Ik weet dat deze topic normaal gezien illegaal is, maar ik hoop dat er een uitzondering kan gemaakt worden gezien ik het niet voor illegale doeleinden gebruiken.
Mijn legale CD's:
[img]http://img299.imageshack.us/img299/3692/dsc00024vs9.jpg[/img] Ik heb dit spel dus gekocht. ;)
Ik speel slechts 1 game op mijn computer, en dat is Star Wars Battlefront I. Om te voorkomen dat ik telkens de DVD-drive moet openen gewoon voor die CD, laat ik de CD er gewoon inliggen. Maar helaas wilt mijn pc bij elke reboot vanaf de CD proberen op te starten - hetgeen niet lukt, maar hij zoekt toch naar de Cd - en bij het opstarten van Windows zoekt Windows ook nog eens een tijdlang naar de Cd.
Het is sneller (heb het alreeds geprobeerd) zonder Cd, dan start mijn pc sneller op. Het spel kan ook gespeeld worden zonder Cd, dat heb ik al een hele tijd gedaan. :p
De Cd is dus voor 1 ding nodig: bij het opstarten van de Game, en mijn cd is niet aanwezig in de DVd-drive, geeft hij een error: "please insert Star Wars Battlefront I Cd 1 <play cd>"
Nadien is mijn cd dus niet meer nodig...
Kan ik deze "controle" niet ontwijken? Het werkt me op de zenuwen. En ik hoop dat de Modjes deze topic niet op slot gooien, gezien ik het dus niet illegaal gebruik van ga maken.
13 juli 2007 16:32
gerbenkwakkel
In de BIOS moet je even je Harde Schijf op 1 zetten met het booten van welk component;)
13 juli 2007 16:36
sjz
Dan stapt hij er inderdaad snel over, maar dan moet ik dat wel terugzetten mocht ik eens Windows/Linux herinstalleren of booten van de Live Ubuntu.
In elk geval, deze hint ga ik toch maar toepassen. Dan zet ik dat idd wel even terug op cd mocht ik willen booten vanaf een cd.
Maar zodra Windows opstart (Vista), gaat deze nog een tijdlang met mijn DVD-drive bezig zijn eer ik mijn inlog-scherm krijg. :s
EDIT:Quote verwijderd, was niet nodig. :)
13 juli 2007 16:38
xp 2
Lekker lui dus :p
(Grapje)
Een No-CD crack?
Mss moet ik een site sturen via pm
13 juli 2007 16:40
gerbenkwakkel
Dan doe je gewoon F11 of F8 ofzo bij het booten dan krijg je een zogenaamt boot menu, en dan kan je snel kiezen wat je wilt, CD, DVD, HDD, USB...etc;)
13 juli 2007 16:40
erwin_w
Wat denk je van deze oplossing:
Brand de CD als een image (b.v. .ISO) en maak met b.v. deamontools een virtuele cd/dvd-speler en mount deze daarin.
Windows denkt dan dat er een normale cd/dvd in zit maar dat is dan je virtuele cd (lees je iso bestand)
Zo doe ik dat ook met de pc van mijn kids, hoef ik niet telkens de cd's te veranderen en kan dus meerdere virtuele cd's maken en hierin diverse iso mounten.
Probeer dat eens uit.
13 juli 2007 16:44
gerbenkwakkel
[quote=75226]
verbruikt alleen veel Ram:(
13 juli 2007 16:56
erwin_w
Merk er niet veel van als ik het op deze manier doe, alles werkt naar behoren.
Je kan natuurlijk ook andere tools gebruiken om een virtuele cd/dvd te maken, maar ja, dit lijkt mij ??n van de oplossing die zijn probleem kunnen verhelpen en als je toch genoeg RAM's in je pc hebt zitten (zie zijn profiel) maakt dat ook niet meer zoveel uit.
Ik gebruik de virtuele cd/dvd van Virtual Clone Drive en die gebruikt maar ca. 152kb, dus niet echt veel.
13 juli 2007 16:59
thobe
de meeste mensen met vista zullen denk ik wel veel ram hebben
13 juli 2007 16:59
leviathan
NO-CD cracks zijn legaal als je in het bezit bent van het origineel, dit om onder andere beschadiging etc te voorkomen, zoek dus gerust een crack ergens op maar let er wel op dat niet alle sites te vertrouwen zijn en vraag hier niet naar cracks.
13 juli 2007 17:05
snipertrail
welke versie heb je van SW:B1..
waarschijnlijk heb je de nieuwste versie, ik PM je een vertrouwde site wel door
(heb hem ook gebruikt voor COD2, werkt peerfect en veilig ;) )
13 juli 2007 17:12
sjz
[quote=75233]
Niet altijd hoor ;) Ik ken mensen die een Vista draaien op 256 Mb Ram, staat wel tegenover dat die persoon een mooie cpu heeft (AMD X2 6000+ :o, als je geld hebt voor zo'n mooi cpu'tje, kan je je ram toch ook updaten?, gaat het weliswaar niet over...)
Ik heb 2 gig. 3 mensen hebben een PM naar me gestuurd (dat ik ten zeerste apprici?er.) Deze PM's brachten me naar een locatie waar ik dus zo'n No-cd-crackje kon afhalen. Ik heb de PM van Snipertrail gebruikt, bevatte het meeste info en was het eerst. (A)
Bedankt iedereen voor jullie moeite!
Mijn probleem is opgelost dankzij jullie.
@ Levi: ik dacht al wel zoiets, maar op een forum posten is riscant. Andere mensen willen het misschien w?l voor illegaal gebruiken, en dat support TW niet. Ik dacht: laat ik even snel een fotootje maken, is toch een bewijs dat ik het spel legaal heb.
13 juli 2007 17:52
louwrens
@Sj: die 6000+ is nu maar 169euri van Alternate
13 juli 2007 18:30
gerbenkwakkel
Vista kan niet op 256 @Sj;) dan geeft die met de setup dat je genoeg geheugen hebt;)
13 juli 2007 18:38
louwrens
ooh, op 384MB wil het wel:p en 650MHz cpu
13 juli 2007 18:39
unltd
Opgelost , Hier kan dus een slotje op :P
13 juli 2007 19:07
sjz
[quote=75262]
Ik zou niet met je in discussie gaan als ik het niet zeker wist. Zij heeft wel degelijk 256 Mb Ram in haar computer zitten. De rest van de onderdelen vallen dan weer wel mee, een Athlon X2 6000+ (waarvan ik ds eerst dacht dat die nog ontzettend duur zou zijn :p ), een nVidia GeForce NX 6700 XL en een Hdd van 80 gb, en jawel, 256 Mb Ram. Ik weet niet hoe het OS draait, zal misschien traag zijn, ik weet het niet. Ik kan haar wel eens vragen hoe ze het nu gedaan heeft, en of ze bv. Sidebar enzo heeft aanstaan.