Ik heb de boel nog eens gechecked.
Het irriterende geluid wat ik dus hoor komt en van de HD (Maxtor) en van mijn case-fans (2x).
Haal ik de voeding los van de cas-fans en ik zet de HD 'stil' met b.v. het programma SeatoolsDOS dan is de pc muisstil.
Zet ik daarna de case-fan's weer onder spanning dan begint het alweer wat meer geluid te produceren, wat logisch is natuurlijk. Maar zet ik de HD weer 'aan' dan is het irritante geluid er dus weer.
Over de HD had ik al een andere topic over geopend, HD geeft dus ook problemen.
09 juli 2007 09:52
blacksorcerer
Misschien is het dan verstandig om de fans op een lager voltage te laten lopen, of er een fancontroller tussen te hangen. Ze kunnen ook uit, als de rest van je temperaturen dan wel laag genoeg blijven @load.
Voor de hdd kan je een disksilencer kopen, maar die zijn meestal nogal duur, en als je binnekort wellicht een nieuwe hdd gaat kopen, kan je beter meteen een stille schijf kopen als de WDxx00KS/WDxx00AAKS of Samsung Spinpoint T series
09 juli 2007 14:17
erwin_w
Ik heb de case-fan's nu volledig spanningsloos gemaakt, scheelt al enorm.
De case heb ik nu nog openstaan maar zal ??n dezer dagen eens kijken wat die doet als de case dicht is.
Zal de case-fans ook eens uit de kast halen en dan eens heeeel goed schoonmaken, zal vast wel helpen.
Bedankt tot zover.