[i]Voor alle duidelijkheid, ik heb niet echt veel ervaring betreft monitors & drivers en al van die toestanden.
[/i]
Wij hebben nog een oude CRT-monitor op onze Pc.
Nu, daar komt gelukkig verandeirng in.
We zijn hier vanplan om over te schakelen naar een LCD-monitor.
Nu kopen we (denk ik ) een zekere Fujitsu-siemens.
Nu wil ik wel deze procedure (zegmaar :p ) goed voorbereiden.
Ik weet dus totaal niet wat ik dus mag verwachten.
Dus enkele (noobachtige)vragen?
1. Wat moet ik doen? Mijn vorige monitor door de ruit gooien en gewoon die andere aansluiten (en eventuele drivers installeren).
Of ligt het een heelpak moeilijker?
Ik weet, dit klinkt heel erg , euh, noob voor jullie,
maar hiermee heb ik echt geen ervaring.
Alvast bedankt
04 oktober 2007 21:28
louwrens
gewoon de kabels van die crt loshalen :P VGA + stroom
04 oktober 2007 21:29
bj farmore
Het is heel simpel, gewoon de nieuwe monitor aansluiten. Windows herkent hem sowieso wel en zegt vaak bij een lcd wat de max. resolutie is. En je kunt overwegen om monitordrivers te installeren als je die krijgt, maar dat doe ik zelf nooit. Gewoon plug en play;)
04 oktober 2007 21:30
sparky
Ok.
Wel, ik ga eerlij zijn, ik heb nog nooit drivers geinstalleerd voor deze (5jaar oude) CRT monitor.
dus gewoon aansluiten en alles zit dan normaal goed ingesteld (buiten dan mss contrast & resolutie?)
04 oktober 2007 21:40
bj farmore
Ja, contrast en resolutie moet je idd zelf instellen. Maar gewoon oude loshalen en nieuwe vastkoppelen.
04 oktober 2007 21:42
louwrens
via DVI wordt dat automatisch gedaan:)
Drivers installeer ik wel voor de LCD scherm dan weet windows dat kleurbeheer ofzo
04 oktober 2007 21:59
leviathan
Je zou, mocht je videokaart het toelaten, allebei de monitoren aan kunnen sluiten en zo met 2 schermen gaan werken.
04 oktober 2007 22:47
masterwillems
[quote=88476]
alleen is dat wel erg vervelent kijken omdat de ene een LCD is en de andere een CRT, ik raad het zelf niet aan.
04 oktober 2007 23:06
sjz
Die combinatie heb ik zelf gehad, en het was om zot van te worden. Een mooi scherm, en dan zag je terug op het oud scherm... Ik denk dat het ook erg slecht is voor de ogen. Dus nee, raad dat ook niet echt aan.
Heb nog nooit van drivers voor beeldscherm gehoord. ;) Drivers voor videokaart natuurlijk wel, maar voor een beeldscherm? Nee. Dus het is gewoon een kwestie van het oude scherm te ontkoppelen en het nieuwe scherm aan te koppelen, wat op zich niet zo moeilijk is.
04 oktober 2007 23:22
keitaro
Drivers voor monitorren zijn er wel degelijk. Zeker vanaf de nieuwe hebben ze allemaal hun eigen driver.
Voornamelijk Foto bewerkers gebruiken het, om de juiste waare kleuren te krijgen voordat ze het gaan uitprinten etc etc.
04 oktober 2007 23:32
bj farmore
Het is wel te doen hoor een CRT met een LCD mocht je graka het ondersteunen. Maar dan raad ik aan om 1 van de 2 standaard gewoon te gebruiken en de 2e alleen voor bijv: je msn lijst, audio, kleinedingentjes ect. Ik heb nu bij mijn laptop ook weleens een 21" crt er aan hangen, dan gebruik ik mijn 14.1" alleen voor msnlijst en winamp. Maar er zit een groot verschil tussen de scherpte van die beelden.
05 oktober 2007 00:04
erwin_w
Let in ieder geval op de aansluitingen, je hebt al VGA en misschien ook wel DVI, dan zou ik de laatste optie nemen.
Drivers voor LCD zijn er wel maar worden niet altijd meegeleverd, normaal werkt de monitor wel maar zoals bij mij moest ik de resolutie aanpassen middels het programma Powerstrip (is hier op TW te vinden), ik heb een resolutie van 1440x900 maar met een VGA aansluiting moest ik de resolutie dus aanpassen.
Mijn videokaart heeft geen DVI dus die optie was voor mij 'even' geen oplossing.
Met een DVI-aansluiting gaat dit allemaal vanzelf.
Heb je er geen drivers bij zitten dan kan je ze wel downloaden bij de leverancier van de monitor.
En een Fujitsi-Siemens, had ik voorheen ook en beviel mij goed en is nu in gebruik bij mijn dochtertje.
Succes met je aannkoop.
05 oktober 2007 09:12
sparky
Bedankt voor de reacties.
Onze nieuwe monitor staat hier nu.
is echt wel ff wennen hoor.
Maar ik ben er wel tevreden over.