
alleen is dat wel erg vervelent kijken omdat de ene een LCD is en de andere een CRT, ik raad het zelf niet aan.
04 oktober 2007 23:06
sjz