Beste Tweakers,
ik ben van plan om in +/- April 2008 een nieuwe videokaart te gaan kopen.
Mijn budget is dan ergens rond de ? 120 ? 150,-.
Maar nu komt de vragen.
1 Welke DirectX 10 Videokaart is dan het beste tussen die prijs?
Ik wil er vooral op gaan Gamen bv. Battlefield, HALO 2 etc. en Foto's bewerken.
2 En als ik een nieuwe DirectX 10 Videokaart ga kopen waar moet ik dan vooral op letten.
Omdat ik weet niet erg veel over Videokaarten.
Alvast bedankt.
30 juni 2007 18:33
gerbenkwakkel
Heb je PCI-Express 16X of AGP 8X ik denk zelf PCI-Express
30 juni 2007 18:34
piixelx
[s]Dat weet is dus niet.
Kunt uw mij vertellen hoe ik daar achter kan komen?[/s]
30 juni 2007 18:48
rubenus
Vertel ons welk moederbord je hebt en we zoeken het op.
30 juni 2007 19:01
snipertrail
Vul anders je Hardware Profiel in
moest je meer problemen hebben moeten we niet heel de tijd zagen achter je systeem!
320 GB Serial ATA harde schijf (7.200 rpm) met 8 MB DataBurst?-cache
16x DVD+/-RW- & 16x DVD-stations
256 MB ATI? Radeon? X1300 Pro PCI Express grafische kaart[/i]
En ik was eerst van plan om deze videokaart te kopen maar ik vond toch dat ik het eerst hier zou moeten vragen of dat wel de juiste beslissings was.
En voor dat mensen me gaan vragen waarom ik tot April wacht. Antwoord: Heb een Dell pc gekocht en als je iets veranderd in je hardware dan is je garantie gelijk weg.
Ikzelf denk dat in April veel DirectX 10.0 kaarten wel een stuk goedkooper zullen worden.
En het maakt me niet echt uit of het een ATI Readon of een nVIDIA kaart is als ik er maar goed op kan Gamen en Films op kan bekijken
30 juni 2007 19:10
roy92
Beetje vroeg om het nu al te vragen, maarja, beter te vroeg als te laat. Welke kaarten er precies gaan uitkomen die DX10 ondersteunen, weet niemand... dat is gewoon even afwachten wat het aanbod gaat worden. Waar je op moet letten, kunnen we je wel vertellen!:
-Snelheid geheugen
-Snelheid grafische chip
-min 128bit
-misschien voor jouzelf van toepassing: aantal Hz (hoe meer Hz, hoe rustiger aan de ogen->scherm moet ook kunnen ondersteunen)
-S-video, DVI, VGA, etc..
-DX10 ondersteuning, uiteraard.
Volgend jaar zullen er denk ik genoeg kaarten zijn met DX10, ook voor de wat goedkopere prijs. Voor film kijken heb je geen zware, of DX10 ondersteune kaarten nodig. Als je graag gamed, echter wel.
Quote van Piixelx:[quote]Heb een Dell pc gekocht en als je iets veranderd in je hardware dan is je garantie gelijk weg.[/quote]
Da's wel betreurenswaardig, want Dell staat inmiddels al terug bekend dat ze een geweldige service verlenen...
Langs de andere kant, als je de pc wat normaal gebruikt (niet met overclocken enzo bezig bent) dan is de kans eigenlijk klein dat er iets aankomt.
30 juni 2007 20:00
roy92
[quote=72335]
TS geeft aan dat hij medio April 2008 pas een nieuwe kaart wil kopen. Beetje overbodig om dan nu al met een kaart aan te komen zetten, die volgend jaar wss al tot '??n van de oudere' behoord..