Ik ben vandaag eindeijk met mijn koffermod begonnen !
gister een ITX moederbord opgehaald en getest en is een supergaaf ding !
Specs tot nu toe :
AAEON ITX moederbord.
256MB SD-RAM
160GB Western Digital Hardeschijf.
733Mhz Celeron CPU socket 370.
Standaard 370 koelblok (kabaal ding)
350Watt OEM PSU.
Jmmr, met megaupload heb ik altijd dat het bestand niet mogelijk is bij te komen >< weet niet, ligt aan mij denk ><
Was wel benieuwd.
30 augustus 2007 17:29
masterwillems
dan mag je heeeeel blij zijn met mij keitaro heb hem ff geupload bij filefront klik hier
ziet er leuk uit djoey ben benieuwd wat je er van zal bakken.(Y)
30 augustus 2007 17:44
raymus
Leuk ja... Ik ga van het weekend beginnen met mijn radiomod...
30 augustus 2007 17:50
djoey
dankje voor de upload MW !
verder bedankt voor de reacties !!
30 augustus 2007 18:02
keitaro
Dankje MW!
Heej Djoey! Gaaf werk man! Zeker leuk idee die mobo wat hoger te zetten om de kabeltjes er onder door te doen :O Ik ga denk ik je idee jatten voor als ik me verveel ofzo :P
Echt leuk gedaan :O
30 augustus 2007 18:18
leviathan
Leuk dat je er aan begonnen bent, ik kan me nog wel herinneren dat je het er een lange tijd geleden over had. En nu pas heb ik door dat het koffermod is en niet koffiemod. (a)
30 augustus 2007 18:19
djoey
whaha.. koffiemod...
nee.. k doe t liever iets gezonder.. whahha..
30 augustus 2007 18:36
masterwillems
[offtopic]@Djoey en Keitaro geen probleem filefront is zo i zo makkelijk om te uploaden[/offtopic]
30 augustus 2007 21:18
blacksorcerer
aaah leuk om te zien!
Heb een aantal koffermods op Tweakers gevolgd en gezien, dus ben benieuwd naar deze, altijd weer genig om te zien, aangezien ieder koffer toch weer anders is en je beetje creatief met de ruimte om moet gaan.
Ook geinig zo'n itx bordje
30 augustus 2007 21:29
andredrummer
Eej Djoey, leuk dat je het post, erg benieuwd!
30 augustus 2007 21:33
keitaro
[quote=83666]
Mja ik ga echt zijn idee jatten denk ik XD ik heb nog zo'n grote software box koffer staan die alleen maar stof bevat XD alleen vind ik atm een ITX mobo net wat te duur >< Ff wachten tot dat salaris binnen komt
30 augustus 2007 22:01
enesg
lol ik zou wel willen weten waar jullie het over hebben.
WTF is een koffermod !!! xD
en dat bestand dat je geupload hebt ??
30 augustus 2007 22:24
djoey
itx is extreem duur.. heb deze gelukkig kunnen ruilen (200gb sata hd + 2,4ghz p4 cpu) via marktplaats in dit dorp.. was echt puur geluk.
maar nieuwprijs voor dit P3 !! bordje is 199euro.. en hij is nieuw.. dus dat vin ik wel super gaaf..
maja.. dit bordje is met on-board LCD controller en alles.. (gebruik het niet maar is wel gaaf :P)
ik denk dat ik een geocities oid aan ga maken voor de complete log
(dus ook wat komen gaat !)
tot nu toe badankt voor alle reacties !
30 augustus 2007 22:25
sjz
[quote=83673]
Koffermod... Een werkend pc'tje in een koffer inbouwen.
Dat bestand is een XLS, moet je openen met Excel en dan zie je de foto's + uitleg.
Het zou inderdaad wel fijn zijn als je de log ook gewoon hier als tekst en plaatjes zou zetten, en dan de plaatjes gewoon ff hosten bij Imageshack ofzo
Toch weer makkelijker en toegankelijker en we zien meteen resultaat en makkelijker bijhouden ook als je updates hebt ;)
30 augustus 2007 22:33
djoey
MENSEN !! ik heb jullie hulp nodig..
weet iemand van jullie of ik veilig een voeding ZONDER behuizing kan gebruiken ?
zo ja.. ajb laat t me snel weten..
zo niet.. waarmee kan ik makkelijk een behuizing maken ?
ik zit aan plexi te denken..
ajb quick respons !!
