Mijn Nortan Antivirus blokeert een programma genaamd pkrpal.exe? Weet iemand wat voor programma het is en of het veilg is of niet ?
Thanks!
05 september 2007 20:43
unknown
volgensmij is het van het pokerprogramma PKR
05 september 2007 20:53
xphome
Op internet staat er iets van Counter-Strike
05 september 2007 21:00
simon8400
pkr s nu een bekend stuk software/virus.. heb je wel counter strike ?
NIET ACCPETEREN TOT JE ZEKER WEET!!
Ik ben er eigenlijk wel vrij zeker van dat het pkr is..
05 september 2007 21:14
unknown
pkr virus?? hardstikke mooi spel :|
05 september 2007 21:16
leviathan
Waarom gooi je dit niet in een zoekmachine? Er zijn maar zat databases met informatie over kwadaardige bestanden te vinden en deze zijn zeker niet lastig te vinden.
05 september 2007 21:19
simon8400
?? :s Iemand dat ik ken had het gedownload, binnen de 2 dagen was zijn C: leeg, BIOS kapot... heb heel de boel bij hem weer opnieuw moeten installeren, en geloof me , niet gewoon windows cdtje erin steken,intstalleren en voila hoor :s
Heb het wel niet opgezocht op google, maar hij zegt dat zijn pc begon raar te doen vanaf dat progje op zijn pc stond dus ik ging ervan uit dat het dat was, Niet dan ??
En ik noem het een 'bekend' virus omdat je er elke dag wel 1 AD van tegenkomt .
@Levi pkrpal.exe intypen in het 8ste wereldwonder google heeft geen zin ! :p
05 september 2007 21:20
keitaro
idd niet zo heel veel te vinden, behalve in het frans. Wat mij wel erg opviel was, dat ik op zowel, Pkrpal.exe als PKR Pal in google heeeeeel veel hits kreeg van HijackThis logs...
En naar mijn weten is het beter een pc clean te houden zodat HijackThis niet nodig is... Dus denk dat het toch ergens niet helemaal goed zit.
06 september 2007 10:35
simon8400
Me2.. ik vertrouw dat toch niet hoor.. gewoon al het feit dat er veral wel een ad van PKR opstaat..
06 september 2007 12:01
product
[quote=84393] Nou, leuke virus spelletje :|
06 september 2007 14:38
masterwillems
volgensmij zijn jullie verward met het poker spel. volgensmij is het poker spel namelijk "pkr.exe" en niet "pkrpal.exe"
06 september 2007 15:06
enesg
volgens google is het een virus
06 september 2007 16:41
simon8400
[quote=84429]
Hoe bedoel je ? kan toch zijn ?
Of speel je het zelf ?
@Marten Daarom dat ik zeg, de meningen zijn verdeeld ;)
Op sommige sites zetten ze dat PKR een virus is, op andere dat het een hartstikke goede game is..
06 september 2007 16:58
leviathan
[quote=84437]Setup.exe zijn er ook meerdere van :O Onthoudt wel dat het maar namen zijn en je het kunt noemen hoe je het wilt hebben, het kan best zijn dat dit hier het geval is.
06 september 2007 17:03
martensupport
[quote=84437]
Okay maar ik heb even snel gegoogled en op geen een artikel/forum kon ik vinden dat het een virus is
Wel vind je een paar Hijack This een paar keer die term, maar daar staan gewoon alle lopende processen in o.a. msn etc
Graag zou ik een linkje willen naar een forum waar staat dat het een virus is ;)
06 september 2007 17:04
simon8400
Hehe jup!
Maar eigenlijk wel simpel hoor .. als de ts hier ff kijkt in z'n program files en ziet pkr of iets raars dat hij niet ge?nstalleerd heeft weten we het direct
Edit: Ok marten, komt eraan ;) Aub :)
En gewoon al het feit dat wat bij mij n vriend gebeurt is..
Ik ben nu zelf ook wat in de war, is het nu een virus of niet ?
En is [color=red]pkr[/color]pal niet afgeleid van pkr ?
Zoja, typ dat in google en je krijgt allemaal HJT logjes..
06 september 2007 17:05
masterwillems
ik zelf heb het poker spel niet. mijn vriendin wel en daar heet de .exe standaart pkr (oftewel pkr.exe) dan weten we dat het iets anders is dan pkrpal.exe
06 september 2007 17:46
simon8400
OKAl een stuk gemakkelijker nu dat we dat weten..
06 september 2007 17:52
martensupport
[quote=84442]
Ik heb even naar die post op het forum gekeken, maar nergens valt te lezen dat pkr.dll of andere pkr een virus is.
Op een ander forum in een HJT log een pkrpal.exe gevonden en dat was een O4 melding en dat is;
Citaat: ''Dit hoofdstuk behandelt de toepassingen die voorkomen in bepaalde sleutels in het register en de opstart mappen en worden automatisch geladen wanneer Windows wordt opgestart.''
Wat opzich wel logisch klinkt, want ook vele andere progs gebruiken dit
Edit: ik ga even proefgewijs ondervinden of pkrpal.exe bij het spel hoort ;)
06 september 2007 19:03
simon8400
Als je wilt =)
06 september 2007 19:16
martensupport
[quote=84449]
Okay net even Pkr gedownload (ja een pokerspel) en opgestart. Na opstarten begon het met het downloaden (net als installer van limewire zeg maar ;) )
Tijdens die installatie heb ik even gekeken naar welke processen er alemaal draaiden, en hiertoe behoorde ook pkrpal.exe
Hier even een stukeje uit HiJack This :
O4 - HKLM\..\Run: [PKR Pal] "C:\Program Files\PKR\pkrpal.exe" -osboot
Dus als de topic starter even Hijack This wil downloaden, draaien en dan wil kijken of het bovenstaande regel in het log bestand staat, dan is het misschien opgelost
06 september 2007 19:22
simon8400
Even om het de ts gemakkelijk te maken ;) HiJackThis Download
Oh en Marten, mss is het wel een false positive van de ts, dou zou je aub even willen zeggen welke AV je hebt ?
En eigenlijk de hoofvraag: Is pkrpal.exe nu een virus ?
06 september 2007 19:24
martensupport
AVG free is mijn AV. Volgens mij kwam die er in de test beter uit dan Norton :P
Mijn antwoord op de hoofdvraag is (na zelf onderzoek gedaan te hebben): Pkrpal.exe is geen virus.
Hopelijk kan de ts hier wat mee ;)
06 september 2007 19:55
simon8400
heh :p
Nog 1 laatste vraagje dan .. gaf hij een melding omdat het norton was of gewoon een false positive ? (a)
06 september 2007 20:21
martensupport
ik gok een false positive, of net zoals een firewall die vraagt: mag quicktime verbinding met internet zoeken, in die trent
06 september 2007 20:36
simon8400
Ik gok Norton :p
Toch vertrouw ik het nig altijd niet echt vanwege de ads en mu vriend ze pc, maar datgaat wel aan mij liggen met m'n koppig gedrag :p
06 september 2007 20:48
keitaro
[quote=84460]
Zou heel goed kunnen, mijn ma's pc had tijdje terug ook Norton draaien en daarop stond het spelletje: Maplestory geinstalleerd en die werd door norton aangezien als een virus. En de GameGuard Engine van die game werd ook als virus beschauwd. Kan mss fout zijn...