Zoals je ziet mijn topic naam, is deze kaart te overclocken en met welk programma kan ik het doen.
Wat toch wel veilig is, maar zeker ook even jullie mening of er wat te overclocken valt!
Alvast bedankt.
12 september 2007 19:26
luccey
[google=Ati RX2600PRO software Overclocking]
zoek is met google ;)
12 september 2007 19:28
danox!
Dat heb ik al geprobeerd.. :S Maar allemaal sites die over andere gaan zoals de RX2600 XT en de 1900 series..
12 september 2007 19:29
louwrens
gewoon RivaTuner of ATiTool downloaden
12 september 2007 19:30
danox!
Maar valt er wel wat te overclocken?:P
12 september 2007 19:31
louwrens
daar zijn die progjes voor (sukkel:P)
hoe warm is je graka nu dan?:P
[size=8][color=blue]Admin:[/color][color=black] Regels: "Laat niet merken dat je de topicstarter dom vindt, als hij/zij iets niet weet kan hij/zij hier ook niets aan doen " Vergeet dat niet![/color][/size]
ik vind m niet dom, hij vroeg het ook al op msn en moest van hem reageren, dan toen we dat toch ff?:p
[color=blue][size=8]Mod: dan nog niet, deze site staat los van wat er op MSN plaats vindt[/size][/color]
12 september 2007 19:32
blacksorcerer
ATITool vooral voor ATI kaarten dus...
[url]RivaTuner[/url] vooral voor NVidia.
Lees eerst een paar GPU-overclock tutorials die genoeg te vinden zijn op internet.
Houdt je temperaturen goed in de gaten. De overclockprogjes kunnen dat meestal al, maar je kunt ook gewoon Everest gebruiken ofzo.
12 september 2007 19:33
danox!
Oke.
12 september 2007 19:35
blacksorcerer
Wat betreft 'of er iets over te clocken valt' kan niemand dat zeggen, ook niet de fabrikant (zonder zelf te testen tenminse) want iedere graka (ook van dezelfde soort, type en model) clockt anders over. De 1 haalt niet eens de 2% overclock, de ander maarliefst 30% bij eenzelfde GPU serie.
Als je totaal niet weet wat je moet doen, of bang bent dat je iets kapot maakt, dan kan je beter eens veel gaan lezen en wat proberen op een oude graka. [size=8]Mocht er iets fout gaan aan de hand van tips of verwijzingen naar tutorials hier op TW, dan kunnen wij er uiteraard niets aan doen als het misgaat.[/size]
Maar als je het gewoon in stapjes doet kan er niets kapot gaan, als je na ieder stapje maar test op errors of artifacts. (als je een woord niet kent, zoek het zelf ff op!)
Succes
12 september 2007 19:41
danox!
Oke, ik heb nu ATITool gedownload, maar als ik het open zie ik niks, alleen dat mijn pc enorm traag is, egt serieus :S.