31 augustus 2007 15:05
louwrens
zolang je het printplaatje niet molt en de aarde behoud is er niks aan de hand
31 augustus 2007 15:13
djoey
de aarde word een probleem in een koffer
ik heb het aarde draad nog aan een stuk metaal zitten maar hoe werkt het aarde draad normaal ? want zit alleen aan de behuizing van de voeding.. de voeding staat in contact met ( normaal gesproken) de computer kast.. en thats it.. btw mijn stopcontacten hebben geen aarde
dus..
nog steeds belangrijk het aardedraad ?
ik moet t echt ZEKER weten dat ik dit zo in mijn koffer kan bouwen..
31 augustus 2007 15:19
xp 2
Ehm?
Als je stopcontacten toch geen aarde hebben maakt het volgens mij niet zoveel uit?
Als je er niet aankomt, is t wel veilig denk ik
31 augustus 2007 18:13
blacksorcerer
Veel mensen die een caseconstructie maken, gebruiken MDF, wat dus totaal niet geleidt, en ook de gewone gebruiker heeft vaak voetjes of wieltjes waardoor het niet veel nut heeft om de voeding via de behuizing extra te aarden.
Je zal gewoon een geaard stopcontact moeten gebruiken, zoals iedereen eiglijk zou moeten doen, maar de meeste gebouwen hebben daar nu eenmaal maar weinig van...
De voeding helemaal open laten liggen zou ik zeker niet doen, maar met plexi of hout zou het wel moeten kunnen, als het maar goed sluitend is, je wil niet dat er per ongeluk iets geleidens tussen die hoogspanning valt.... Let vooral ook op dat een voeding die uit staat (zelfs zonder stekker) nog steeds onder hoogspanning kan staan!!
Let dus op dat de voeding al zo lang mogelijk uit staat en niet pas 5 minuutjes.
31 augustus 2007 19:05
louwrens
als je geen aarde hebt is het soms zo, als je je boxen aan doet, dat er wat stoort.
als je aarde hebt en stroom vloeit weg via de aarde, valt de stroom uit:p
de elco's (batterijen met de polen aan 1 kant) kunnen houden stroom vast, na een tijdje gaat dat weg, gewoon paar keer de pc aan drukken zonder stekker bijv
31 augustus 2007 19:56
xp 2
[quote=83768]
[offtopic]is dat in Holland dan niet [color=red]verplicht[/color]?
Zelfs het huis van mijn oma uit 1956 is geaard :s[/offtopic]
31 augustus 2007 22:33
blacksorcerer
@XP2: iedereen heeft thuis wel geaarde stopcontacten, maar meestal niet door het hele huis.
Vaak is alleen in keuken, badkamer en eventuele andere sanitaire (of was/droger) kamers de aardedraad doorgetrokken. Zodra je ergens al een plat stopcontact hebt, of een stopcontact zonder 2 extra koperen pinnetjes, dan is deze niet geaard.
Vaak gebruiken mensen ook tafelcontactdozen, die vervolgens zelf niet geaard zijn, of juist wel geaard zijn, maar dan niet in een geaard stopcontact gestoken. Echter lijkt het me niet echt relevant om verder te gaan over het aarden van de voedings, want dat zal dus automatisch gebeuren mits het stopcontact geaard is.
Damn, wat jammer nou, microsoft office blijft steeds hangen nu kan ik het niet zien.
01 september 2007 08:27
djoey
binnenkort komt er een website online.. maar het probleem is de hoogte van de voeding.. alles is er al afgedremeld.. en nu past het. en kan ik een koeler an de bovenkant van de koffer maken.. dus als de pc dan aanis zal de koffer dicht moeten zijn.. geen punt lijkt me.
ik denk dat ik met plexi iets van een housing ga bouwen..
vandaag even naar fixet spuitbussen en hoekbeugeltjes kopen