Min. geluidsproductie 34 dB(A) beetje veel ? maar bednkat voor de moeite.!
30 juni 2007 19:15
blacksorcerer
< 20 dB = niet hoorbaar op een meter afstand
20 - 25 dB = stil, maar hoorbaar
25 - 30 dB = hoorbaar
30 - 35 dB = zeer duidelijk hoorbaar
> 35 dB = lawaaimaker
en dan ga ik ervan uit dat de kamer waarin dat plaatsvindt een normaal geluidsniveau heeft, als je muziek opzet ofzo, dan kun je de verschilende maten van geluidsniveau van de processorkoeler natuurlijk anders ervaren.
Vergeet niet dat er ook manieren zijn om een lawaaimakende koeler stiller te maken zoals:
- software als Speedfan
- biossettings
- fancontroller als FanMate2
- lager voltage als 5v of 7v laten draaien
(bovenstaande dingen kun je met google uitleg over vinden ;))
30 juni 2007 21:55
louwrens
Bij Zalman cpu koelers zit al de FanMate2 en bij lossen fans van Zalman heb je al zo'n weerstand ding
Hallo, ik heb de Zalman gekocht en hij ziet er goed uit. Ik heb alleen nog een vraagje over de bevestiging. Het ijzeren stukje dat was bijgeleverd om hem te bevestigen is niet geschrikt voor mijn moederbord> Nu heb ik het bevestigins ijzer van mijn oude cooler er afgehaald en op de nieuwe gezet alleen deze is te kort voor de nieuwe> Nou zou ik van kunnen aanpassen door wat te veilen maar dat doe ik toch liever niet.
Mijn vraag is of de bevestigingsijzer ook los worden verkocht.
het bevestigins ijzer moet aan beide kanten een gat hebben die in de weerhaakjes past op het moederbord.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten.
09 juli 2007 18:45
blacksorcerer
welke Zalman heb je dan gekocht?
en heb je gekeken op de Zalman site of die s370 ondersteunt?
alleen de Zalman CNPS6000 ondersteunt standaard s370, dus als je een andere hebt, zal je wss indd. wat custom moeten aanpassen, want of er een speciaal stukje los voor te verkijgen is betwijfel ik.