-
lorre851
Hallo,
Ik heb onlangs vista op m'n pc staan. Nu zijn er wel enkele onderdelen die het af laten weten, namelijk de geluidskaart en de netwerkkaart. Die pc gaat toch nooit op internet, dus die netwerkkaart kan me niet zo veel schelen.
Nu heb ik al alles geprobeerd om vista die geluidskaart te laten vinden, maar hij wil niet. Ook in apparaatbeheer staat nergens een geluidsapparaat...
Nu heb ik geprobeerd de naam van mijn kaart te vinden, maar er is een probleem: al mijn kaarten zitten IN mijn moederbord, dus ik vind het niet.
(Mijn pc: DELL optiplex GX1)
05 augustus 2007 16:37
-
sjz
Ah, je doelt waarschijnlijk op een onboard geluidskaartje. Wel, het merk (en type) kan je via Everest vinden.
Zonder kunnen we niet snel helpen. Hoewel de XP-drivers vaak ook werken met Vista, desnoods via Compabiliteitsmodus.
Laat Everest maar vallen, kijk eens wat ik gevonden heb:
http://support.dell.com/support/edocs/systems/ban_gx1/specs.htm
[quote]
Audio
Model Crystal Semiconductor
Chip set CS4236[/quote]
05 augustus 2007 18:32
-
danox!
Onder wat vind je het in Everest, ik kon het niet vinden.. :P
05 augustus 2007 18:40
-
frank
Ik heb even gezocht op de site van Dell en daar vond ik dat het audiogedeelte dit zou zijn:
Crystal Semiconductor CS4236
Op Google nog gezocht maar ik kon zou snel geen driver vinden voor Vista.
---
Edit: In de tijd dat ik aan het zoekn was waren er dus al reacties geplaatst die ik nog niet zag
05 augustus 2007 18:40
-
lorre851
Ok. Heb een driver opgezocht en die werkt. Thankz!
05 augustus 2007 18:48
-
sjz
[quote=78808]
Ben je toch beter in zoeken dan wij. (A) Blij dat je probleem v.d. baan is, een wereld zonder muziek zou maar stil en akelig zijn. :p
05 augustus 2007 18:56
-
lorre851
Ander probleempje nu: de driver kwam wel overeen, maar vista wil mijn geluidskaart gewoon niet vinden! Hij staat nergens in apparaatbeheer. Ook niet bij overige apparaten of zo...
(wel goed nieuws: de netwerkkaart werkt!)
06 augustus 2007 21:19
-
leviathan
Schakel onboard sound eens uit in je bios.
06 augustus 2007 21:23
-
lorre851
gedaan. Nog steeds geen geluid(skaart)
Ik heb er nu XP en vista samen opgezet en met XP heb ik geluid, maar met vista nog steeds niet.
Ik heb mijn pc laten nakijken bij een pc-boer en die zei dat mijn geluidskaart niet meer wordt ondersteund door Vista.
Ik heb nu een nieuwe en die werkt wel.
07 augustus 2007 12:42