-
danox!
Yo tw'ers even een korte samenvatting.
Ik had een 8600 GT gekocht, die het goed leek te doen.
Al gauw kwamen de problem boven water. Windows bleef steeds vastlopen, een blauw scherm met daarop: Nv4_disp. In het begin dacht ik, tja dit is mijn voeding! Dus een nieuwe van 450Watt.
Maar het probleem bleef zich voordoen.. De kaart heb ik terug gestuurd naar Alternate en is getest door hun zonder enkele problemen. Ze zeiden dat de kaart misschien een conflict had met XP, maar toch is de kaart voor Vista ?n XP. Ik heb de pc naar de winkel gebracht waar ik hem ook gekocht hebt en zij zetten er nu voor mij een andere in. Inmiddels heb ik nu al van Alternate mijn geld terug en ik moet zeggen dat Alternate een goede site is met een goede en vriendelijke klantenservice en bestelservice.
Nu krijg ik een Ati Radeon HD2600, een stap lager als de 8600 GT. Het is toch wel weer een DX10 kaart, maar wat denken jullie? Zou die 8600 GT een conflict hebben gehad? Ik had alle nodige en nieuwste drivers geinstalleerd, alle ASUS programma's/drivers verwijderd.
Deze topic is slechts een waarschuwing om te zeggen dat je altijd eerst even toch moet informeren, want achteraf had ik dat wel moeten doen. Wat denken jullie?
18 augustus 2007 15:36
-
blacksorcerer
Weet je zeker dat je alle drivers van de vorige correct had verwijderd, het liefst met een speciale tool voor het verwijderen van oude gpu-drivers?
Vooral nu je overgaat van NVidia naar ATI, zou ik zeker dit doen. Krijg je alsnog problemen, doe dan eens een herinstall van XP, of installeer een paralelle XP naast je huidige en test het daarop.
Er zouden geen problemen moeten ontstaan vanwege je gebruik van XP i.p.v. Vista. Mocht je dat toch nog verdenken, kan je hoogstens eens kijken of er bekende problemen bekend zijn via google ofzo
Hopelijk gaat het nu goed ;)
18 augustus 2007 16:10
-
Account verwijderd
Daar is het langverwachte vervolgtopic dan toch :P
Het lijkt me onzin dat een kaart wel op vista zou werken en niet op xp. Het ligt zoals Blacksorcerer al zegt aan de drivers die je ervoor installeerd, en welke er nog achter zijn gebleven van een andere videokaart. Heb je eigenlijk voordat je hem terugstuurde uberhaubt een format gedaan en xp opnieuw geinstalleerd? Want het komt wel vaker voor dat bij grote hardwarewijzegingen windows raar gaat doen en je dan windows opnieuw moet installeren. Dus het kan wel zijn dat je deze fout ook krijgt met je andere kaart..
18 augustus 2007 16:52
-
danox!
We hebben een bekende ict systeembeheerder er naar laten kijken, en echt alle drivers waren verwijderd, nu gaat die winkel waar ik de kaart heb gekocht, mijn nieuwe kaart er zelf inbouwen, en ook dus de drivers installeren/verwijderen, dus daar heb ik de volste vertrouwen in.. echter denk ik wel achteraf wel als we de hele computer opnieuw hadden geinstalleerd dat hij wel misschien zou kunnen werken.
18 augustus 2007 17:47
-
xp 2
Nv4_Disp is iets met de drivers, ja, weet je zeker dat je de international driver hebt gepakt??
@Danox: Toch niet je laatste topic :p
19 augustus 2007 22:15
-
danox!
Ik weet het niet meer.. hij is nu weg en ik krijg een nieuwe..
20 augustus 2007 18:34