-
roy92
Beste Tweakers,
Sinds ik mijn nieuwe PC heb, zit ik met een behoorlijk erritant probleem, dat gaat als volgt:
Elke keer als mn pc ergens mee bezig is (van een internetpagina openen tot het openen van programma's) hoor je je HDD ratelen; normaal zou je zeggen. Maar het probleem is dat ik het dan ook hoor kraken door m'n boxen! Ik heb mn set aangesloten op een Creative Audigy SE (LS). Heeft iemand hier een oplossing voor, of zelf ervaring mee?
17 september 2007 18:58
-
etienne
je kunt proberen om de stroom stekker van de boxen eens op een andere plaatst in te steken dat op dezelfde stekkergroep als de pc. Dat wil nog wel eens helpen
17 september 2007 19:02
-
roy92
Dat zit ie al;)
17 september 2007 19:04
-
keitaro
Heb je dat ook als je de boxen onboard aansluit? Zoja, mss dat het dan in de boxen kan zitten. Wat ik raar zou vinden want ik neem aan dat je je huidige boxen set toch al een tijdje had?
En probeer is de stekker(s) in ander stekkerblok/andere plek stekkerblok?
17 september 2007 19:15
-
Account verwijderd
Ja waar kan het verder aan liggen, misschien dat het stuurprogramma een momentje lang niet genoeg kracht krijgt van je cpu om het geluid vloeiend te laten lopen. Dit had ik op een oude pc met pcdj als ik aan het mixen was en dan bijvoorbeeld iets anders wat veel processorkracht vraagt opstarte. Maar dit lijkt me sterk.
Verder eigenlijk ook niet echt een idee..
17 september 2007 19:17
-
unknown
boxen iets verder van de pc zetten al geprobeerdd?
17 september 2007 21:29
-
roy92
[quote=85860]
Moet ik nog even proberen als ik het onboard aansluit, nog geen tijd voor gehad. Ik zal nog is wat proberen te prutsen met die boxen. Voorheen nooit last van gehad, is echt iets vd laatste tijd.
[quote=85861]
Hmmm...CPU heeft genoeg kracht lijkt mij... maar het stottert niet, dus daar ligt het niet aan denk ik;)
17 september 2007 22:31
-
keitaro
[quote=85902]
Dat heeft gen nut. Dat maakt alleen uit met monitor en boxen samen. En die 2 heeft die al een tijdje, hij heeft een compleet nieuw systeem en sindsdien ruist het.
Maar ik zou echt niet weten waarom...
17 september 2007 22:40
-
roy92
Ik ook niet 8-|.. Ik ga nog wel even met onboard proberen.. Het zit hem volgens mij bij de geluidskaart, aangezien ik het niet heb als ie op mn mp3-speler aangesloten is. Ik ga er nog wel ff mee klungelen morgen.
Edit:
Ik heb een beetje geklungeld, en ben er uit gekomen, gedeeltelijk iig. Bij de onboard heb ik het een stuk minder tot niet. Het zit hem dus in de geluidskaart. Enigste probleem wat ik dan heb is dat ik het geluid onboard vind tegenvallen tegenover de creative. Dus ik houd het wel zo, doe mn creative niet weg!
17 september 2007 22:42