Tijdens de laatste mijl
Nike Air Max Command Femme van de laatste trailrace die ik rende, hadden verschillende grote rotsblokken op het pad een strategie nodig om eroverheen te komen. Toen ik het eerste rotsblok naderde, dacht ik: hoe kom ik over dit enorme rotsblok? Waarom zijn er al die enorme rotsblokken op het pad? Zal ik uit de koers raken om over deze rotsblokken te komen? Wat is mijn beste strategie om dit te doen? Als het gaat om trailrunning, zal er altijd een rotsblok zijn om overheen te komen. Er komt nog een moment op het pad waar iets onverwachts gebeurt. Zelfs als je de cursusbeschrijving leest en het leest een prachtig pad dat een verscheidenheid aan terrein is, rotsachtige randen, steile hellingen en lastige afdalingen. Je bent niet altijd voorbereid op wat het pad op je pad zal zetten. Net als in het leven zullen keien of onverwachte omstandigheden ons in de weg
Nike Air Presto Damen staan, en wanneer we ons niet voorbereiden. We moeten echter de beste strategie bepalen om hiermee om te gaan.
Afgelopen juli verloor ik mijn vader onverwacht. Het was een verlies in het leven waar ik niet op was voorbereid, hoewel ik denk dat niemand bereid is iemand te verliezen waar ze van houden. Ik ben gewoon verlegen om veertig te worden; mijn vader was vijfenzestig toen hij stierf. Ik nam aan dat ik mijn vader de komende twintig jaar in mijn leven zou hebben. Ik had niet gedacht dat ik hem op zo'n jonge leeftijd zou verliezen. Hoewel ik het geluk had hem zo lang te hebben als ik en een geweldige relatie met hem te hebben, voel ik me nog steeds bedrogen. Het verdriet dat ik momenteel ervaar, is een enorme kei op mijn levensweg. Op dit moment heb ik het gevoel dat ik off-trail ben, dat mijn leven zo diep anders is zonder
Nike Air Force 1 Mujer mijn vader. Ik weet niet zeker of ik ooit over dit verdriet heen zal komen, maar ik geloof wel dat ik op tijd genezing zal vinden.
Mijn vader en ik waren heel dichtbij. Ik ben je typische 'papa's meisje'. Er was niets ter wereld dat hij niet voor me zou doen. Toen ik begon met trailrunning, was mijn vader een beetje nerveus. Omdat hij een beschermende vader was, was hij toen ik op pad rende en alleen zou gaan. Ik herinner me de eerste keer dat ik een spoor rende en hem foto's van de run stuurde; zijn eerste vraag was: "Ren je met bescherming." Ik lachte hem uit en vroeg wat hij bedoelde. Hij zei: "Je moet wegrennen met iets dat je zal beschermen tegen kruipen en beren." Ik lachte opnieuw en zei: "Oké, papa," en hij antwoordde met zijn typische "luister naar je vader" opmerking, die ik hoorde veel opgroeien. Ik beloofde hem dat
Adidas Superstar Damen ik foelie zou dragen als ik rende, hoewel ik denk dat hij liever had dat ik met een verborgen pistool zou rennen. Vanaf die dag begon ik te rennen met foelie. Het helpt misschien niet met een beer, maar het stelde mijn vader in staat om zich minder zorgen te maken dat ik op pad was.
Sommige hardlopers vinden het hardlopen op een loopband saai, vergt meer fysieke inspanning dan op een weg en neemt meer mentale inspanning. Terwijl sommigen het leuk vinden, kunnen anderen er niet tegen. Maar soms kunnen vanwege het weer, tijdsdruk of andere factoren die op een loopband lopen niet worden vermeden. Wanneer je de volgende keer naar je eigen spiegelbeeld in de spiegel van de sportschool staart en kilometers op de ‘dreadmill’ spaart, reserveer je Mike Buss.
Ik werd me voor het eerst bewust van Mike toen ik de Brighton Marathon deed en hoorde dat hij probeerde het te voltooien in een volledig biologisch beschermingspak. Nu zit hij midden in een gekke maar geweldige poging om zoveel mogelijk marathons te lopen in opeenvolgende dagen als hij kan. De afgelopen 54 dagen heeft hij op zijn loopband gehoopt en 26,2 mijl afgelegd zonder een dag rust. Hij heeft al een nieuw wereldrecord in zijn zak en is niet van plan te stoppen totdat hij 100 opeenvolgende marathon heeft bereikt. Lees hier meer over hem. Hoewel deze link een paar dagen oud is, heeft hij nu marathon 54 gepasseerd. Hij doet het om geld in te zamelen voor Help voor Heros en je kunt hem hier sponsoren als je wilt.