Veel mensen die een caseconstructie maken, gebruiken MDF, wat dus totaal niet geleidt, en ook de gewone gebruiker heeft vaak voetjes of wieltjes waardoor het niet veel nut heeft om de voeding via de behuizing extra te aarden.
Je zal gewoon een geaard stopcontact moeten gebruiken, zoals iedereen eiglijk zou moeten doen, maar de meeste gebouwen hebben daar nu eenmaal maar weinig van...
De voeding helemaal open laten liggen zou ik zeker niet doen, maar met plexi of hout zou het wel moeten kunnen, als het maar goed sluitend is, je wil niet dat er per ongeluk iets geleidens tussen die hoogspanning valt.... Let vooral ook op dat een voeding die uit staat (zelfs zonder stekker) nog steeds onder hoogspanning kan staan!!
Let dus op dat de voeding al zo lang mogelijk uit staat en niet pas 5 minuutjes.
31 augustus 2007 19:05
louwrens
als je geen aarde hebt is het soms zo, als je je boxen aan doet, dat er wat stoort.
als je aarde hebt en stroom vloeit weg via de aarde, valt de stroom uit:p
de elco's (batterijen met de polen aan 1 kant) kunnen houden stroom vast, na een tijdje gaat dat weg, gewoon paar keer de pc aan drukken zonder stekker bijv
31 augustus 2007 19:56
xp 2
[quote=83768]
[offtopic]is dat in Holland dan niet [color=red]verplicht[/color]?
Zelfs het huis van mijn oma uit 1956 is geaard :s[/offtopic]
31 augustus 2007 22:33
blacksorcerer
@XP2: iedereen heeft thuis wel geaarde stopcontacten, maar meestal niet door het hele huis.
Vaak is alleen in keuken, badkamer en eventuele andere sanitaire (of was/droger) kamers de aardedraad doorgetrokken. Zodra je ergens al een plat stopcontact hebt, of een stopcontact zonder 2 extra koperen pinnetjes, dan is deze niet geaard.
Vaak gebruiken mensen ook tafelcontactdozen, die vervolgens zelf niet geaard zijn, of juist wel geaard zijn, maar dan niet in een geaard stopcontact gestoken. Echter lijkt het me niet echt relevant om verder te gaan over het aarden van de voedings, want dat zal dus automatisch gebeuren mits het stopcontact geaard is.
Damn, wat jammer nou, microsoft office blijft steeds hangen nu kan ik het niet zien.
01 september 2007 08:27
djoey
binnenkort komt er een website online.. maar het probleem is de hoogte van de voeding.. alles is er al afgedremeld.. en nu past het. en kan ik een koeler an de bovenkant van de koffer maken.. dus als de pc dan aanis zal de koffer dicht moeten zijn.. geen punt lijkt me.
ik denk dat ik met plexi iets van een housing ga bouwen..
vandaag even naar fixet spuitbussen en hoekbeugeltjes kopen