hellow hellow heb een vraagje ik wil mijn shipset update maar weet niet hoe
enigste wat ik weet is dit
North Bridge: SiS 649
South Bridge : SiS 965
deze heb ik maar vind de updater niet
ps. heb al op google gezocht
wie wil me en kan me helpen :)!
20 september 2007 15:29
blacksorcerer
Zoek eerst even uit wat de naam/type moederbord is, dat maakt het een stuk makkelijker driverupdates te vinden. Dit kan bijvoorbeeld met CPU-Z of Everest Home Edition (beide gratis).
Indien je een complete pc van een bepaald merk (zoals Dell, HP, Packard Bell etc.) hebt, dan vindt je op hun site ook de drivers. Kijk hiervoor naar een typenummer of serialnummer van de pc, meestal op de systeemkast, op de originele doos en in de documentatie bij de pc. Gebruik google of de documentatie om de site van de fabrikant te vinden.
Het is trouwens chipset en niet shipset ;)
En waarom wil je deze eigenlijk updaten? "If it ain't broke, don't fix it."
Edit: titel dus maar ff aangepast.
20 september 2007 15:43
lefetec
Moederbordnaam Gigabyte GA-8S649MF
als je meer moet hebben zeg je het maar
ik heb al op de site van sis gekeken maar vind het niet hehe :P
ja en wrm ik het wilt update heefd iets mijn gpu te maken
mijn vriend zee dat dat beter was voor iets van de gpu weet niet meer juist wat het was
maar ik moeste hem update
20 september 2007 16:01
keitaro
[quote=86240]
Vraag eerst maar is na waarom je het moet updaten dan. Als je het niet meer weet was het niet zo belangrijk neem ik aan, en dan komt BS's motto weer: "If it ain't broke, don't fix it."
20 september 2007 16:03
lefetec
ja het was omdat ik lagg in een spel heb en dan zee die van probeer u shipset eens te updaten
settings enzo heb ik alemaal al goed gezet heb ook videokaart overklokt
maar de lagg bleefd dus ja
wat zegge jullie ervan zal ik de shipset update ?
20 september 2007 16:15
keitaro
Hij zee dat? Is die kapiteintje op een schip ofzo? En Chipset ;) niet shipset.
Lag met een game. SiS heeft alleen onbaord chips... Welke game o.a dat je last van heb met lag? Waarschijnlijk dat je die game gewoon totaal niet kan spelen omdat je chip het nooit aan gaat kunnen. Update of niet. Iets meer info, ABN en spellingsfouten controleren aub ;)
20 september 2007 16:20
blacksorcerer
Kan je gpu (videokaart) het spel wat je speelt wel aan?
En die lag, is dat tijdens online spelen (dan kan het door de internetverbinding komen) of tijdens offline spelen?
Die chipset heeft weinig met je gpu te maken, tenzij het een onboard gpu is. Dus wat voor videokaart heb je, en welk spel wil je ermee spelen?
[size=8]Waarom heb je trouwens chipset in de titel nou weer veranderd naar shipset?? Het is toch echt chipset, en hier zie je kort wat het is: [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Chipset[/url][/size]
20 september 2007 16:21
keitaro
*en daarna had ik het weer veranderd naar chipset... vond het al raar dat er alsnog shipset stond nadat jij (BS) het had aangepast*
20 september 2007 16:24
lefetec
haha ik weet het sry voor mijn spellingsfouten ik praat normaal met te veel dialect :P
het spel is dus Command & Conquer 3 Tiberium Wars
heel zwaar spel!! en ja ik kan het spel wel spelen maar bv.
als er veel mannetjes zijn in het spel begint het spel traager te gaan enzo omdat die het niet aankan
ps. ik heb de topic naam al willen veranderen maar het werk niet dus sry daarvoor ;):P