ik heb een vraag: hoelang gaat een normale lcd scherm ongeveer mee? ik kan van een vriend zijn oude lcd scherm over nemen. hij heeft hem 2 jaar gebruikt. is het dan nog de moeiwte waard om hem van mijn vriend te kopen voor een paar tientjes?
02 augustus 2007 20:28
kevinvn
Het ligt eraan watvoor merk en wat die er allemaal mee heeft gedaan..
02 augustus 2007 20:29
zone
lcd schermen gaan wel vrij lang mee
en zoals kevinvn zegt hangt er van af wat er mee wordt gedaan
02 augustus 2007 20:31
jaspervh
nou hij is gewoon gebruikt voor een beetje gamen enzo.
02 augustus 2007 20:58
masterwillems
en wat is het merk? en als het kan model nummer
02 augustus 2007 22:11
erwin_w
Ik had hier op mijn pc ruim 5 een 15" Fujitsu-Siemens LCD aangesloten zitten, deze is nu in gebruik bij mijn dochtertje.
De LCD werkt nog perfect, alleen de kabel, zit ergens een breukje in, maar als de kleine meid er niet aankomt en laat liggen blijven de kleuren ook goed.
Alles is afhankelijk van hoe men is omgegaan met de LCD, bij normaal gebruik zal er weinig aan de hand zijn.
02 augustus 2007 22:40
jaspervh
oke. ik kan zo niet achter een model nr komen. merk weet ik ook zo niet.
02 augustus 2007 22:53
sjz
@Erwin_w: kan je die kabel niet vervangen? Bij de meeste schermen gaat dat, zowel stroom als VGA-kabel, maar bij sommige schermen gaat dat dus niet, heb zelf nog zo'n scherm staan.
Een scherm kan inderdaad lang meegaan, zolang het maar wat onderhouden wordt. Het laten vallen op de grond is bv. een slecht idee, zoals ik uit ervaring kan zeggen. ;) (langs de andere kant is het ook niet de bedoeling dat je Airco's, externe Hdd's ?n een radio laat vallen, ook spijtig genoeg eigen ervaringen... :-# )
Een tientje voor een 15" is wel voldoende, tenzij het natuurlijk in goede staat verkeerd of bv. flatscreen is.
02 augustus 2007 23:53
masterwillems
een lcd is toch altijd een flatscreen of mis ik hier iets? :S
03 augustus 2007 00:33
xp 2
Jawel
03 augustus 2007 00:39
erwin_w
[quote=78382]
Nee, de kabel zit er vast ingemonteerd en is niet los te vervangen en om nu het scherm los te halen heb ik ook niet zoveel zin in. Voorlopig werkt die goed zolang ze maar van de VGA-kabel afblijven.
03 augustus 2007 00:55
sjz
[quote=78388]
Da's idd zo, maar mensen, vooral ik :-#, halen LCD en CRT weleens door elkaar. (A) Geef mij dus maar de benaming "TFT", weet ik direct waarover het gaat. Hoewel LCD geen TFT is, maar beide wel flatscreens zijn. :s
EDIT:Weer heb ik het fout! Quote van Wikipedia:[quote]Er bestaan verschillende soorten lcd?s. Ten eerste kunnen we een onderscheid maken tussen passieve matrix- en actieve matrix-lcd?s. Schermen uit de laatste categorie zijn over het algemeen de zogenaamde TFT- (Thin Film Transistor-) en LTPS- (Low Temperature Polycrystalline Silicon-)displays . TFD (Thin Film Diode) is een minder vaak voorkomend type actieve matrixdisplays.[/quote]