GPU temperatuur
juni 2007
-
rubenusHallo TW'ers,
Ik heb een vraagje,
Ik heb hier dus een videokaartje, een MSI GeForce 7300LE,
De gpu temperatuur loopt tegen de 60 graden celsius.
Mijn vraag is, hoe warm mag mijn gpu worden? en is deze temperatuur normaal?
Heb al op google gezocht, maar komen nogal veel verschillende antwoorden uit.
Rubenus30 juni 2007 20:44 -
louwrensvoor standaard graka koeler is het normaal, mijne in nu idle 56 graden:P met gamen 62 tot 65 graden30 juni 2007 20:48
-
sjzHeb bijna dezelfde kaart als jij, de MSI GeForce 7300GS, een klein verschil tussen GS en LE. ;)
Mijn kaartje reikt ook gemakkelijk die temperatuur. Heb er een koeler opgeplaatst, een paar graadjes minder (niets spectaculairs helaas) en tevens is ie passief gekoeld en is de kast open (goed voor nog een paar graadjes minder) al bij al kom ik uit aan zo'n 56?C.
Een GPU mag gelukkig wel 'zo' warm worden, voor een cpu is het al wat minder. Maar uiteindelijk is zo'n grafische kaart er ook wat voor ontworpen om tegen wat hitte te kunnen. Wat niet wegneemt dat het gezond is dat die de 80?C haalt.30 juni 2007 21:13 -
gerbenkwakkelEven een paar vraagjes over die kaart,
Is die ook in AGO 8X beschikbaar?
Hoe duur is die?
Presteert die goed onder vista en in games?30 juni 2007 21:16 -
sjzBelangrijk detail, mijn kaart (GS) is passief gekoeld, hoewel er ook GS's zijn die niet passief gekoeld zijn. Zijn videokaart is denk ik niet passief gekoeld, hoewel je ook LE's hebt die tevens wel passief gekoeld zijn... Ingewikkeld toch h?? :p
Klik
De prijs valt mee, voor een 7300 GS 256 mb AGP 8x betaal je ?99. Zonder heatpipe kost die ?79.
Ja, AGP 8x. Ikzelf heb die kaart in PCI-e.
Mijn mening over deze kaart is negatief. Voor Vista is het meer dan genoeg om deze in al zijn glorie te kunnen weer geven, maar voor games is deze kaart slecht. Het valt nog wel te doen, dat wel, maar toekomstgericht is deze kaart zeker een miskoop. Ook wordt deze al erg snel warm, vandaar dus ook deze topic van Rubenus.30 juni 2007 21:24