Hallo, Ik ben van plan om een geforce 8600 te kopen. Alleen nu het volgende. Ik heb op afbeeldingen gezien dat er een draadje met stroom naar de videokaart toeloopt. Dit ben ik niet gewend omdat ik een x600 in mijn computer heb zitten.
Mijn vraag, heeft iedere computer zon draadje naar de videokaart op de voeding zitten? anders zou het mooi kl*te zijn als ik die kaart niet kon halen
16 juli 2007 16:25
bj farmore
Ik kan op geen plaatje iets over een draadje vinden die van de voeding de videokaart loopt. Anders kun je altijd nog een verloopje kopen of dat het een gewone molex aansluiting is. Maar weet je zeker dat je het draadje niet verward met het draadje voor de stroomtoevoer na de fan toe??
Wat misschien wel handig zou zijn is dat je even het plaatje laat zien waarop jij dat gezien hebt, maar zover ik weet heeft deze genoeg aan het PCI-e slot.
16 juli 2007 16:36
richard brons
dat verschild per voeding, ik heb zelf een 8800 series en daar moet ook zow extra stroom kabeltje naar toe en ik had het geluk dat dat al vanaf mijn voeding ging.
dit zijn foto's van de enige twee kabeltjes die er nog over zijn. Zijn dit de goede :S ???
16 juli 2007 17:14
richard brons
[quote=75672]
zo te zien zijn dat niet de goede kabels, dus ik denk dat je een voeding erbij moet kopen
hier onder een link naar een plaatje met wat voor stekker je nodig hebt:
16 juli 2007 17:35
raymus
Je hoeft je geen zorgen te maken je kan die videokaart gewoon kopen! dat wat je op je plaatjes heb staan zijn molex stekkertjes.. Je krijgt bij je kaart een Molex->videokaart stekkertje. Hier mee wordt de ventilator enzo mee aangedreven. Dus mij advies gewoon kopen!
16 juli 2007 17:59
richard brons
[quote=75679]
weet je dat heel zeker Raymus dat je er zo stekkertje bij krijgt, want toen ik mijn 8800 kocht zat daar niet zo stekkertje bij, dus ik weet niet of je hem bij die 8600 kaart wel krijgt, maar dat zal Dealock even op ineternet moeten opzoeken.
hier staat bij dat hij geen extra stroom nodig heeft, en op de foto's die ik via google heb gekeken kan ik niet zo'n punt vinden waar een pci-e kabel in kwijt moet.
17 juli 2007 14:04
richard brons
[quote=75835]
klopt helemaal, deze videokaart kan zonder zo'n voeding, je hebt hier geen extra powerkabel voor nodig, jouw nieuwe kaart wordt passief gekoeld en heeft dus geen extra stroom nodig voor een fan of dergelijke
maar bedenk wel dat een actief gekoelde videokaart wel beter koelt dan een passief gekoelde kaart.
voordeel van passief is dat je geen ronddraaiende fan hebt en dus minder geluidsoverlast hebt zeg maar.
ik zou die kaart gewoon kopen als ik jouw was.
17 juli 2007 14:15
caspar
Waarom zou hij denk je stroom nodig hebben, niet voor de grap. Ik ken iemand die heeft geen fan op zijn graka maar wel extra stroom nodig van zo'n kabel van zijn voeding.
17 juli 2007 14:17
richard brons
[quote=75839]
hij heeft zou extra stroom nodig hebben omdat de kaart krachtig is, met mijn 8800 GTS kaart heb ik die extra stroomkabel echt wel nodig want anders werkt de kaart niet optimaal, natuurlijk kan het wel zonder extra stroomkabel, maar met is altijd beter. want via pci-e krijgt mijn kaart niet genoeg stroom dus
Mijn 7900GS heeft ook zo'n extra stroomaansluiting, die ik er normaal in had, maar toen ik het de vorige keer vergeten was bij opnieuw inbouwen, looptie nu al een paar maanden zonder en dat gaat helemaal prima in spellen, met dezelfde prestatie (3DMark06 gemeten).
Maar je hoeft daar echt geen special voeding voro te hebben, zoals eerder gezegd is, koop gewoon zo'n eenvoudig verloopje, bij mij zat die zelfs al bij de graka
Als ze het niet bij je lokale computerboer hebben, kun je het altijd via internetwinkel kopen (verzendkosten laag, aangezien het in een envelop past) of desnoods via marktplaats.
17 juli 2007 16:07
deadlock
Ik haal nadat ik op vakantie ben geweest die 8600gt silent omdat ik nogwel een stille pc wil houden :P
Bedankt voor al jullie reactie's en hulp!!
17 juli 2007 16:28
louwrens
Zorg dan wel voor goede airflow in je kast;)
17 juli 2007 16:39
deadlock
ik heb een fan aan de voorkant, en mijn achterkant is gatenkaas :P
17 juli 2007 17:27
louwrens
outtake fan is wel handig
bij mij scheelt het ~5 graden, in de zomer meer:p
17 juli 2007 19:11
deadlock
zie ik dan wel weer :P
17 juli 2007 19:32
xp 2
Koop dan echt een zalman VNF-100, want mijn 7600 is idle 60, passief...